.

Beantwoord

Sinds 2 weken slecht bereik op 3G. Hoe kan dit?

  • 11 November 2016
  • 10 reacties
  • 125 Bekeken

Ik heb sinds 2 weken dat ik steeds geen bereik op mijn werk of thuis meer heb, dan gaat het om de 3g, ik krijg gewoon geen contact met het internet, daarnaast heb ik de afgelopen 2 weken telefoontjes gemist die gewoon weg niet zijn doorgekomen terwijl de telefoon aanstaat en op geluid! Ook mijn voicemail berichten krijg ik pas 2 of 3 dagen later binnen via sms dat ik nog onbeluisterde voicemail berichten heb! Dit is zeer vervelend zeker omdat ik belangrijke telefoontjes vanuit het ziekenhuis verwacht of dus niet krijg! Wat kan er aan de hand zijn?
icon

Beste antwoord door franswon 12 November 2016, 23:07

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi NathalieBenson,

Ik raad je aan om 3 dingen te proberen:

1. Controleer je instellingen, wie weet is er iets veranderd (onbewust).

2. Zet je telefoon uit, verwijder simkaart en indien mogelijk de batterij, wacht een minuut of 10, plaats alles terug en start je telefoon opnieuw op.

3. Doe, indien mogelijk, een kruistest (jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere simkaart in jouw telefoon) dit om te controleren of het aan het toestel of de simkaart ligt.

Als dit alles niet helpt dan kan een moderator jouw simkaart resetten, dat kan ook helpen!

Laat je even weten of het ge/mislukt is?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi NathalieBenson,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat je de afgelopen tijd niet goed te bereiken bent en ook geen goede verbinding kunt maken met het internet. Het is uiteraard niet de bedoeling dat jij belangrijke telefoontjes mist.

Ik heb de dekking op jouw thuislocatie voor je gecontroleerd. Hier is niets mis mee gelukkig 🙂 Ook zijn er geen storingen of werkzaamheden bij jou in de buurt gemeld. We kunnen dus bijna uitsluiten dat het aan het netwerk ligt. Franswon heeft je 3 hele goede tips gegeven! Vooral tip 3 is goed om uit te voeren. Om die manier kunnen wij namelijk beter bepalen waar het probleem door veroorzaakt wordt.

Voor de volledigheid heb ik de internetoptie op jouw simkaart een reset gegeven en hierna de simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Op deze manier begin je eigenlijk met een schone lei. Om dit goed af te ronden, zal jij jouw telefoon uit en aan moeten zetten. Wil je dit doen en mij laten weten of het verbeterd is?

Mocht dit niet de oplossing zijn, dan hoor ik graag het resultaat van de kruistest van je. Daarnaast wil ik graag weten of je dit probleem vooral binnen of buitenshuis hebt en of je werk- en thuislocatie ver van elkaar af liggen. Laat je het weten?

@Franswon, bedankt voor je duidelijke antwoord :)

Groetjes,
Angela
beste Angela en Frans,\

Ik heb bijna allen opties van Frans gedaan behalve de batterij deze kan niet uit deze mobiel maar heb de batterij wel helemaal leeg laten gaan en dan opnieuw opgeladen, helaas werkte alles niet en heb ik weer telefoontjes gemist. ook met het wisselen van telefoon bleef het probleem aanwezig, dus ik begrijp het niet helemaal.
Als er geen problemen zijn met de verbinding, de simkaart of bereik en niet met de mobiel wat is dan het probleem!

Groetjes Nathalie
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Nathalie,

Je schrijft : ook met het wisselen van telefoon bleef het probleem aanwezig. Wat bedoel je hier precies mee, dit is best belangrijk om het probleem te tackelen.

1. Jouw simkaart in andere telefoon deed het ook niet zoals je wilt - waarschijnlijk iets met de simkaart van jou
2. Jouw simkaart in andere telefoon deed het wel zoals je wilt - waarschijnlijk iets met jouw telefoon
3. De andere simkaart in jouw telefoon deed het ook niet zoals je wilt - waarschijnlijk iets met jouw telefoon
4. De andere simkaart in jouw telefoon deed het wel zoals je wilt - waarschijnlijk iets met de simkaart van jou

De andere telefoon moet wel simlockvrij zijn, anders werkt de kruistest niet!
hoi Frans,

Mijn simkaart had dezelfde problemen in een andere telefoon, de simkaart van mijn vriendin werkte zoals het hoorde in mijn telefoon, dus ik gok dat er iets mis is met mijn simkaart in dat geval
Goed dat je deze vragen even stelde ik had het inderdaad wat beter kunnen uitleggen. Ik heb deze simkaart al jaren en is van mijn iphone 3 naar een iphone 5 gegaan misschien dat het daar niet helemaal goed is gegaan dat weet ik niet. Maar in de oude telefoon werkte hij toendertijd prima maar omdat hij nu kleiner is kan hij niet terug in de oude telefoon wel in andere iphones met hetzelfde formaat simkaart.
De andere telefoon was ook simlock vrij we hebben enkel simlock vrije telefoons in huis juist om het geval dat er eentje mee ophoudt en we een tijdelijk andere telefoon nodig hebben.
Ik hoop dat ik hiermee je voldoende hebt beantwoord anders hoor ik het wel.

Groetjes Nathalie
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Nathalie,

Het lijkt me dus meer dan waarschijnlijk dat het aan jouw simkaart ligt, via https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_simkaart kan je een nieuwe simkaart aanvragen, deze kost € 5 en ligt (als je adresgegevens nog kloppen) binnen 3 werkdagen in je brievenbus (of de gang :))
Hoi Nathalie,

Het lijkt me dus meer dan waarschijnlijk dat het aan jouw simkaart ligt, via https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_simkaart kan je een nieuwe simkaart aanvragen, deze kost € 5 en ligt (als je adresgegevens nog kloppen) binnen 3 werkdagen in je brievenbus (of de gang :))


IK gok dat dat inderdaad het beste is om te doen! Dank je voor je help!

Groetjes Nathalie
Badge +7
Hoi NathalieBenson,

Wat fijn dat je er met de hulp van franswon er al uit gekomen bent! Het lijkt inderdaad aan de simkaart te liggen.

Ik zie dat je nog geen nieuwe simkaart hebt aangevraagd. Als dit straks hebt gedaan, laat je dan weten of je met je nieuwe simkaart wel gewoon bereik hebt?

Groetjes,
Samantha

@franswon Je hebt heel goed geholpen, dankjewel! 😃
Hoi NathalieBenson,

Wat fijn dat je er met de hulp van franswon er al uit gekomen bent! Het lijkt inderdaad aan de simkaart te liggen.

Ik zie dat je nog geen nieuwe simkaart hebt aangevraagd. Als dit straks hebt gedaan, laat je dan weten of je met je nieuwe simkaart wel gewoon bereik hebt?

Groetjes,
Samantha

@franswon Je hebt heel goed geholpen, dankjewel! :D


Zal ik gaan doen, nee heb hem nog niet aangevraagd, dat komt volgende week pas! Fijn weekend allemaal!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi NathalieBenson,

Oké, nou dan horen we van je!

Jij ook een heel fijn weekend :$

Groetjes,
Caspar

Reageer