.

Beantwoord

Waarom blijft mijn telefoon sms'jes naar het buitenland sturen?

  • 24 August 2021
  • 7 reacties
  • 113 Bekeken

Ik heb al twee maanden kosten buiten mijn bundel. Gaat om bel/sms kosten. Heb mijn iphone 2 x gereset op verzoek v simyo. Maar de sms/bel berichten gaan door. Wat kan ik doen? Er staan geen vreemde apps of id op mijn telefoon. Ik sms nooit. Wat is er aan de hand?

icon

Beste antwoord door Tessanne 24 August 2021, 13:12

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Op de factuur en in Mijn Simyo kun je ook de nummers inzien naar wie gebeld/Sms't is. Komen die nummers jou bekend voor? Misschien kun je door op die nummers te zoeken misschien iets achterhalen?

T zijn nummers naar Japan en Zweden 😲. Ik ken niemand in deze landen. En ze zijn allemaal na elkaar  verzonden en naar oplopende nummers. Hack??

Reputatie 7

Zijn het steeds dezelfde nummers? Of steeds een ander nummer? Als het steeds dezelfde zijn, heb je deze dan al eens Gegoogled?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Adoe69, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Goed dat je contact hebt opgenomen! Het is heel naar dat jouw telefoon steeds zoveel sms'jes verstuurd! Het kan heel goed zijn dat je zonder dat je het weet akkoord bent gegaan met voorwaarden (van bijvoorbeeld een app) die dit veroorzaken. Daarom wil ik je aanraden alle onnodige en apps direct van je telefoon te verwijderen. Nu geef je al aan dat er volgens jou geen vreemde apps op de telefoon staan, maar ik zou het echt even dubbelchecken als ik jou was. De simkaart krijgt namelijk ergens vanuit de telefoon de opdracht om een sms te versturen en deze opdrachten moet je zien te onderbreken. Anders is er ook nog de optie om jouw telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

 

Als dat allemaal niet werkt, zou ik je willen aanraden langs een telefoonwinkeltje te gaan. Daar kunnen ze met je mee kijken en eventueel eerst de gegevens opslaan en daarna de telefoon resetten. 

 

Thanks Groentjuh en RicoK! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Dit heb ik dus ook! Sms die verstuurt worden naar 02051! Ik heb Simyo gebeld en moest het nummer blokkeren! Ook alle spellen apps eraf. Maar het feest gaat gewoon door! De teller staat bij mij nu op 28 euro! Ik heb nog geen sms verstuurd omdat alles via whatsapp wordt verstuurd.  Wat ik dus hier lees is geen goede zaak! Als Simyo op deze manier mee om gaat, dan haal ik na 18 jaar al mijn abonnementen weg! 

Hallo @Carmen3004 , onderstaand is de instantie waar je e.e.a. op- aan af kunt melden:

Payinfo

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Carmen3004,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! Helaas is het lastig te achterhalen waar dit precies door is gekomen. Wat we zouden kunnen doen als oplossing is om jou gratis een nieuw telefoonnummer te geven. Zo zullen er geen sms'jes meer in rekening gebracht worden. Als het goed is heb je een SMS ontvangen met een wachtwoord. Dit wachtwoord kan je invullen via de link die @JanD heeft gedeeld (bedankt voor je reactie!). Wellicht dat dit meer duidelijkheid geeft. 

Mocht je geen nieuw nummer willen dan zou je inderdaad het toestel kunnen resetten. Let wel op dat je belangrijke bestanden tijdelijk ergens anders opslaat zodat je die later weet terug kan zetten op je toestel! 

Zou je mij een privébericht willen sturen? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen in de gemaakte kosten 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer