.

Beantwoord

Bellen in buitenland is niet gelukt, terwijl de optie wel aan stond. Wat ging mis?

  • 24 August 2014
  • 8 reacties
  • 550 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hoi, kon de gehele vakantie niet bellen, niet in Duitsland, niet in Italie. Mijn vrouw die een zakelijk abonnement heeft bij Vodafone had geen probleem. Bij thuiskomst mijn instellingen bekeken. Alleen internet buitenland had ik uitstaan. gekke is dat ik die instelling overigens niet kan wijzigen. dus twee vragen: hoe kan ik een volgende keer als ik in buitenland ben wel bellen? Hoe zet ik de instelling internet buitenland aan?
icon

Beste antwoord door Dries 27 August 2014, 10:49

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Voor bellen in het buitenland en internet in het buitenland zijn er verschillende knoppen op Mijn Simyo. Het hoort mogelijk te zijn om de eerste optie aan te zetten en de tweede niet. Omgekeerd niet (geloof ik). Heb je gecheckt of bellen in/naar het buitenland aanstaat op Mijn Simyo?
dat klopt dat er verschillende knoppen zijn, inmiddels staat alles aan. gekke is dus dat bellen in byuitenland al aanstond, maar ik niet kon bellen in buitenland. of is het zo dat je niet kunt bellen als internet ook niet aanstond? nu staat alles aan, dus hopelijk doet het de volgende keer het wel.
Reputatie 7
Badge +9
Nee, de internet optie hoeft niet aan te staan om in het buitenland te kunnen bellen. Wat wel eens schijnt voor te komen is dat die instellingen een reset nodig hebben, als klant kun je proberen beide opties uit te zetten op Mijn Simyo en na minimaal een kwartiertje of zo weer aan. Maar ja, als je niet in het buitenland bent weet je ook niet of dat heeft geholpen. Verder kan iemand van Simyo ook direct in het systeem nazien of alles goed staat en eventueel een reset van de buitenland optie uitvoeren, dat helpt vaak ook.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi TvdW,

Welkom op het forum! Ik heb je topic verplaatst naar het Buitenland subforum. Hier staan alle vragen en oplossingen m.b.t. het buitenland. Hier kunnen andere gebruikers makkelijker jouw vraag vinden :)

Het is erg vreemd en natuurlijk heel vervelend dat je niet kon bellen toen je in het buitenland was. Helemaal omdat de instellingen goed stonden op je aansluiting. Ik heb de optie voor bellen in en naar het buitenland een reset gegeven. Als je je telefoon uit/aan zet zou je de volgende keer als je in het buitenland bent moeten kunnen bellen :)

Let er ook op dat je telefoonnummers als volgt moet opslaan in je adresboek: +316xxxxxxxx óf 00316xxxxxxxx. Anders kun je die niet bellen vanuit het buitenland. Handmatig een netwerk selecteren wil vaak ook goed helpen.

Mocht je in het buitenland en je kan weer niet bellen, wil je ons dan direct een bericht sturen? We kunnen dan gelijk voor je controleren waar het mis gaat.

Hebben Scotsman en ik je zo goed geholpen?

@Scotsman, bedankt voor je antwoorden 🙂
Ik hoop dat het de volgende keer gaat werken, dank jullie voor de antwoorden!
groet Toon
Reputatie 6
Badge +10
Hoi TvdW,

Wij hopen precies hetzelfde! Maar we hebben natuurlijk goede hoop 😉 Laat je het ons ook weten als het wel lukt om te bellen in het buitenland?
hallo medeklagers..ook ik ben totaal niet te spreken over dit SIMYO..ben afgelopen jaar meerdere keren voor werk naar buitenland geweest..heb inmiddels n ander nummer gekozen en ga uiteindelijk ook weg bij SIMYO..
heeft n hoop tijd en ergernis gegeven om alle contacten om te zetten..en veel schade aan zaken gedaan..doordat ik totaal niet bereikbaar was mobiel

de instellingen stonden steeds op ..buitenland aan
je zou denken dat n provider hiermee juist t meeste geld kan verdienen
na zogezegd resetten v je mobiel door UIT/AAN..wat niets hielp..

raad ik jullie allemaal aan..gewoon n andere provider te zoeken
dit is gewoon niet normaal
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jala,

Wat jammer dat je het zo ziet en dat dit de reden is om te vertrekken, maar ik snap het in jouw geval absoluut 🙂. We hebben je aansluiting eerder al nagekeken en gekeken of alles technisch goed staat. Dit is telkens het geval geweest.

Wat voor dingen heb je extra geprobeerd? Heb je de simkaart in een ander toestel getest? Meerdere netwerken aangesproken?

Reageer