.

Beantwoord

"geen toegang" bij roaming in Duitsland met Prepaid

  • 16 July 2014
  • 5 reacties
  • 539 Bekeken

Badge
Ik heb een prepaid Simyo kaartje waar ik vorige week mijn nummer op over heb laten zetten vanaf Vodafone. Ik ben op datzelfde moment naar Duitsland gegaan, waar ik nu nog ben. Helaas werkt de simkaart hier niet. Ik krijg "geen toegang" wanneer ik handmatig een van de volgende 4 operators probeer: E-Plus, O2 - de, T-Mobile D, Vodafone.de

In Mijn Simyo zie ik dat ik nog wel tegoed heb, en dat de simkaart actief is, en het nummer overeen komt met wat er op het kaartje staat.

Weet iemand welke operator zou moeten roamen met Simyo / KPN?

Ik ben nu onbereikbaar en had het nummer dus beter bij Vodafone kunnen laten staan 😞
icon

Beste antwoord door Tiury 17 July 2014, 14:12

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Piet Heyn,

Wat vervelend dat je geen internet op je mobiel krijgt in het buitenland. Ik zie dat je het hebt over tegoed op Mijn Simyo, dit betekent dus dat je een prepaid aansluiting hebt. Helaas kun je met een Simyo prepaid niet op internet in het buitenland.

Als je dit echt heel erg nodig hebt, adviseer ik je om over te stappen naar een Simyo maand abonnement (via Mijn Simyo). We zetten je aansluiting in ongeveer 24 uur over naar een abonnement waardoor je wél op internet kan 🙂

Is dat misschien een idee?
Reputatie 7
Badge +9
Gaat het hier over data-roaming(internetten) of gewoon roaming(bellen/smsen)? Ik verwacht het laatste, omdat je zegt onbereikbaar te zijn. In dat geval moet bij Mijn simyo de optie "Bellen naar en in het buitenland" aan staan. Mocht dit zo zijn laat het dan even weten en dan hoop ik dat die blunderende Moderator hierboven nog even verder gaat kijken!

Met prepaid kun je niet internetten via je mobiel in het buitenland. Bellen en SMSen is wel mogelijk in het buitenland.
Reputatie 6
Badge +10
Dankjewel voor je positieve bijdrage Groentjuh 😉. Omdat Piet Heyn het over roaming had, ging ik uit van internet.

Je bellen in en naar het buitenland optie stond inderdaad uit, dus die heb ik gelijk voor je aangezet. Kun je je telefoon even voor 10-15 minuten uitzetten? Daarna zou je simkaart zich wel volledig moeten kunnen aanmelden bij het netwerk 🙂

Is het gelukt?
Badge
Het ging om simpelweg bellen/SMS-en en vooral gebeld worden, niet om internet. Ik had al zitten zoeken naar de optie om roaming aan te zetten in het buitenland maar kon deze niet vinden. Het werkt nu dus wel dankzij Tiury! Dankjewel! Maar waar staat deze optie precies?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Piet Heyn,

Sorry voor mijn verwarring, er kwamen gister behoorlijk wat vragen over internet in het buitenland dus ik was een beetje de kluts kwijt! Gelukkig werkt het nu 🙂!

De optie kun je vinden op Mijn Simyo onder het tabblad "Mijn instellingen en Simkaart". Ook staat er onderaan de pagina "Overzicht" en instelling menu waar je dit kunt aanpassen. Nadat je een instelling hebt aangepast, kun je het beste even je telefoon uit/aan zetten. Zo worden de instellingen sneller verwerkt op je simkaart. :)

Heb je de instellingen gevonden?

Reageer