Ik woon in de grensstreek en krijg geen toegang tot het netwerk van Proximus in België met mijn Simyo-abonnement. Bij T-Mobile kan ik als abonnee wel gewoon toegang krijgen. De andere Belgische aanbieders (Orange en Base) hebben geen goed bereik in ‘mijn gedeelte’ van het Belgische heuvelland. Valt dit op te lossen?
Hoi Cherrypie,
Welkom op het Simyo forum, goed dat je contact opneemt!
Ik zie dat je instellingen gewoon goed staan, ik heb voor de zekerheid en reset op de simkaart uitgevoerd zodat deze opnieuw aangemeld kan worden op het netwerk. Kun jij je toestel 15 minuten uitzetten om deze af te ronden? Ik hoop dat dat het probleem verhelpt en anders kun je deze pagina bekijken: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp. (zoek eerst je toestel op en kies vervolgens "niet kunnen bellen in het buitenland" en/of "geen internet in het buitenland" en volg de stappen. Laat je weten of het is gelukt?
Groetjes,
Daisy
Dag Daisy,
Hartelijk dank voor je snelle reactie en de reset die je uitvoerde. Inmiddels ben ik zelf ook op onderzoek uitgegaan. Ik heb een andere klant van Simyo gevraagd om ook Proximus te selecteren en ook bij deze klant lukt dat niet. Als ik de simkaart van T-Mobile in mijn eigen toestel stop dan kan ik wel aanmelden op Proximus. Ik vermoed daarom dat het netwerk van Proximus voor Simyo-klanten wordt geblokkeerd. Wellicht kun je dit eens navragen bij de netwerkafdeling van KPN. Een collega van mij die een zakelijke simkaart van KPN heeft kan namelijk wel inloggen bij Proximus met die simkaart, maar niet met zijn consumentenabonnement bij KPN.
Hi Cherrypie,
Bedankt voor je reactie!
Hieronder vind je de netwerken in België waar wij als Simyo een contract mee hebben en waar jij dus mee zou moeten kunnen verbinden:
België | KPNGroup Belgium SA/NV (BASE) |
België | Mobistar S.A. |
België | Proximus (Belgacom Mobile N.V./S.A.) |
Proximus staat hier dus wel bij!
Ik zou graag even met je mee kijken naar jouw netwerkinstellingen, welke telefoon heb jij met welke versie software? Dan stuur ik je een uitleg voor de juiste instellingen, dat kan het verschil maken! :)
Groetjes,
Tessanne
Voor hen die meelezen: Tessanne heeft mij snel en goed proberen te helpen. Het probleem is echter nog niet opgelost. We zijn er wel door het doen van kruistesten achter dat het niet aan mijn telefoon of simkaart ligt. Tessanne zet mijn casus nu door naar een netwerkspecialist van KPN.
Voor hen die tegen hetzelfde probleem aanlopen: Er is op dit moment nog geen oplossing gevonden. De medewerkers van Simyo reageren snel via het forum en via e-mail, maar de netwerkspecialisten van KPN hebben helaas meer tijd nodig om te reageren. Inmiddels heb ik een nieuwe simkaart gekregen en een kruistest uitgevoerd met een andere mobiel. Dat bood beide geen soelaas. Frappant is dat ik met een even geleende simkaart met daarop een zakelijk abonnement van KPN wel meteen toegang krijg tot Proximus (en dat in mijn eigen telefoon). Ik vermoed dus dat Simyo-klanten niet mogen roamen op Proximus en (zakelijke) KPN-klanten wel. Enfin, ik post een update zodra ik meer weet.
Dank aan allen bij Simyo die zich inzetten voor een oplossing!
Bedankt voor de terugkoppeling cherrypie!
Een hopelijk finale update: Ik heb sinds gisteren toegang tot het netwerk van Proximus gekregen. Ik kon eerst mijn ogen niet geloven dat het als nog is opgelost! De netwerkspecialist van KPN heeft namelijk instellingen gewijzigd in het IMSI-nummer van mijn simkaart. Wederom dank voor een ieder bij Simyo die mij heeft geholpen. Dit was blijkbaar een probleem dat complexer was van aard dan het gemiddelde verzoek om hulp; het is dan ook logisch dat het even duurt voordat men de oorzaak vindt. Voor bewoners van de grensstreken kan toegang tot één van de buitenlandse providers een wereld van verschil maken in gebruiksgemak in de rurale gebieden.
Hoi cherrypie,
Wat fijn dat onze netwerkspecialisten het hebben kunnen oplossen! Dit hadden wij niet zelf voor je kunnen doen Belangrijkste is dat alles nu in ieder geval weer werkt zoals het hoort!
Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen, let us know
Groetjes,
Bas
Kan Simyo voor mij ook contact opnemen met een KNP-netwerkspecialist? Ik kamp met een identiek probleem, ook geen bereik in de Belgische grensstreek. Een jaar geleden was het probleem een tijdje opgelost, maar nu krijg ik opnieuw geen toegang tot het Proximus netwerk.
Hi
Wat raar dat je daar geen bereik hebt! Zou je een privé bericht willen sturen via deze link?
Dan pak ik je aansluiting er even bij en dan kan ik als het nodig is de netwerkspecialisten contacteren.
Groetjes,
Veerle
Dag Veerle,
De link doet het niet. Ik heb de klantenservice de vraag voorgelegd, zij zouden de netwerkspecialisten vragen om te resetten.
Groetjes, Huisje
Hoi Huisje,
Wat vreemd dat de link niet werkt. Ik ben blij dat mijn collega je verder heeft kunnen helpen. Ik heb inderdaad vernomen van mijn collega dat dit nagevraagd wordt vandaag.
Mocht je hier vandaag geen reactie op krijgen, dan hoor ik graag van je
Groetjes,
Tessanne
Hoi Huisje,
Er is zojuist een terugkoppeling gestuurd naar jouw email adres. Mijn collega heeft namelijk contact opgenomen met de netwerkspecialist. Lees het even door! Mocht je hier nog vragen over hebben, dan kan je reageren op de mail. Dit mag ook via het forum natuurlijk .
Groetjes,
Tessanne
Hoi Huisje,
Wat vreemd dat de link niet werkt. Ik ben blij dat mijn collega je verder heeft kunnen helpen. Ik heb inderdaad vernomen van mijn collega dat dit nagevraagd wordt vandaag.
Mocht je hier vandaag geen reactie op krijgen, dan hoor ik graag van je
Groetjes,
Tessanne
De link gaat naar: http://https//forum.simyo.nl/inbox/conversation?with=44482 i.p.v. http://forum.simyo.nl/inbox/conversation?with=44482 . Tijdens het instellen ben je een ":” vergeten en dan raakt het forum in de war.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.