.

Beantwoord

Verbonden met netwerk, niet beschikbaar. Wat doe ik hier aan?


Badge
Heb prepaid kaart, sinds vanmorgen krijg ik verbonden met netwerk, niet beschikbaar!
Kan wel bellen en gebeld worden!
Heb nog genoeg geld op kaart staan en pas nog gebeld!
Graag oplossing

Marjo
icon

Beste antwoord door Tiury 11 May 2016, 11:28

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marjovh,

Wat vreemd dat je telefoon wel is verbonden met het netwerk, maar toch niet beschikbaar is. Dat is een beetje tegenstrijdig van jouw telefoon, nietwaar 😉?

Ik heb zojuist je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Om deze reden wil ik je vragen om de telefoon voor 15 minuten uit te zetten en je simkaart uit de telefoon te halen. Na de 15 minuten start je de telefoon weer op en test je of hij weer goed verbonden is het met het netwerk.

Mocht je nog steeds niet kunnen bellen, zoek dan handmatig naar het KPN netwerk met de telefoon.

Laat je me weten of dit heeft geholpen?

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury
Allemaal heel raar!
Had telefoon dik kwartier helemaal uit gehad en ook het kaartje er uit.
Kreeg daarne weer verbonden geen bereik.
In het dorp, op wifi van het dorp precies het zelfde.
Ik kom thuis en voor ik de deur binnen stapte kreeg ik whatsapp binnen!
Hij doet het nu weer!
Dit heb ik een week of 3 geleden ook gehad, maar had ik wel bereik in restaurant en was alles goed toen ik thuis kwam!
Er was in die tijd wel gewerkt door KPN in de straat / wijk.

Waar het nu aan gelegen heeft?

Groetjes Marjo
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marjovh,

Wat opmerkelijk dat je bij thuiskomst weer bereik had, zonder daar echt iets voor hoeven te doen. Gelukkig is het nu wel opgelost! Hou het wel in de gaten of het terugkomt. Ik durf namelijk niet met zekerheid te zeggen of het nu helemaal is opgelost, omdat ik niet precies weet wat er aan de hand was 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi
Ik hou het zeker in de gaten!
Bedankt
Groetjes Marjo
Reputatie 7
Badge +10
Super Marjo! Natuurlijk hopen we dat het niet meer voor gaat komen. Fijne dag!

Groetjes,
Angela
Badge
Goedemiddag,

Ik heb weer het zelfde, verbonden ( niet beschikbaar )
Kan wel bellen en gebeld worden.
Wifi op andere apparaten werkt prima.
Simkaart er opnieuw in gedaan en toestel helemaal uit!
Vanmorgen werkte hij nog normaal.
Hoop op een oplossing!

Groeten Marjo
Badge
Goedemiddag

Het probleem is weer opgelost!
Net naar het centrum geweest, het zelfde verhaal verbonden ( niet beschikbaar )
Kom thuis en ik heb weer Wifi!
Het is toch raar dat ik eerst ergens naar toe moet gaan en dan bij thuis komst weer wel gewoon verbonden ben!
Weten jullie waar het aan kan liggen?

Groet Marjo

Marjo
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Marjovh,

Wat vervelend dat het probleem enerzijds lijkt opgelost en anderzijds juist weer terugkomt. Aparte situatie.

Bedoel je dat je niet verbonden lijkt te zijn met de mobiele gegevens of met de wifi? Als het gaat om de mobiele gegevens, dan kunnen wij natuurlijk wat voor je betekenen.

Ik zie dat de optie 'internet op je mobiel in Nederland' uitstaat. Is dat de bedoeling en ervaar je daardoor problemen of gaat het echt om de wifi?

Ik kijk uit naar je reactie.

Groetjes,
Ilias
Badge
Hallo Ilias

Normaal kan ik thuis en waar ik over wifi beschik altijd internetten, ook al staat internet in Nederland op uit!
Bij instellingen en dan bij beschikbare netwerken staat als ik verbonden ben met Wifi altijd "verbonden"
Maar nu staat dan " verbonden ( maar niet beschikbaar)"

Groetjes Marjo
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Marjovh,

Wat vervelend zeg! Dat probleem ligt gelukkig niet aan de simkaart, omdat het gaat om de wifi en niet om de mobiele gegevens.

Het lijkt er dus op dat het gaat om een probleem in het toestel. Heb je de leverancier van het toestel al gecontacteerd? Wellicht dat er een defect zit in het toestel. Kun jij dit controleren en ons hiervan op de hoogte houden?

Groetjes,
Ilias
Badge
Hoi Ilias

Ik vind het te veel gedoe om hem terug te sturen naar de webshop waar ik hem bijna 2 jaar gelden gekocht heb.
( Hij is al eens opgestuurd geweest.)
Wanneer het te vaak gaat gebeuren dan koop ik een nieuwe! En dan in gewone telefoonwinkel!
In ieder geval bedankt voor de hulp!
Prettig weekend.
Groetjes Marjo
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marjovh,

Oké, duidelijk! Heel veel succes ermee, in ieder geval 🙂

Je weet ons te vinden als je een ander probleem hebt!

Groetjes,
Jihane

Reageer