.

Vraag

Mogelijke afkoopsom, hoe zit dit precies?

  • 19 February 2023
  • 13 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Actief Simyaan
  • 274 reacties

Op het ene scherm lees ik: “Je nummer wordt automatisch overgezet zodra dit zonder extra kosten mag van je huidige provider”

Op het andere scherm lees ik: “Je geeft Simyo toestemming om 06######## over te nemen van je huidige provider.
Wij dienen een verzoek in bij je huidige provider om je nummer over te zetten naar Simyo. We hebben je verteld over een mogelijke afkoopsom van je huidige provider als je opzegt voordat je contracttermijn is afgelopen. Je zegt hiermee ook dat jij degene bent die deze toestemming mag geven.”

 

Welke van de twee is juist en zou de andere gecorrigeerd kunnen worden?


13 reacties

En over welk ene en welk andere scherm heb je het? Misschien ook handig om er naar toe te verwijzen bijvoorbeeld door een link. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @XTF,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt :).

Als je van je huidige provider overstapt naar Simyo, dan is het zo dat je huidige provider een afkoopsom in rekening kan nemen indien je contract nog niet is afgelopen. Indien je contract binnen 120 dagen eindigt, is er meestal geen sprake van een afkoopsom tenzij je je aansluiting eerder wilt beëindigen dan de einddatum op je contract. Voor meer informatie hierover kun je het best contact opnemen met je huidige provider. Zij zijn namelijk degene die deze kosten in rekening brengen, vanuit Simyo worden geen kosten berekend hiervoor.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Roeqajja 

Dus de tekst “Je nummer wordt automatisch overgezet zodra dit zonder extra kosten mag van je huidige provider” op de Simyo site klopt niet?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @XTF,

Bedankt voor je reactie. De tekst klopt wel :). Indien je contract binnen 120 dagen afloopt of je contractvrij bent,  kan je nummer overgezet worden zonder extra kosten van je huidige provider. Mocht het nou zo zijn dat je contract bijvoorbeeld over 100 dagen eindigt maar je zo snel mogelijk wilt overstappen, dan kun je je abonnementskosten bij je huidige provider afkopen. Je hoeft dan niet te wachten totdat je huidige contract is beëindigd. Het hangt er dus maar net van af wat je met je huidige provider hebt afgesproken. Indien je geen afkoopsom met je huidige provider hebt besproken, is dat dus ook niet van toepassing voor jou.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is geworden!

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Roeqajja 

 

> “Je nummer wordt automatisch overgezet zodra dit zonder extra kosten mag van je huidige provider”

 

Dit betekent toch dat er nooit sprake kan zijn van het moeten betalen van een afkoopsom?

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij sluiten die zinnen elkaar niet uit:

“Je nummer wordt automatisch overgezet zodra dit zonder extra kosten mag van je huidige provider”

 

“Je geeft Simyo toestemming om 06######## over te nemen van je huidige provider.
Wij dienen een verzoek in bij je huidige provider om je nummer over te zetten naar Simyo. We hebben je verteld over een mogelijke afkoopsom van je huidige provider als je opzegt voordat je contracttermijn is afgelopen. Je zegt hiermee ook dat jij degene bent die deze toestemming mag geven.”

 

Neem de volgende voorbeelden:

  • Je hebt nog een contract dat 120 dagen loopt en vraagt bij Simyo. In dat geval vraagt Simyo aan om zo snel mogelijk mogelijk je nummer over te nemen. De vorige provider staat dat toe, maar pas over 120 dagen. In dat geval neemt Simyo pas over 120 dagen het nummer over.
     
  • Je hebt een contract dat 120 dagen loopt, maar hebt aangegeven aan je vorige provider toch eerder weg te willen. In dat geval vraagt Simyo ook aan om zo snel mogelijk jouw nummer over te nemen. De vorige provider staat dat toe en geeft door deze afspraak toestemming om al over 5 dagen jouw nummer over te nemen. In dat geval neemt Simyo al over 5 dagen het nummer over. Tegelijk stuurt de vorige provider stuurt jou een rekening met afkoopsom.

In beide gevallen vraagt Simyo aan om zo snel mogelijk jouw nummer over te nemen. Bij het tweede geval krijg je echter een rekening, waarvoor Simyo in de tweede citaat voor de zekerheid voor waarschuwt.

Reputatie 3
Badge +1

Volgens mij sluiten die zinnen elkaar niet uit:

“Je nummer wordt automatisch overgezet zodra dit zonder extra kosten mag van je huidige provider”

 

“Je geeft Simyo toestemming om 06######## over te nemen van je huidige provider.
Wij dienen een verzoek in bij je huidige provider om je nummer over te zetten naar Simyo. We hebben je verteld over een mogelijke afkoopsom van je huidige provider als je opzegt voordat je contracttermijn is afgelopen. Je zegt hiermee ook dat jij degene bent die deze toestemming mag geven.”

 

Neem de volgende voorbeelden:

  • Je hebt nog een contract dat 120 dagen loopt en vraagt bij Simyo. In dat geval vraagt Simyo aan om zo snel mogelijk mogelijk je nummer over te nemen. De vorige provider staat dat toe, maar pas over 120 dagen. In dat geval neemt Simyo pas over 120 dagen het nummer over.
     
  • Je hebt een contract dat 120 dagen loopt, maar hebt aangegeven aan je vorige provider toch eerder weg te willen. In dat geval vraagt Simyo ook aan om zo snel mogelijk jouw nummer over te nemen. De vorige provider staat dat toe en geeft door deze afspraak toestemming om al over 5 dagen jouw nummer over te nemen. In dat geval neemt Simyo al over 5 dagen het nummer over. Tegelijk stuurt de vorige provider stuurt jou een rekening met afkoopsom.

In beide gevallen vraagt Simyo aan om zo snel mogelijk jouw nummer over te nemen. Bij het tweede geval krijg je echter een rekening, waarvoor Simyo in de tweede citaat voor de zekerheid voor waarschuwt.

 

Het krijgen van een rekening klinkt toch verdacht veel op extra kosten.. hoe rijmen die twee met elkaar?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi, bedankt voor je reactie @Groentjuh. De uitleg die je hebt gegeven is perfect en klopt helemaal! Ontzettend bedankt voor je duidelijke uitleg + voorbeelden 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +9

Het krijgen van een rekening klinkt toch verdacht veel op extra kosten.. hoe rijmen die twee met elkaar?

Die kosten hebben echter niets met Simyo en niets met nummerbehoud te maken, maar jouw eigen keuze en voorwaarden van jouw vorige provider om jouw contract bij jouw vorige provider te vroegtijdig te beëindigen. Dat laatste is natuurlijk geheel optioneel en jouw eigen keuze.

Reputatie 3
Badge +1

Het krijgen van een rekening klinkt toch verdacht veel op extra kosten.. hoe rijmen die twee met elkaar?

Die kosten hebben echter niets met Simyo en niets met nummerbehoud te maken,

 

 

Zonder nummerbehoud heeft Simyo niks met mijn vorige provider te maken toch?

 

maar jouw eigen keuze en voorwaarden van jouw vorige provider om jouw contract bij jouw vorige provider te vroegtijdig te beëindigen. Dat laatste is natuurlijk geheel optioneel en jouw eigen keuze.

 

Natuurlijk, maar de tekst heeft het niet over kosten door Simyo berekend.

 

“Je nummer wordt automatisch overgezet zodra dit zonder extra kosten mag van je huidige provider”

Reputatie 7
Badge +9

Zonder nummerbehoud heeft Simyo niks met mijn vorige provider te maken toch?

Nee, dan is er niets over te nemen.

 

Wat heeft Simyo te maken met dat jij tegen jouw vorige provider zegt: "Sta toe dat ik mijn contract met jullie vroegtijdig beëindig.”?

Reputatie 3
Badge +1

Wat heeft Simyo te maken met dat jij tegen jouw vorige provider zegt: "Sta toe dat ik mijn contract met jullie vroegtijdig beëindig.”?

 

Simyo schrijft: “Je nummer wordt automatisch overgezet zodra dit zonder extra kosten mag van je huidige provider”

Reputatie 7
Badge +9

Simyo schrijft: “Je nummer wordt automatisch overgezet zodra dit zonder extra kosten mag van je huidige provider”

Dat doen ze altijd. Als je nog een jaar vast zit, dan zegt Simyo iets in de strekking van: "Vraag over 9 maanden nog eens nummerbehoud aan, zodat we 3 maanden daarna je nummer kunnen overnemen. Wil je niet alvast jouw bundels activeren op je tijdelijk nummer en voor nu nummerbehoud annuleren? Wil je niet je bestelling annuleren?”

Reageer