.

Beantwoord

Nieuw nummer aanvragen, hoe?

  • 8 April 2013
  • 37 reacties
  • 8326 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Aangezien het nummer misbruikt wordt wil ik graag een nieuw nummer aanvragen
icon

Beste antwoord door Manisha 9 April 2013, 18:36

Bekijk originele reactie

37 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi arno85,

Dit is inderdaad een iets lastigere vraag ;)
Normaal gesproken is het uitporteren van een telefoonnummer (zo heet dat als je nummerbehoud doet naar een andere provider) automatisch het einde van de aansluiting. Dat komt omdat je nummer weg is bij ons. Je aansluiting wordt dan opgeheven.
Gaat allemaal redelijk automatisch.
Om dat die aansluiting niet op te heffen vereist dus een handmatige handeling waarvan ik niet weet of die mogelijk is.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat het niet kan, maar ik heb de vraag toch even neergelegd bij onze IT'ers.
Als ik antwoord heb, zal ik dat hier plaatsen.
Reputatie 5
Badge +11
Hi arno85,

Het antwoord is er:
Het kan niet. Wat je wél kunt doen is nadat je nummer is overgezet naar de nieuwe provider een nieuw abonnement afsluiten bij Simyo, maar dat kan enkel als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt.
Hoi Ernst, 

Fijn dat jij het nog even hebt nagevraagd. Wat gebeurt er dan als ik bij de nieuwe provider een verzoek om nummerportering neerleg? 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi arno85,

Als je nu een aanvraag zou doen dan wordt deze automatisch afgewezen door het systeem. Dit komt omdat je 06-nummer nog gebonden is aan een contract dat loopt tot en met 20-11-2014. Het is wel mogelijk om dit uit te zetten voor je, maar dat betekend dat je akkoord moet gaan met een afkoopsom. Daarbij worden de abonnementskosten van de resterende maanden bij elkaar opgeteld en op 1 factuur in rekening gebracht.

Ik zou het natuurlijk heel jammer vinden als je wil overstappen maar mocht het zo zijn dat je dit graag wil, is het verstandig dit verzoek te sturen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email]. Zo staat het duidelijk op papier voor beide partijen zodat hier geen onenigheid over kan bestaan 🙂

Graag hoor ik van je wat je van plan bent te gaan doen 😃
Ik zou eveneens graag een nieuw nummer ontvangen. Ik ga akkoord met de 5€ administratiekosten.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi nhubbers,

Welkom op het forum :)

Ik zie dat je al een nieuw nummer hebt, want je hebt ook per e-mail de aanvraag ingediend. Mocht je nog vragen hebben dan helpen we je graag verder op het forum 🙂
ik wil een nieuw nummer.
En ja, ik ga akkoord met de kosten
Reputatie 4
Badge +10
Hoi jakob geen,

Op deze plek heb je ook je vraag gesteld. Je vraag heb ik in het andere topic beantwoord.

Voor de overzichtelijkheid is het beter dat je op Ă©Ă©n plek je vraag stelt. Zo kunnen we je sneller helpen 😉 Ik raad je aan om in het andere topic verdere vragen te stellen als je dit hebt. Dankjewel 🙂
Ook ik wil een nieuw nummer.
En ja, ik ga akkoord met de kosten.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi stippie,

Je hebt op twee verschillende plekken gevraagd om een nieuw nummer. We beantwoorden altijd alle vragen op het forum. Om het overzichtelijk te houden, kun je beter op Ă©Ă©n plek je vraag stellen. Ik heb in je eigen topic je vraag beantwoord. Het is prettig als je daar verdere vragen of opmerkingen plaatst, alvast bedankt.
Badge
L.s.

Hierbij vraag ik een nieuw telefoonnummer aan. Ik ga akkoord met de kosten a €5,-.

Met vriendelijke groet,

Liza
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lola,

Dankjewel voor je bericht! Ik heb je nummer zojuist gewijzigd en je een e-mail hierover gestuurd. 🙂 Veel plezier met je nieuwe nummer!

Groetjes,
Jihane

Reageer