.

Beantwoord

Waarom kan ik mijn nummer niet meenemen naar Ben?


Hallo,

Ik heb zojuist een brief van Ben ontvangen waar mij medegedeeld werd dat mijn aanvraag tot nummerbehoud is afgewezen door Simyo omdat het nummer hier niet in gebruik zou zijn.

Ik zou toch erg graag mijn (actieve) nummer willen behouden bij mijn nieuwe provider, hoe krijg ik dat nu voor elkaar?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Sean 8 June 2016, 14:04

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Weet je 100% zeker dat je alle gegevens (tel. nummer, simkaart nummer etc) goed hebt ingevuld?
Weet je 100% zeker dat je alle gegevens (tel. nummer, simkaart nummer etc) goed hebt ingevuld?
Ja, voor zover ik kan zien is alles correct.
Het telefoonnummer en simkaart nummer kloppen ook 100% met de gegevens op mijn Simyo.
Ben heeft moeite met het accepteren van de 8 cijferige simkaart nummers die Simyo (KPN) gebruikt. Even telefonisch contact met ben opnemen is daar de oplossing voor.
Ben heeft moeite met het accepteren van de 8 cijferige simkaart nummers die Simyo (KPN) gebruikt. Even telefonisch contact met ben opnemen is daar de oplossing voor.
Bedankt voor de reactie,

Ik heb alles juist via de telefoon aangevraagd omdat de Ben site mijn simkaart nummer niet wilde accepteren, later bij mijn pakketje met de Ben sim ook wat formulieren gehad waar mijn simkaart nummer ook gewoon correct op staat.

Mijn gegevens hebben ze dus en volgens de mail die ik later kreeg is mijn aanvraag tot nummerbehoud aan de Simyo kant afgewezen, vandaar dat ik er hier naar vraag.

Is er voor SImyo misschien de mogelijkheid om te kijken of mijn aanvraag goed is aangekomen / wat er precies fout is gegaan? (via een medewerker) En via welke weg kan ik dat het beste navragen?
De moderators reageren op het forum doorgaans op werkdagen binnen een dag. Ook kun je 1200 bellen, is immers kosteloos vanaf je mobiel. Maar gezien je de vraag hier al heb gesteld is het handig om even op een moderator te wachten i.p.v verschillende kanalen te gebruiken.
De moderators reageren op het forum doorgaans op werkdagen binnen een dag. Ook kun je 1200 bellen, is immers kosteloos vanaf je mobiel. Maar gezien je de vraag hier al heb gesteld is het handig om even op een moderator te wachten i.p.v verschillende kanalen te gebruiken.
Zal ik doen 🙂
Ik heb hetzelfde gehad, en echt zonet het probleem kunnen achterhalen.
Aangezien Simyo onderdeel is van KPN hadden ze de aanvraag naar KPN gestuurd in plaats van Simyo. Dat gaat natuurlijk dan niet goed..

Bel Ben op +31624001405 (hun geen 0900 nummer 😛 ) en zeg dat ze dat moeten fiksen 😉
Reputatie 5
Badge +8
Hoi JeffreyVP,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je overstap zo stroef verloopt. Hoewel we het jammer vinden dat je weggaat, kun je je nummer natuurlijk gewoon meenemen.

Een prepaid nummer kan altijd binnen paar werkdagen worden overgezet. Ik zie echter nergens een aanvraag van Ben terug in het systeem.
Ik wil je daarom toch nog een keer adviseren om contact op te nemen met Ben, want vanaf onze kant wordt er niks tegengehouden.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Sean

@Wimj12, Raytje & k11, allen bedankt voor jullie hulp!
Ik heb hetzelfde gehad, en echt zonet het probleem kunnen achterhalen.
Aangezien Simyo onderdeel is van KPN hadden ze de aanvraag naar KPN gestuurd in plaats van Simyo. Dat gaat natuurlijk dan niet goed..

Bel Ben op +31624001405 (hun geen 0900 nummer 😛 ) en zeg dat ze dat moeten fiksen ;)


Dat is dus precies wat er hier ook gebeurd is, ze zijn daar lekker bezig :P

Er is net weer een nieuwe aanvraag ingediend, hopelijk gaat het dit keer wel goed.
Zeker weten dat je naar Ben wilt? :D

Als ik die nummerbehoud problemen van Ben lees en hier ervaar van andere klanten zou ik al gezegd hebben "Ben er klaar mee " 😉
Reputatie 7
Badge +7
Behalve een prepaid bij Simyo heb ik ook een abonnement bij Ben. Werkt prima.
Ik denk dat Ben, net zoals veel andere concurrenten veel tevreden klanten heeft.

Het onderscheid tussen providers komt echter pas naar voren als er iets mis gaat.
De ene provider is goed bereikbaar, en lost het goed op. Bij de andere loop je
van de afdeling Kast naar de afdeling Muur.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JeffreyVP,

Ik zie in ons systeem staan dat het verzoek nu wel bij ons is aangekomen! Voor nu staat de overzetting op de planning voor 14 juni. Zodra het verzoek goedgekeurd (of afgekeurd, maar daar gaan we niet vanuit!) is krijg je daar een e-mail over.

Hou je ons verder op de hoogte?

@Raytje en wimj12, bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Angela
Bedankt voor de info!

Ik heb ook puur goede ervaringen met Simyo, de aanbieding bij Ben past op dit moment gewoon beter bij mij.

Mocht ik weer een prepaid nodig hebben of toch niet helemaal tevreden zijn met Ben, zal Simyo mijn eerste stop zijn 🙂
Hallo Jeffrey,

Je huidige aanbieder heeft je aanvraag voor nummerbehoud goedgekeurd. Het overzetten van je nummer naar Ben is gepland op 14-06-2016.


Nogmaals bedankt voor de hulp 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jeffrey,

Goed om te zien dat het ondertussen helemaal goedgekeurd is. Ik zie je in de toekomst graag terug natuurlijk 😛 Al hoop ik voor je dat je het gewoon naar je zin hebt bij Ben.

We gaan je missen!

Groetjes,
Angela

Reageer