.

Beantwoord

bellen en internet buitenland


Ik heb vergeten voordat ik op vakantie ging om bellen en internet in het buitenland aan te zetten.
Nu zijn wij reeds in Frankrijk en geeft mijn telefoon aan dat ik alleen noodoproepen uit kan voeren.
Ik heb via wifi ingelogt op mijn simyo en de instelling veranderd maar het probleem is nu dat mijn telefoon dat natuurlijk niet doorkrijgt......
Is het mogelijk om dit alsnog via het buitenland te regelen of ga ik een zeer rustige vakantie zonder bellen en internetten beleven?
icon

Beste antwoord door Dries 17 July 2014, 10:19

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat je kunt proberen is de telefoon een paar minuten uit te zetten. Na opstarten meldt hij zich weer met frisse moed aan op het buitenlandse netwerk. Als hij automatisch een netwerk kiest en het inloggen werkt niet kan je ook proberen of het handmatig kiezen van een andere provider meer succes heeft.
Goedemorgen,

Ben al meerdere malen in Portugal geweest sinds ik aangesloten zit bij simyo heb tevens ook internet aanstaan in buitenland. 
Maar ik kan simpelweg niet op internet komen. 
kan iemand mij helpen  ?

heb al meerdere telefoon uitgezet etc. 

Nu zit ik weer in Nederland maar ik ga volgende week weer naar Portugal maar heb dan geen wifi dus is het wel handig als ik internet heb. 

Heeft simyo tevens al internet bundels ?  o

Groetjes Miguel
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Diewertje,

Welkom op het forum!

Ik heb beide productopties een reset gegeven. Als je je telefoon uit/aan zet zou je moeten kunnen bellen en internetten. Als dat niet lukt, probeer dan handmatig een netwerk te kiezen. Zit je in een gebied waar andere mensen wel een mobiel netwerk hebben (niet in de bergen bijvoorbeeld)? Heb je dataroaming wel aan staan?

@Portolando, Welkom op het forum :)

Ik heb de optie 'internet op je mobiel - buitenland' een reset gegeven. Als je je telefoon uit/aan doet wordt de reset doorgevoerd op je simkaart. Wat voor telefoon gebruik je? Als je een iPhone hebt, check dan hier je internetinstellingen. Heb je geen iPhone, controleer dan hier je internetinstellingen. Heb ook jij dataroaming wel aan staan?

Meer informatie over internet in het buitenland vind je in dit topic.

Heeft dit goed geholpen?

@Scotsman, bedankt voor het meedenken!
@Portolando, Welkom op het forum :)

Ik heb de optie 'internet op je mobiel - buitenland' een reset gegeven. Als je je telefoon uit/aan doet wordt de reset doorgevoerd op je simkaart. Wat voor telefoon gebruik je? Als je een iPhone hebt, check dan hier je internetinstellingen. Heb je geen iPhone, controleer dan hier je internetinstellingen. Heb ook jij dataroaming wel aan staan?

Meer informatie over internet in het buitenland vind je in dit topic.

Heeft dit goed geholpen?


Goedemorgen,

Harstikke bedankt voor het resetten, ik heb een iphone en heb de instellingen even veranderd.
Wanneer ik in het buitenland ben hoop ik zo wel internet te hebben. 

bedankt voor de moeite,

Groetjes 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Portolando,

Goed dat je ook meteen even de instellingen hebt aangepast 🙂 Zo kan het haast niet mislukken. Laat je het ons weten als je weer in het buitenland bent geweest?
Goedemorgen Tiury,

Toevallig was ik in Belgie dit weekend en kon gelijk even testen of internet het deed maar helaas nog steeds geen werkend internet. 
instellingen staan zoals aangegeven... daarbij had ik nog een ander vervelend momentje ik woon in midden van het land en toen ik naar belgie reed had ik vanaf rotterdam geen internet meer. 
daarbij heb ik een paar dagen aan de grens van nederland belgie gezeten ( zeeland) en handmatig mijn mobiele aanbieder gekozen ( kpn nl ) en had geen werkend internet... was er een storing  wellicht dit weekend   ? 
en in belgie had ik base als mobiele aanbieder maar kreeg geen internet..... 
Hoe nu verder ? ga donderdag naar portugal en heb wel echt internet nodig  ivm mijn werk. 

Groetjes 
Portolando
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Portolando,

Vreemd dat het nog niet werkt hoor (en dan je in het grensgebied ook niet online kwam). Ik ben het nogmaals nagegaan met onze IT-afdeling en je simkaart staat helemaal goed voor internet in het buitenland!

Zou je me kunnen vertellen welke telefoon je hebt? We moeten even opzoek naar de ideale internetinstellingen voor jouw telefoon 🙂 Ik verwacht dat je die nu niet goed hebt staan gezien de problemen in Nederland.

Ik hoor het heel graag van je. 😉
Goedemorgen,

Ik heb een iphone 5S nog geen half jaar oud. 

Donderdag vertrek ik en hoop dat het internet dan wel doet in portugal. 

met vriendelijke groet,

Portolando
Ik heb bellen in het buitenland geactiveerd op de site, maar het werkt bij mij ook niet.
Kan het voor mij ook geactiveerd worden svp?
Wel zo handig als je aan het wandelen bent.
De klantenservice heeft er al een call van.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Portolando,

Je zou de volgende instellingen kunnen invoeren:
APN: portalmmm.nl en vervolgens geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Mócht dat nou onverhoopt per ongeluk niet werken, dan kun je deze instellingen nog proberen.

Jeroenn,

In jouw gegevens zie ik dat je het Bellen in en naar het buitenland gisteren zelf aangezet hebt op Mijn Simyo.
Ik heb het dubbel gecheckt en staat ook goed in netwerk. Wat ons betreft werkt het dus, maar misschien is er nog iets in je telefoon dat je moet doen?

Reageer