.

Beantwoord

Ongewenst bericht van sms dienst ontvangen 4239. Hoe kan dit?

  • 1 December 2015
  • 5 reacties
  • 2151 Bekeken

Hoi, ik kreeg net de volgende sms van nummer 4239:

SMS nu OK naar 4239 voor je apps! 4sms/wk,12Euro/wk+3Euro, download abonnement. nl@Mobimaniac.com. stoppen? stuur stop naar 4239. Sms nu OK naar 4239

Ik heb mij nergens voor aangemeld en wil ook zeker geen abonnement van dit soort onzin lui. Het is waarschijnlijk oplichterij. Kan dit geblokkeerd worden of in ieder geval mijn nummer uit hun systeem gehaald worden?
icon

Beste antwoord door Angela 2 December 2015, 15:31

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Onbekend,

Welkom op het Simyo Forum.

Oei, dat is niet de bedoeling!

Gelukkig bent je met een Sim Only Abonnement standaard geblokkeerd voor betaalde sms informatiediensten. Het is wel erg vreemd dat je dit sms'je hebt binnengekregen. Dit hoort de blokkade te voorkomen.

Ik heb de blokkade handmatig verwijderd en opnieuw toegevoegd. Wellicht dat dit zetje even nodig was om dit soort sms'jes in de toekomst tegen te houden. Via Payinfo kun je jouw nummer invoeren en krijg je een pincode toegestuurd. Deze website is veilig dus dit kun je gerust doen. Hier vind je of je aangemeld bent voor een abonnement.

Via deze website kun jij je ook direct afmelden. Ook al heb je een abonnement, je kunt geen kosten maken hieraan. Dit komt door de blokkade. Het is alsnog aan te raden om het te beëindigen. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Beste,

Ook ik werd net geconfronteerd met een mail van Simyo dat mijn simkaart was geblokkeerd ivm hoog verbruik?
ik ben het gaan nakijken en dat waren sms diensten van 4239 die ik bij mijn weten nooit heb aangevraagd
ik heb hier nu in December €85.= en in januari zelfs al €120.= moeten betalen. Via Payinfo.nl heb ik de dienst inmiddels stopgezet en ook een stop sms gestuurd. Maar volgens mij had dit nummer geblokkeerd moeten zijn toch?
Hopelijk kan hier iets aan gedaan worden zijn nog al grote bedragen helemaal als ze onterecht op mijn rekening staan.
Met vriendelijke groet,
Frank
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Frank116,

Welkom op het Simyo forum. Wat vervelend dat je zoveel kosten hebt gemaakt door betaalde sms diensten. Ik zie dat mijn collega je inmiddels via Twitter heeft geholpen. Is het probleem naar tevredenheid opgelost?

Groetjes,
Sean
Hallo Sean,
Ik begreep van je collega op twitter dat hij het heeft doorgespeeld naar een andere afdeling. Ik wacht nog op het antwoord ivm de te betalen kosten omdat ik toch de sms-jes ontving terwijl deze standaard geblokkeerd zouden moeten zijn. Maar verwacht spoedig een antwoord van een van je collega's hierover, dus opgelost is het nog niet.
Groeten, Frank
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Frank116,

Het is inderdaad dan het beste om dat antwoord af te wachten. Dan loopt het niet langs elkaar heen.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden 😉.

Groetjes,
Estelle

Reageer