.

Beantwoord

Waar kan ik mijn correcte simkaartnummer ivm overstap naar Ben?

  • 18 June 2015
  • 7 reacties
  • 1803 Bekeken

Edit 24 april 2018: De informatie in dit topic is inmiddels verouderd. Uitleg en informatie over nummerbehoud vind je in dit topic.

Ivm een overstap naar Ben wilde ik nummerbehoud aanvragen. Alleen wordt het simkaartnummer zoals vermeld op het simkaartje en op Mijn SImyo niet herkend door Ben. Wat is het volledige simkaartnummer wat ik dien in te vullen bij Ben voor aanvraag van nummerbehoud? Zou u dit voor me kunnen opsturen? Of weet iemand op dit forum wat te doen? ik begrijp ondertussen dat dit een 19 cijferig nummer hoort te zijn.

Bedankt
icon

Beste antwoord door Renoster 18 June 2015, 23:12

Bekijk originele reactie

7 reacties

Ik zit met exact hetzelfde probleem.
Via de app "sim card" (android) heb ik een 19 cijferig nummer van mijn simkaart kunnen lezen, maar ook dat nummer wordt niet door Ben geaccepteerd....
Iemand van Simyo die weet wat het juiste nummer is?
Hoi fransb3,

idd via dezelfde app geprobeerd wordt ook niet herkend. Moet eigenlijk toch niet te moeilijk zijn om het juiste simkaart nummer te achterhalen.
Ik vermoed dat Ben een zeer specifieke input wil - 8 cijfers is wellicht te weinig en het lange getal uit "sim card" is wellicht ook niet zoals het hoort. Wat ik vreemd vind, is dat in dit lange getal het door Simyo vermelde simkaartnummer zit - maar niet helemaal identiek....zou die app wel juist werken?

Frans
Reputatie 4
Badge +7
Goedenavond heren.

Ik hoop dat deze link jullie een beetje verder kan helpen.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-is-mijn-simkaartnummer-18

R.
Goedeavond Jan,
Dank voor je bericht.
Helaas werkt zowel het 8-cijferig simkaartnummer wat Simyo aangeeft (en op de simkaart staat) niet, noch het 19 cijferig nummer wat de app uitleest - en ook niet het 18 cijferig nummer wat sommige aanbieders willen (dat is dan het 19-cijferig zonder het laatste cijfer)....
Reputatie 4
Badge +7
Hallo fransb3.

Ik denk dat de moderator morgen een pasklaar antwoord voor je heeft.
De KPN simkaartnummers blijken in tegenstelling tot andere profiders uit 8 cijfers te bestaan.
Wanhoop niet, meestal heb je vrij spoedig bericht terug.

Fijne avond nog.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi erik mutsaarts en fransb3,

Wat jammer dat jullie beide over gaan stappen naar een nieuwe provider. Het is in dit geval vreemd dat ze de simkaartnummers niet accepteren, want elke KPN provider heeft simkaartnummers van 8-cijfers. Dat is exact het nummer wat er op jullie simkaarten en op Mijn Simyo staan. Een app die vertelt wat je simkaartnummer is, zijn vaak niet accuraat en werken niet met KPN simkaarten.

Ik zie voor jullie beide nummers nog geen aanvraag nummerbehoud, dus ik vrees dat er daar in het systeem iets verkeerd staat met de simkaartnummer eisen, waardoor jullie geen verzoek in kunnen dienen. In dit geval kan ik helaas niet meer dan jullie verwijzen naar de klantenservice van Ben.

Laten jullie me weten of het is gelukt?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Renoster! 🙂

Reageer