.

Beantwoord

Slecht bereik, hoe kan dit?

  • 19 January 2016
  • 11 reacties
  • 238 Bekeken

Als iemand mij belt, moet diegene altijd twee keer bellen omdat de eerste keer bellen direct naar mijn voicemail gaat. De tweede keer gaat mijn telefoon wel over. Hoe kan ik dit verhelpen? Ligt dit aan het netwerk?
icon

Beste antwoord door Tiury 21 January 2016, 11:42

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Anne-li,

Dat is wel vreemd. Gebeurt dit bij iedereen die jou belt? En gebeurt dit op een bepaalde plek? Als je je telefoon reset, heb je er dan nog steeds last van?

Groetjes, Angelica
Bijna iedereen die belt, en het gebeurd overal, geen specifieke plek. Je bedoelt met resetten, uitzetten? Of opnieuw installeren/ update geven? De telefoon uit zetten heb ik geprobeerd / opnieuw installeren of een update geven heb ik nog niet gedaan.
Reputatie 6
Badge +10
hoi Anne-li,

Het is sowieso altijd verstandig om je alle updates te installeren op je telefoon. Niet voor nieuwe functies, maar om de kwetsbaarheid van het systeem te verkleinen 😉.

Daarnaast klinkt dit een beetje alsof jij de 'Niet storen' functie aan hebt staan. Dus mocht jij een iPhone hebben en staat er een halve maan in jouw beeldscherm, zet deze functie uit 🙂. Je kunt dan weer meteen de eerste keer worden gebeld.

Heb je géén iPhone, bel dan naar ##002#. Dit zet doorschakelingen uit, die een gesprek bijvoorbeeld automatisch naar de voicemail laten doorsturen.

Ik hoor graag of het is gelukt!

Groetjes, Tiury
Hier nog een klant met dezelfde problemen.

Precieze gebeurtenissen:
- Iemand belt mij, meteen voicemail / onbekend nummer / niet op netwerk
- 5 seconde later krijg ik een SMS dat iemand mij heeft proberen te bellen en dat ik een gemiste oproep heb
Hij is alleen nooit op mijn telefoon binnen gekomen.
- Indien ze het dan nog een keer proberen gaat die gewoon over en is er niks aan de hand.

Daarnaast is zelf bellen net zo dramatisch af en toe.
- Toets telefoonnummer in/ga naar contactpersoon
- Druk op 'Bellen'
- Soms tot 45 seconden dat ik moet wachten op een kiestoon.

Aantal keer contact gehad met Simyo klantenservice.
De volgende mogelijkheden en "oplossingen" zijn al voorbij gekomen:
- Reset van sim-kaart
- Aan en uit zetten van de telefoon
- Bellen naar ##002#
- Via instellingen "Alles doorschakelen" uitschakelen
- Voicemail uitgezet
- Mijn telefoon heeft geen 'Niet-storen functie' dus deze kan ook niet aanstaan
- Mijn telefoon is up-to-date qua software.

Niks mocht baten, niks heeft geholpen en het probleem doet zich nog steeds voor.
Als er nog andere mogelijkheden zijn die ik zou kunnen proberen zou dat mooi zijn, ik heb er echter weinig vertrouwen in en over twee maanden loopt mijn contract af.
Indien het opgelost is zal ik blijven, zoniet dan zit er weinig anders op dan over te stappen op een andere aanbieder.

En zo te lezen zijn er een heleboel mensen die hier ook problemen mee hebben.
Niet ik, niet topic starter, zoek het forum maar eens door afgelopen weken en je zult zien dat het een consequent probleem is waar Simyo (-gebruikers) mee te maken heeft/hebben.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Hellwood,

Wat vervelend dat het bellen en gebeld worden niet soepel gaat. Ik zie dat er al veel oplossingen zijn voorbij gekomen maar niks geholpen heeft 😞. Wat je nog kan proberen is een kruistest: Probeer je simkaart eens in een ander toestel en probeer ook een andere simkaart in dit toestel om te kijken of er iets verandert. Je zou je toestel ook nog terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen.

Ik ben benieuwd of je met deze tips verder komt.

Groetjes, Caspar
Wat betreft de kruistest:
Geen mogelijkheid om een andere sim in deze telefoon te stoppen daar ik deze geen beschikbaar heb.
De mogelijkheid is er wel om deze sim in een andere telefoon te stoppen, echter:
(Lees; bellen/smsen, daar ik geen internet bundel heb op dit moment)
- Ik heb vaak alle 'streepjes' wat betreft bereik
- De enige andere telefoon die ik tot beschikking heb is een oude 'Niet-smartphone'
- Ik kan gewoon gebeld worden en bellen, hij registreert de eerste keer gebeld worden alleen niet.
Om enige nuance aan te brengen dit gebeurt ±95% van de tijd.
Toen de medewerker mij terug belde een aantal maanden geleden ging hij wel in een keer over.
Echter alle andere keren is het tweemaal is scheepsrecht.

Wat betreft de fabrieksinstellingen:
Ik heb mijn telefoon 4-6 weken geleden een complete reset gegeven.
Alle gegevens eraf, geen back-up er terug op en alles opnieuw en goed ingesteld.
Daarnaast kan bellen (2G alsmede 3G) niet ingesteld worden naar mijn weten.
Dat gaat automatisch via de simkaart die geregistreerd wordt op het netwerk.
In mijn instellingen kan ik namelijk alleen instellingen vinden voor APN voor het 3G internetverkeer.

Dan nog het feit dat een klant niet door tientallen hoepels moet te hoeven springen om alleen maar bereikbaar te zijn en fatsoenlijk gebruik te kunnen maken van het netwerk is redelijk bedro/evend te noemen.

Ik snap dat het troubleshooten is om te zien waar de kink in de kabel zit, maar als er zoveel klachten binnen komen alleen al op het forum, nog niet sprekende over het feit dat er ook mensen zijn die het niet melden en gewoon overstappen ofwel uitzitten. Mogelijk zit er dan een kink in de kabel bij Simyo/KPN. Ik heb zelf namelijk nu ook pas voor de eerste keer geklaagd op het forum terwijl het probleem zich al tijden afspeelt.

Gisterenavond eens gekeken op KPN Coveragechecker en er ligt een kleine dode zone een 200 meter van mijn huis af. We praten hier over pixelwerk dus niet eens extreem, op mijn adres zegt het dat ik gewoon bereik moet hebben.

Maandag mogelijk maar eens klantenservice raadplegen voor oplossingen die liggen in de consumentenservice sfeer.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Hellwood,

Vervelend dat het nog niet is opgelost.

Het doen van een kruistest is van belang, omdat wij dan kunnen uitsluiten of het aan je telefoon of aan je simkaart/de dekking ligt. Daarom willen wij je toch vragen om een kruistest te doen. Het maakt niet uit in wat voor telefoon je je simkaart plaatst, als je maar kunt controleren hoe je bereik dan is.

Daarnaast wil ik je vragen om te controleren wat er gebeurt als je handmatig het KPN netwerk selecteert in je telefoon. Vaak helpt dat om verbonden te blijven met alleen het KPN netwerk.

Laat je me even weten of bovenstaande instructies geholpen hebben?

Groetjes,
Estelle
Momenteel de kruistest aan het doen, zal hem eens een aantal dagen in deze telefoon laten zitten.
Maar vind het vooral vreemd dat het meerdere personen zijn die met hetzelfde probleem kampen.
Op een manier waarbij je denkt, heeft iedereen dan een toestel die niet goed is ingesteld?

Maar goed, ik zal kijken hoe deze telefoon reageert op gebeld worden en zelf bellen.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Hellwood,

Super dat je de kruistest nu aan het doen bent. Het is inderdaad vervelend dat er meerdere mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen. De redenen kunnen per aansluiting verschillen 😉.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de kruistest.

Groetjes,
Estelle
Om nog even terug te komen op mijn vorige posts.

De kruistest gaf enige uitsluiting, dat het niet aan de simkaart ligt.
Heb een aantal dingen geprobeerd en die gingen goed.

Dus toen maar weer terug in mijn dagelijkse telefoon, en daar eigenlijk ook geen probleem meer op dit moment.
Laatst een aantal telefoontjes gepleegd en weinig aan de hand qua kiestoon, gaat direct over.
Gebeld worden nog niet getest, maar dat zal wel hetzelfde zijn.

Gisteren ook nog een aantal instellingen gewijzigd.
Netwerkmodus: Alleen GSM ( Ik ben me er van bewust dat ik alleen 2G heb en niet 3G, heb ook geen internetbundel dus dat geeft niet )

Mobiel provider: Handmatig KPN ( Eerlijk gezegd is dit een beetje mierenneukerij aangezien als je je probeert te registreren op het Vodafone of T-Mobile netwerk de telefoon een logische foutmelding geeft, dus automatisch/handmatig maakt niets uit. Misschien het switchen maar ook dat is irrelevant in mijn geval aangezien het bereik altijd goed is geweest. )

Bereik ligt eigenlijk altijd rond de -80 dBm, kan niet heel veel beter als je het mij vraagt, niet dat het tijdens de problemen die er waren slechter bereik was, dus aan het bereik lag het toendertijd niet.

Oftewel: Probleem lijkt zich vanzelf opgelost te hebben.
Geen idee of die relevant waren voor de oplossingen, misschien het in een andere telefoon stoppen al genoeg was om iets wakker te schudden.

Jammer om niet te weten waar nou precies het probleem zou hebben gelegen. Zou voor mij en jullie toch hulpzaam zijn geweest.

Mocht het probleem zich weer voortdoen dan zal ik weer eens komen snuffelen.
Binnenkort is mijn toestel sowieso aan vervanging toe ( zoek nog een goede aanbieding/telefoon ) en ik overstap naar een andere provider, tot die tijd een Simyo abonnement, waar ik tot nu toe tevreden over ben!

Ik moet toegeven de service is top alhoewel als ik een tip mag geven:
Geef niet bij iedereen het standaard antwoord of de standaard waslijst aan veranderingen die de consument moet testen, proberen, veranderen. Vergaar eerst wat meer informatie om een of twee specifieke mogelijkheden tot oplossingen dan een waslijst van 15 mogelijkheden, waarna het nog maar afwachten is wat er uit komt.

Rigoureuze maatregelen zoals een complete hard reset/wipe van een telefoon is enorm ingrijpend waar sommige gebruikers de gevolgen van onderschatten.

Gegroet, Hellwood
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hellwoon,

Wat goed dat je hier nog even laat weten wat de uitslag is. Helemaal top om te zien dat het probleem opgelost is.

Het is mogelijk dat er een kleine verstoring op het netwerk aanwezig was bij jou in de buurt. Het kan ook dat de instellingen op jouw simkaart even in de war waren. Door jouw simkaart in een andere telefoon te plaatsen, neemt hij de juiste instellingen van die telefoon weer over en onthoudt deze.

Alsnog kan ik je niet precies aangeven waar het probleem precies heeft gelegen. In sommige gevallen komen we daar simpelweg niet achter, hoe graag we dit ook willen.

Bedankt voor je feedback. Omdat het probleem voor iedereen anders is, zijn er een aantal punten die wij standaard vragen. Natuurlijk is een reset een van de laatste opties die naar voren zullen komen. Als dit niet nodig is, zullen we niet snel overgaan op deze test. Nogmaals, ik waardeer je feedback enorm. Hier kunnen wij van leren :)

Uiteraard hoop ik dat je keus alsnog op Simyo gaat vallen, ook al kunnen wij je niet direct helpen aan een telefoon. Heb je al eens in onze telefoonshop gekeken? Wie weet zie je hier iets tussen staan wat je bevalt. Mocht je nog andere vragen hebben, dan ben je altijd welkom :)

Groetjes,
Angela

Reageer