.

Beantwoord

Langere sms wordt niet goed verzonden

  • 1 July 2014
  • 4 reacties
  • 803 Bekeken

Badge
Ik stuurde mijn schoonmoeder een langere sms (op een nokia met telfortnetwerk) en deze werd ontvangen maar eerst kreeg ze enkel de helft te zien met de mededeling 'onvolledig bericht'. Verder had ik gebruik gemaakt van *0# om te weten of mijn sms goed aankwam. Heb geen ontvangstbevestiging of ander bericht voor niet bezorgen ontvangen en vroeg me af wat er san de hand was tot mijn schoonmoeder reageerde. Wel verzonden dus, maar geen enkel bericht over verzending ontvangen. En nog gekker: mijn schoonmoeder vroeg wat die code *0# voor de sms betekent. Die moet zij toch niet zien?! Heb het gecontroleerd, er stond geen spatie voor.

Uitgelegd dat er blijkbaar iets mis ging en wat je met die code kon. Dit werd dus wederom een langere sms als antwoord, ditmaal zonder *0#. Die werd ontvangen door mijn schoonmoeder met op haar telefoon de mededeling 'bericht wordt aangevuld'.

Mijn vragen: ondersteunt *0# alleen smsjes van één sms-lengte? En wat is er aan de hand met de bezorging van langere smsjes?

Dank.
icon

Beste antwoord door Dries 2 July 2014, 12:07

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Carolien86,

Welkom op het forum :)

Als je *0# gebruikt, moet je inderdaad wel een spatie gebruiken, anders ziet de ontvanger de code staan en stuur je de sms zonder ontvangstbevestiging. Met andere woorden, dan werkt het niet. Ik heb voor je nagevraagd of je deze code ook kunt gebruiken bij sms'jes die langer dan 160 karakters zijn, dus daar kom ik nog op terug :)

Er is niets aan de hand met het bezorgen van langere sms'jes. Ik denk dat het komt omdat de ontvanger een vrij oude telefoon heeft. Je kunt het even testen door iemand anders een lange sms te sturen.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Carolien86,

De code *0# werkt niet als je sms langer is dan 160 karakters. De verzender krijgt geen ontvangstbevestiging en de ontvanger ziet de code *0# voor het bericht staan. Je kunt *0# dus alleen gebruiken als je sms niet langer dan 160 tekens is.

Heb ik je dat zo duidelijk uitgelegd?
Badge
Ik had hier helemaal over de tweede reactie heen gekeken. Helemaal duidelijk. Dankjewel
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Carolien86,

Als het goed is heb ik je op Twitter gesproken en je hiernaartoe verwezen 🙂 Ik ben blij dat we erachter zijn. Het is misschien een goed idee om de SMS'jes los te versturen 🙂

Fijn dat je nog even van je laat horen op het forum!

Reageer