.

Beantwoord

Niet verstaanbaar voor de beller aan de andere kant. Wat nu?

  • 15 March 2016
  • 7 reacties
  • 11351 Bekeken

Hoi SImyo,

Sinds ongeveer een week heb ik problemen met bellen met mijn telefoon. Voor diegene aan de andere kant van de lijn ben ik niet/slecht verstaanbaar.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit aan mijn telefoon lag, wat ergens raar is, want er is in de tussentijd niets geks met mijn telefoon gebeurd, maar goed dat kan.
Echter, vandaag heb ik net via whatsapp gebeld, en dat ging helemaal prima, dus het zal niet technisch aan de microfoon liggen.

Ik heb even wat forum topics bekeken, en ik kwam de volgende topics tegen:

https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/niet-verstaanbaar-tijdens-gesprek-hieraan-doen-22362
https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/gesprek-hapert-de-ander-slechtniet-verstaan-waar-ligt-aan-28078

Kan het zijn dat er iets met mijn simkaart aan de hand zijn?

In dat geval kunnen jullie iets resetten en/of mij een nieuwe simkaart opsturen?

Het gaat om een moto g, eerste generatie.

Vriendelijke groet,
Guido
icon

Beste antwoord door Angela 16 March 2016, 11:44

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoi Guido.

Ik zou een kruistest doen dan weet je heel eenvoudig of het de sim is.
Dus jouw sim andere telefoon en andere sim jouw telefoon.

Suuk 6 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ghvd

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is niet handig! Heb je net iets leuks te vertellen en dan kan de persoon waarmee je bent je helemaal niet horen!

Natuurlijk kan ik gelijk een reset uitvoeren op je simkaart. Dit heb ik ondertussen gedaan. Daarnaast heb ik in het systeem nagekeken of er iets te zien is, maar alles ziet er goed uit. Er zijn geen veranderingen geweest op je abonnement, dus ook hier gaat alles prima. Om de reset af te ronden, wil ik je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Je kunt voor de zekerheid je simkaart uit je telefoon halen en hem opnieuw plaatsen. Laat je weten of dit geholpen heeft?

Is dit niet het geval, dan wil ik je vragen om te tip van Friesian uit te voeren. Test je simkaart even in een andere telefoon en andersom. Zo kunnen we precies zien waar het probleem precies ligt. Alvast bedankt!

@Friesian, bedankt voor je goede tip!

Groetjes,
Angela
Thanks Frisian en Angela,

Ik heb mijn telefoon uitgezet, over 10 minuten weet ik meer. Hopelijk is het dan verholpen, zo niet zal ik even een andere telefoon opsnorren voor de kruistest.

To be continued 🙂
Helaas, het ligt niet aan de sim. Ik heb deze in een andere telefoon gebruikt, en daar kon ik prima mee bellen (andersom niet kunnen proberen, want ik heb geen extra simkaart)

Het lijkt toch aan de telefoon te liggen. Ik blijf het vreemd vinden, aangezien bellen via whatsapp geen problemen oplevert, en die, neem ik aan, dezelfde microfoon gebruikt.

Iemand nog een idee?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi GhVD,

Bedankt voor je test en de uitslag daarvan 🙂. Jammer dat je het andersom niet kon proberen, want zo kon je met zekerheid zeggen of het aan de telefoon ligt of niet. Het ligt dus niet aan de microfoon, want die werkt met Whatsapp. Omdat je het niet andersom kon proberen, lijkt het me het proberen waard om je te voorzien van een nieuwe simkaart.

Je ontvangt 'm met 2-3 dagen thuis. Laat je ons weten of deze werkt?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

Bedankt! Zodra ik hem binnen heb zal ik dit gaan testen.

Groet,
Guido
Reputatie 6
Badge +10
Hoi GhVD,

Voor nu graag gedaan 🙂. Ik ga er vanuit dat dit de oplossing is. Alvast bedankt dat je het wilt testen en ons op de hoogte wil houden 🙂!

Groetjes, Tiury

Reageer