.

Geen bereik in buitenland (Frankrijk)?


Hallo, ik krijg maar geen bereik op mijn mobiel in frankrijk. Heb de instellingen voor bellen in het buitenland in mijn simyo gisteravond aangezet en handmatig alle netwerken geselecteerd die ik krijg bij het zoeken. Tot nu toe zonder resultaat.

17 reacties

Reputatie 7
Ben je überhaupt wel in een gebied waar mobiel bereik moet zijn?
Jazeker ik zit een franse stad, Wanneer ik handmatig zoek zie ik diverse providers. Sommige zijn niet toegestaan zoals orange maar ik zie ook free en f-sfr die wel toegestaan zouden moeten zijn.
Ben er inmiddels achter dat het teruggaan naar de fabrieksinstellingen niet werkt... Zucht veel info kwijt en nog steeds geen werkende telefoon....
Badge +8
Hoi Kalleveen,

Welkom op het forum :)
Wat lastig dat je geen verbinding krijgt met het netwerk in Frankrijk 😞 Heb je de optie Roaming wel aan staan op je toestel?
De Buitenland optie staat hier netjes aan, dat heb ik nagekeken. Soms helpt het om na het inschakelen van de optie je toestel uit te schakelen en na een paar minuten weer aan te zetten. Maar jij hebt dus zelfs alles terug gezet naar fabrieksinstellingen?
Wat voor toestel gebruik je precies? En welke melding krijg je als je de verschillende providers probeert te kiezen?
Ik hoor het graag van je, dan hoop ik dat we het zo snel mogelijk hebben opgelost.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
.....Heb je de optie Roaming wel aan staan op je toestel?.......

Ja, dat is natuurlijk ook wel essentieel.....:rolleyes:
Reputatie 5
Badge +11
Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu gaat. Houdt je ons nog op de hoogte, Kalleveen?
Badge +2
Eeuwig hetzelfde Simyo, al jaren jullie probleem. Zo lijkt het alsof de klant het probleem is. Vorig jaar gelazer, dit jaar in UK weer. Blij dat ik mijn extra Vodafone kaartje bij me heb! Een gewaarschuwd mens......alles stond ook nu weer allemaal AAN!!! Voor de onwetenden: don't bother.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Kas2u,

Ik vind het erg jammer om te lezen dat je in het buitenland geen bereik had met Simyo. Had je problemen met bellen of met internetten? In wat voor gebied was je en wat voor mobiel gebruik je? Op sommige locaties in het buitenland is er namelijk helemaal geen netwerk beschikbaar. Dat kan ook meespelen.

Wat heel belangrijk is, is dat je roaming aan zet. Heb je dat gedaan? Ook moet je de opties voor bellen en internetten aan zetten op Mijn Simyo, dat had je wel gedaan zie ik?

Er zijn een heleboel klanten die gewoon, zoals het hoort, gebruik maken van onze diensten in het buitenland. Bij een aantal klanten gaat er soms iets mis. Wij helpen jou en alle andere klanten graag verder, zodat onze diensten ook in het buitenland goed gebruikt kunnen worden 🙂

Zit je nog steeds in de UK of ben je alweer terug in Nederland?
Reputatie 7
Badge +9
Eeuwig hetzelfde Simyo, al jaren jullie probleem. Zo lijkt het alsof de klant het probleem is. Vorig jaar gelazer, dit jaar in UK weer. Blij dat ik mijn extra Vodafone kaartje bij me heb! Een gewaarschuwd mens......alles stond ook nu weer allemaal AAN!!! Voor de onwetenden: don't bother.

Dit komt volstrekt niet overeen met mijn ervaringen. Ik woon in de UK en heb onlangs mijn Simyo aansluiting (abonnement) uitgebreid getest (op verzoek van Simyo) en alles werkte gewoon wanneer Three of O2 als roaming netwerk werden gekozen.
Reputatie 5
Badge +11
Ik kan me Kas2u nog herinneren van ruim een jaar geleden. We waren echt nét begonnen met internet in het buitenland zoals met veel dingen waar je net mee begint; dat gaat met vallen en opstaan.

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat Kas2u ons toen enorm heeft geholpen met het uitvogelen van de juiste APN voor internet in het buitenland. Iets waar we je nog steeds dankbaar voor zijn :o

Het is alleen wel zo dat wij vanaf hier niet echt meer kunnen doen dat nakijken of in de aansluiting alles 'op groen' staat om in het buitenland te kunnen internetten, en als dat niet zo is, dat dan in orde te maken. Wanneer het dan met de juiste APN ook niet werkt, zijn onze middelen uitgeput :(
(Inmiddels weten we dat ook de APN portalmmm.nl met gebruikersnaam KPN en wachtwoord gprs ook heel goed werkt in het buitenland)
Badge +2
Dag allen, ik waardeer dat jullie er allemaal druk mee aan de gang gaan, echt. Maar ee blijkt volgens mij te vaak dat er duidelijk structurele oplossing is. Die instabiliteit helpt de klant niet en die gaat vervolgens blijkbaar zover dat er zelfs fabrieksinstellingen teruggezet worden 😞 dat was iets wat ik echt onvoorstelbaar vind. Mijn voorstel zou zijn dat er door Simyo gewoon gezegd wordt: we weten dat het onvoorspelbaar is of je wel/niet internet hebt in buitenland. Zet je phone aan/uit, geef desnoods suggestie voor instellingen, maar daarna gewoon zeggen dat het NIET aan de klant ligt, dat Simyo dit weet en sorry. Ondertussen zou ik tegen de technici willen zeggen: stuur een paar collega's (moderators?) naar het buitenland, en ga dan zelf aan de slag. Liefst met verschillende toestellen. Zo'n paar tripjes kan jullie de kop niet kosten. Dan duimen we allemaal dat het volgende wintersport of zomer helemaal in orde is! Ik wil namelijk eigenlijk mijn Simyo abonnementje helemaal niet kwijt!
Badge +2
Dat moet zijn GEEN duidelijke structurele oplossing.
Badge +8
Hoi Kas2U,

Zoals je zelf ook weet, moeten de instellingen op de aansluiting goed staan, èn zijn er op het toestel ook instellingen die goed moeten staan. Daarnaast moet er op de locatie zelf Mobiel internet beschikbaar zijn. En het toestel moet daar dan ook nog verbinding mee maken. Het is niet altijd hetzelfde wat mis gaat.
Je wilt niet weten in hoeveel gevallen het toch de optie Roaming is die niet aanstaat. Bij elke klant moeten we dus toch van het begin alle mogelijke opties uitvragen. Dat proberen we altijd zo grondig en snel mogelijk te doen. De ene keer is het sneller opgelost dan de andere keer.
Het zou helemaal niet onvoorspelbaar moeten zijn, internet in het buitenland. Toch is gebleken dat dan weer de ene APN en dan weer de andere werkt. Zelfs verschillende APN's op dezelfde types toestel. Op het moment zijn we erachter dat de APN Portalmmm.nl vrijwel in alle gevallen werkt. Instructies op het gebied van instellingen geven is altijd lastig, omdat wij niet kunnen zien of het allemaal goed wordt ingevoerd. Staan de instellingen niet goed, of is de optie Roaming uit, dan kunnen we doen wat we willen, maar zal het niet werken 😞 Dan 'ligt' het aan niemand, maar moet degene die het toestel in de hand heeft toch echt zelf iets uitvoeren.
Je suggestie is een goede, en daar zijn we zelfs al mee bezig. Betrokken klanten testen al een tijdje op verschillende plekken op de wereld hoe en of ze verbinding met Mobiel internet krijgen en wat zij daarvoor moeten doen. Alle informatie die we daaruit krijgen, nemen we weer mee in de manier waarop we iedereen proberen te helpen.
Ik hoop inderdaad ook dat dit heel snel tot minder verwarring zal leiden.

Groetjes,
Charlene
Hoi had een tijd geen fatsoenlijk internet op de camping dus niet meer kunnen reageren. Dus hierbij de update: Uiteindelijk maakte mijn toestel ( nokia 625) verbinding met een netwerk. Gek genoeg werkte dit netwerk alleen in de buurt van de camping en niet in grotere plaatsen. Ik geloof dat netwerk contact-f-simyo genoemd werd. Handmatig nog diverse maken op sfr of free geprobeerd te contacten maar nooit succesvol.

Op de terugweg door belgie zelfde verhaal, bijna nergens contact met netwerk......

Welke providers zouden moeten werken in frankrijk?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Kalleveen,

Na mijn weet moeten Orange en Bouygues Telecom de beste netwerkdekking geven in Frankrijk. Vaak heb je ook lokale netwerken waar contracten mee zijn afgesloten, maar ik kan hier helaas geen lijstje van vinden 😞 Welke netwerken had jij daar in de buurt en van welk netwerk maakte je soms gebruik?
Tiury,

zoals gezegd heette het enige netwerk wat wel connectie maakte contact-f-simyo (oid) Verder zag ik SFR, Free bijna overal wel als beschikbaar.

Voor zover ik weet gaf mijn telefoon bij Orange het bericht "niet toegestaan"

Grt,
Herco
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Kalleveen, :)

Vreemd genoeg heb ik dit van de week ook al gehoord van een klant. Die gaf aan dat er bij Orange "geblokkeerd" stond, terwijl hij zich daar vervolgens wel op heeft aangemeld en de boel aan de gang heeft gekregen. Contact-f-Simyo werkte bij hem niet.

Orange is voor KPN in het buitenland toch wel echt een van de beste opties, dus die moet het doen. Heb je toen wel geklikt op Orange? Of schrikte die melding je af?

Reageer