.

Beantwoord

Geen netwerk Engeland

  • 13 December 2013
  • 20 reacties
  • 2286 Bekeken

Badge
Hallo,
Gister was ik in Engeland voor mijn werk en ik had de hele dag geen netwerk. Erg lastig aangezien het vliegtuig vertraging had en ik niemand kon bereiken. Ik had wel bereik, te zien aan de streepjes bovenin en de 'R' van roaming, maar bij het netwerk stond 'No service'. Ook heb ik geprobeerd om handmatig met een netwerk te verbinden, zoals O2 en 3, maar dit werkte ook niet. Hetzelfde geldt voor telefoon opnieuw opstarten. Ik heb een Android toestel. In Ierland en Tsjechie had ik overigens geen enkel probleem. A.s. dinsdag ben ik in Parijs en daar moet ik echt bereikbaar zijn. Wat kunnen jullie er aan doen om dat voor elkaar te krijgen??
Alvast dank.

Groet,

Tom
icon

Beste antwoord door Charlene 17 December 2013, 10:12

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Staat op mijn simyo de optie "Bellen in en naar het buitenland" aan?
Badge
Ja dit staat aan. Dit heb ik ook niet veranderd na de bezoekjes aan Ierland en Tsjechie.
Reputatie 7
Badge +9
Dat zou aan moeten staan als er in Ierland en Tsjechie geen enkel probleem is zoals tdonkr zegt. Het blijft vreemd dat er in de UK geen verbinding met het netwerk is, ieder netwerk behalve Vodafone zou het moeten doen. Misschien dat het verwijderen en weer terugplaatsen van de sim voor een verse start en succesvolle koppeling aan het netwerk zorgt.
Ik had ditzelfde probleem gisteren en ook enkele weken geleden in Duitsland.
Ik krijg een melding dat dit sim-kaart aan het roamen is en er daarom niet gebeld kan worden.
Bij de signaalsterkte staat inderdaad een "R". Deze toestand veranderd niet, dus bellen in Duitsland is niet mogelijk.
Badge
Ok, dank voor jullie reactie.
Ik hoop dat hier ook nog een medewerker van Simyo op kan reageren op het op te lossen...
Als ik dinsdag ook in Parijs niet kan bellen stap ik de volgende dag nog over naar een andere provider. Dit is waardeloos.
Badge +8
Ik had ditzelfde probleem gisteren en ook enkele weken geleden in Duitsland.
Ik krijg een melding dat dit sim-kaart aan het roamen is en er daarom niet gebeld kan worden.
Bij de signaalsterkte staat inderdaad een "R". Deze toestand veranderd niet, dus bellen in Duitsland is niet mogelijk.


Hoi jaco,

Heb je de optie Roaming wel aanstaan op je toestel dan? Want Roaming is juist nodig om gebruik te maken van een ander netwerk. Als je toestel dus aan het roamen is en dan zegt dat je daarom niet kunt bellen, vrees ik dat je ergens de mogelijkheid tot roaming hebt uitgevinkt. Wat voor toestel gebruik je?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hallo,
Gister was ik in Engeland voor mijn werk en ik had de hele dag geen netwerk. Erg lastig aangezien het vliegtuig vertraging had en ik niemand kon bereiken. Ik had wel bereik, te zien aan de streepjes bovenin en de 'R' van roaming, maar bij het netwerk stond 'No service'. Ook heb ik geprobeerd om handmatig met een netwerk te verbinden, zoals O2 en 3, maar dit werkte ook niet. Hetzelfde geldt voor telefoon opnieuw opstarten. Ik heb een Android toestel. In Ierland en Tsjechie had ik overigens geen enkel probleem. A.s. dinsdag ben ik in Parijs en daar moet ik echt bereikbaar zijn. Wat kunnen jullie er aan doen om dat voor elkaar te krijgen??
Alvast dank.

Groet,

Tom
Ok, dank voor jullie reactie.
Ik hoop dat hier ook nog een medewerker van Simyo op kan reageren op het op te lossen...
Als ik dinsdag ook in Parijs niet kan bellen stap ik de volgende dag nog over naar een andere provider. Dit is waardeloos.


Hoi tdonkr,

Als je in Ierland en Tsjechië kon bellen, dan staan de instellingen op je toestel en op je aansluiting dus goed om gebruik te maken van een Buitenlands netwerk. Zoals Scotsman al aangeeft, zou je haast elk netwerk moeten kunnen kiezen daar. Scotsman bevindt zich ook in de UK. Het is dus nu achteraf lastig te bepalen wat er mis ging. Informeren bij de netwerkspecialisten kan alleen als je je op dat moment ook in het Buitenland bevindt, dus daar hebben we nu ook niets meer aan, helaas.
Ik heb alles aan onze kant laten nakijken, en er is niets waardoor je niet handmatig één van de Britse netwerken zou kunnen kiezen.
Daar heb jij nu ook niks aan, dat snap ik, maar voor zover wij nu kunnen controleren staat er niets in de weg om in Frankrijk te kunnen bellen.
Zou je je toesteltype hier nog kunnen vermelden? Wellicht zijn er opties die aan moeten staan, die nu uit staan. Misschien heb je nog een update gehad na Tsjechië en Ierland, waardoor er toch iets veranderd is op je toestel?

Ik hoor het graag van je,

Groetjes, Charlene
Ik had ditzelfde probleem gisteren en ook enkele weken geleden in Duitsland.
Ik krijg een melding dat dit sim-kaart aan het roamen is en er daarom niet gebeld kan worden.
Bij de signaalsterkte staat inderdaad een "R". Deze toestand veranderd niet, dus bellen in Duitsland is niet mogelijk.


Hoi jaco,

Heb je de optie Roaming wel aanstaan op je toestel dan? Want Roaming is juist nodig om gebruik te maken van een ander netwerk. Als je toestel dus aan het roamen is en dan zegt dat je daarom niet kunt bellen, vrees ik dat je ergens de mogelijkheid tot roaming hebt uitgevinkt. Wat voor toestel gebruik je?

Groetjes,
Charlene


Hallo Charlene, bedankt voor je reactie.
Mijn toestel is een Wolfgang AT-AS40D
Badge
Hallo Charlene,
Bedankt voor je reactie en voor het checken van mijn instellingen.
Ik ben op dit moment in Parijs en heb verbinding via Orange F. Echter het netwerk is wel een keer weg gevallen, waardoor ik handmatig opnieuw het netwerk moest kiezen. Wellicht dat dit aan mijn telefoon ligt. Ik heb een HTC One en heb inderdaad vorige maand een update gehad naar Android 4.3. Hopen dat het nu goed blijft gaan. Nogmaals dank.

Groet,

Tom
Badge +6
Hallo Charlene,
Bedankt voor je reactie en voor het checken van mijn instellingen.
Ik ben op dit moment in Parijs en heb verbinding via Orange F. Echter het netwerk is wel een keer weg gevallen, waardoor ik handmatig opnieuw het netwerk moest kiezen. Wellicht dat dit aan mijn telefoon ligt. Ik heb een HTC One en heb inderdaad vorige maand een update gehad naar Android 4.3. Hopen dat het nu goed blijft gaan. Nogmaals dank.

Groet,

Tom


Hoi Tdonkr,

Namens Charlene graag gedaan en een fijne dag.
Ik had ditzelfde probleem gisteren en ook enkele weken geleden in Duitsland.
Ik krijg een melding dat dit sim-kaart aan het roamen is en er daarom niet gebeld kan worden.
Bij de signaalsterkte staat inderdaad een "R". Deze toestand veranderd niet, dus bellen in Duitsland is niet mogelijk.


Hoi jaco,

Heb je de optie Roaming wel aanstaan op je toestel dan? Want Roaming is juist nodig om gebruik te maken van een ander netwerk. Als je toestel dus aan het roamen is en dan zegt dat je daarom niet kunt bellen, vrees ik dat je ergens de mogelijkheid tot roaming hebt uitgevinkt. Wat voor toestel gebruik je?

Groetjes,
Charlene


Net weer een weekend in Duitsland geweest, maar nog steeds kan ik niet bellen of gebeld worden in het buitenland. Helaas kun je dit probleem ook alleen maar in het buitenland testen, dus is er nooit garantie dat het probleem is opgelost wanneer je vertrekt.
Ik krijg nog steeds de melding dat de simkaart aan het roamen is en daarom niet kan bellen.
Ter plaatse alle instellingen doorgelopen, echter zonder resultaat. Wanneer ik handmatig een provider ga zoeken, krijg ik alleen providers te zien met 2G en 3G verbinding, terwijl ik alleen maar wil telefoneren en gegevensverbinding heb uitgeschakeld.
Vervolgens de simkaart van mijn vrouw (ook simyo) in mijn  telefoon geplaatst. Hiermee kon ik gewoon bellen. 
Mijn simkaart in haar telefoon geplaatst en ook via haar telefoon is deze niet te gebruiken.
Het moet dus aan mijn simkaart liggen.
Omdat ik volgende maand weer naar het buitenland ga, is de enige oplossing over te stappen naar een andere provider met behoud van telefoonnummer.
Badge +6
Hoi jaco,

Nou ik hoop eigenlijk nog wel tot een andere oplossing te komen hoor, jaco :)

Even voor de duidelijkheid: je geeft aan dat wanneer je handmatig naar een provider zoekt je deze wel vindt, maar alleen met een 2G en 3G verbinding.. Nu is het zo dat 2G (=GSM) en 3G (=UMTS) netwerken zijn, waarmee je niet alleen kan internetten, maar deze netwerken heb je ook nodig om te bellen en te sms'en 🙂.

Heb je het uitgeprobeerd wat er gebeurd wanneer je één van deze netwerkproviders kiest? Ik hoor het graag van je!
Hoi jaco,

Nou ik hoop eigenlijk nog wel tot een andere oplossing te komen hoor, jaco :)

Even voor de duidelijkheid: je geeft aan dat wanneer je handmatig naar een provider zoekt je deze wel vindt, maar alleen met een 2G en 3G verbinding.. Nu is het zo dat 2G (=GSM) en 3G (=UMTS) netwerken zijn, waarmee je niet alleen kan internetten, maar deze netwerken heb je ook nodig om te bellen en te sms'en 🙂.

Heb je het uitgeprobeerd wat er gebeurd wanneer je één van deze netwerkproviders kiest? Ik hoor het graag van je!


Uiteraard heb ik diverse providers geselecteerd uit de lijst en geprobeerd te bellen, maar steeds komt weer de melding in het scherm dat de sim-kaart bezig is met roamen en er geen lokale sim beschikbaar is.
Verder heb ik gegevensverbinding aan en uit gezet, op mijn persoonlijke pagina bellen vanuit en naar buitenland uit en weer aan gezet, maar alles zonder resultaat.


Mvg, Jaco
Badge +6
Uiteraard heb ik diverse providers geselecteerd uit de lijst en geprobeerd te bellen, maar steeds komt weer de melding in het scherm dat de sim-kaart bezig is met roamen en er geen lokale sim beschikbaar is.
Verder heb ik gegevensverbinding aan en uit gezet, op mijn persoonlijke pagina bellen vanuit en naar buitenland uit en weer aan gezet, maar alles zonder resultaat. Mvg, Jaco


Hoi Jaco,

Oh jee ik zie in het systeem dat je aansluiting is geblokkeerd éénzijdig omdat je in de min staat met je beltegoed. Moderator -Kim heeft dit over het hoofd gezien 😞. Onze excuses hiervoor. Doordat je aansluiting éénzijdig is geblokkeerd kun je op dit moment niet bellen.
Ik wil je vragen je om je beltegoed op te waarderen daarna je toestel uit/aan te zetten en het nogmaals te proberen. Ik verneem graag of het dit keer gaat werken. Nogmaals onze excuses.
Uiteraard heb ik diverse providers geselecteerd uit de lijst en geprobeerd te bellen, maar steeds komt weer de melding in het scherm dat de sim-kaart bezig is met roamen en er geen lokale sim beschikbaar is.
Verder heb ik gegevensverbinding aan en uit gezet, op mijn persoonlijke pagina bellen vanuit en naar buitenland uit en weer aan gezet, maar alles zonder resultaat. Mvg, Jaco


Hoi Jaco,

Oh jee ik zie in het systeem dat je aansluiting is geblokkeerd éénzijdig omdat je in de min staat met je beltegoed. Moderator -Kim heeft dit over het hoofd gezien 😞. Onze excuses hiervoor. Doordat je aansluiting éénzijdig is geblokkeerd kun je op dit moment niet bellen.
Ik wil je vragen je om je beltegoed op te waarderen daarna je toestel uit/aan te zetten en het nogmaals te proberen. Ik verneem graag of het dit keer gaat werken. Nogmaals onze excuses.


Ja, dat is ook zo'n probleem: ik kan gewoon opwaarderen met mijn VISA-card zoals ik ook nu gedaan heb. Wanneer ik echter automatisch opwaarderen kies met mijn creditcard, gaat dit in eerste instantie goed, maar wordt dit keer op keer na enige dagen weer uit geschakeld. Nu heb ik naast gewoon opwaarderen ook weer automatisch opwaarderen ingesteld, maar dan via een eenmalige machtiging. Eens kijken hoelang dit nu acief blijft staan.
Mijn toestel uitproberen gaat niet omdat ik niet meer in het buitenland ben. De afgelopen 3x was het dus niet mogelijk om vanuit het buitenland te bellen.

Mvg, Jaco
Reputatie 5
Badge +11
Ja, dat is ook zo'n probleem: ik kan gewoon opwaarderen met mijn VISA-card zoals ik ook nu gedaan heb. Wanneer ik echter automatisch opwaarderen kies met mijn creditcard, gaat dit in eerste instantie goed, maar wordt dit keer op keer na enige dagen weer uit geschakeld. Nu heb ik naast gewoon opwaarderen ook weer automatisch opwaarderen ingesteld, maar dan via een eenmalige machtiging. Eens kijken hoelang dit nu acief blijft staan.
Mijn toestel uitproberen gaat niet omdat ik niet meer in het buitenland ben. De afgelopen 3x was het dus niet mogelijk om vanuit het buitenland te bellen.

Mvg, Jaco


Hi jaco,

Ik heb even gecheckt bij onze financiële afdeling, maar automatisch opwaarderen met je credit card zou moeten werken. Ténzij je een buitenlandse credit card hebt. Dan werkt het niet 😞 Heb jij een Nederlandse of buitenlandse credit card?
Ja, dat is ook zo'n probleem: ik kan gewoon opwaarderen met mijn VISA-card zoals ik ook nu gedaan heb. Wanneer ik echter automatisch opwaarderen kies met mijn creditcard, gaat dit in eerste instantie goed, maar wordt dit keer op keer na enige dagen weer uit geschakeld. Nu heb ik naast gewoon opwaarderen ook weer automatisch opwaarderen ingesteld, maar dan via een eenmalige machtiging. Eens kijken hoelang dit nu acief blijft staan.
Mijn toestel uitproberen gaat niet omdat ik niet meer in het buitenland ben. De afgelopen 3x was het dus niet mogelijk om vanuit het buitenland te bellen.

Mvg, Jaco


Hi jaco,

Ik heb even gecheckt bij onze financiële afdeling, maar automatisch opwaarderen met je credit card zou moeten werken. Ténzij je een buitenlandse credit card hebt. Dan werkt het niet 😞 Heb jij een Nederlandse of buitenlandse credit card?


Ik heb gewoon een Nederlandse VISA creditcard.
Het is al 2 keer eerder gebeurd dat ongeveer 2 weken nadat ik automatisch opwaarderen via mijn creditcard geactiveerd had en daarvan een bevestigingsmail ontving van Simyo, dit opeens gestopt werd terwijl ik nog lang niet aan mijn maximaal te besteden bedrag van 2000 euro zat. Het gekke is steeds dat ik vervolgens wel eenmalig kan opwaarderen.
Ik kreeg dan het volgende mailtje:

Beste Jaco Maase,

Wij hebben het automatisch opwaarderen van uw Simyo beltegoed gestopt. Het was niet mogelijk om het opwaardeerbedrag van uw creditcard te innen.

U kunt zich opnieuw aanmelden voor automatisch opwaarderen via Mijn Simyo. Controleert u dan alstublieft of de juiste creditcardgegevens bij ons bekend zijn?

Contact: www.simyo.nl/service
Telefoon mobiel: 1200 (gratis vanaf Simyo toestel, op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 uur)
Telefoon vast: 0900-8090 (35 cent per gesprek, op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 uur)

Met vriendelijke groet,
Het Simyo team

Met vriendelijke groet,
Jaco Maase
Reputatie 5
Badge +11
Hi jaco,

Ik ben met je e-mail en je gegevens naar onze financiële afdeling gegaan en heb wat navraag gedaan.
De afschrijvingen van je credit card worden 'gebounced' door de credit card maatschappij. Als dat vervolgens een paar keer gebeurt, dan wordt de machtiging ingetrokken en krijg je zo'n mail als hierboven.

Je zult bij je credit card maatschappij te rade moeten gaan wat hier de reden voor is 😞
Hoi jaco,

Nou ik hoop eigenlijk nog wel tot een andere oplossing te komen hoor, jaco :)

Even voor de duidelijkheid: je geeft aan dat wanneer je handmatig naar een provider zoekt je deze wel vindt, maar alleen met een 2G en 3G verbinding.. Nu is het zo dat 2G (=GSM) en 3G (=UMTS) netwerken zijn, waarmee je niet alleen kan internetten, maar deze netwerken heb je ook nodig om te bellen en te sms'en 🙂.

Heb je het uitgeprobeerd wat er gebeurd wanneer je één van deze netwerkproviders kiest? Ik hoor het graagvan je!


Inmiddels zit ik in Turkije en raad eens : weer hetzelfde probleem.  Opnieuw blijft hij roamen en komt daar niet meer vanaf.
Automatisch wordt geen netwerk gevonden.  Handmatig vindt hij wel netwerken,  maar bellen of sms-en gaat niet. Iedere keer komt de melding dat de simkaart aan het roamen is. 
Het kan niet anders dan dat de sim het probleem is.
Terug in Nederland snel naar een andere provider,  want dit is waardeloos. 
Reputatie 2
Badge +6
Inmiddels zit ik in Turkije en raad eens : weer hetzelfde probleem.  Opnieuw blijft hij roamen en komt daar niet meer vanaf.
Automatisch wordt geen netwerk gevonden.  Handmatig vindt hij wel netwerken,  maar bellen of sms-en gaat niet. Iedere keer komt de melding dat de simkaart aan het roamen is. 
Het kan niet anders dan dat de sim het probleem is.
Terug in Nederland snel naar een andere provider,  want dit is waardeloos. 


Hoi jaco,

Wat vervelend dat je nu in Turkije weer geen netwerk kunt vinden. Omdat je al eerder hebt aangegeven dat je simkaart het ook niet in een ander toestel doet, denk ik dat we het daar moeten zoeken. Ik heb je gratis een vervangende simkaart toegestuurd. Je kunt deze activeren op Mijn Simyo onder de tab Mijn Gegevens. Als je de volgende keer weer in het buitenland bent, zou je nu wel netwerk moeten kunnen vinden :)

Ik ben erg benieuwd of dit heeft geholpen. Ik zou het ook erg jammer vinden als je om deze reden je aansluiting zou opzeggen. Zou je dus toch nog willen laten weten wat je ervaringen zijn als je weer in het buitenland zit?

Reageer