.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen, maar wel gebeld worden?

  • 26 May 2021
  • 4 reacties
  • 2935 Bekeken

Goedendag,

met mijn Huawei P30 lite kan ik helaas niet zelf uitgaande gesprekken doen. Echter kan ik wel gebeld worden. 
 

Wat kan dit zijn?

icon

Beste antwoord door Tessanne 27 May 2021, 17:01

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Er zou een uitgaande blokkade op je aansluiting kunnen zitten.

Dit kan gebeuren door het niet hebben van beltegoed (bij prepaid) of hoog verbruik bij sim only.

Heb je een herstart van je toestel al eens geprobeerd? Soms doet dat ook wonderen.

Reputatie 7
Badge +7

Weet je zeker dat je het uitgaande nummer op de juiste manier kiest?

Dus 10 cijfers, en niet een kengetal weglaten of zo?

Reputatie 7

Het is wellicht ook van belang meer te weten te komen over dit probleem.

Is het probleem bijvoorbeeld van de een op andere dag ontstaan? Ofwel, heb je wel met de telefoon uitgaande gesprekken kunnen voeren? Dan zou je eens de reactie van @Groentjuh nader kunnen bekijken.

Ben je een nieuwe gebruiker? In dat geval is de simkaart wellicht niet correct geactiveerd en zal Simyo je kaart opnieuw op het netwerk moeten aanmelden/activeren.

Kun je geen enkel nummer bellen, dus geen binnenlandse en/of buitenlandse nummers? In het geval je niet naar het buitenland kunt bellen dan kan dit een instelling zijn in je Mijn Simyo of in je telefoon zelf?

En, inderdaad, zoals @wimj12 aangeeft, maak je geen vegissing in de invoer van je nummer?

Kun je ook geen ingevoerd contactpersoon bellen?

Zoals je kunt zien, er is wel wat meer informatie nodig om je verder te kunnen helpen….

Reputatie 7
Badge +6

Hi Prodneddim, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat een gek probleem! Vooral omdat ik geen blokkade op jouw aansluiting zie staan.

 

Daarom heb ik voor de zekerheid jouw aansluiting een reset gegeven. Zo meldt jouw simkaart zich opnieuw aan bij het netwerk en worden eventuele interne blokkades op de aansluiting opgeheven. Zou jij om de reset te voltooien jouw telefoon voor 15 minuten helemaal kunnen uitschakelen. 

 

Ik hoor graag of het heeft gewerkt en eventueel ook de antwoorden op de vragen hierboven gesteld mocht de reset niet werken. 

 

Bedankt Groentjuh, wimj12 en RicoK! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer