.

Beantwoord

[Juli 2014] HD Voice bij Simyo

  • 2 July 2014
  • 5 reacties
  • 333 Bekeken

Badge
Beste Simyo medewerk(st)ers en/of gebruikers,

Iemand een idee of Simyo inmiddels al de HD Voice techniek gebruikt of wanneer deze in gebruik genomen gaat worden?
KPN (moederbedrijf achter Simyo) gebruikt al sinds 2012 HD Voice. Ik zag zojuist een nieuwsbericht voorbij komen waarin bekend gemaakt werd dat Vodafone ook gebruik ging maken van HD Voice. Nu het 2014 is en de 4G techniek razendsnel zich ontwikkeld heeft, neem ik aan dat we mogen stellen dat HD Voice onderhand de standaard moet zijn anno 2014.

Informatie over HD Voice:

HD Voice is een technologie die de spraakkwaliteit van telefoongesprekken sterk verbetert. En dat is nodig, want terwijl mobiel internet steeds sneller is geworden, heeft de ontwikkeling van spraak een behoorlijke tijd stilgestaan. HD Voice (oftewel Wideband audio) probeert dat te veranderen. Het is een relatief nieuwe techniek die de geluidskwaliteit tijdens het bellen drastisch verhoogt.

Meer informatie / bronvermelding: http://icultu.re/1mxw1dN
icon

Beste antwoord door Groentjuh 2 July 2014, 11:28

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dit is vrij recent ook al langs gekomen in dit topic.

Korte samenvatting: Simyo is een budget provider en HD voice kost geld, dus biedt Simyo het niet aan, omdat daardoor de abonnementen hoger geprijst zouden moeten worden.
Badge
Is het technisch mogelijk dit een optionele optie te maken bij je Simyo account? Dus dat je voor een iets hoger bedrag, wel gebruik kunt maken van HD Voice?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi RobCoenen, welkom op het Simyo forum :)

Het is zoals exact Groentjuh al aangeeft, meer kan ik er helaas niet van maken.
Er zijn ook nog steeds geen plannen of ideeën in de richting van HD Voice. Het optioneel beschikbaar maken lijkt een prima plan, maar vergt aan onze kant van het bedrijf een best grote aanpassing. Dat hebben we gemerkt met 4G, en een beslissing om dat te weer te doen wordt niet lichtelijk genomen.
Badge +1
Ivm problemen met 4G, kwam ik ook op de vraag over HD voice. In dit topic geeft men aan, dit heeft simyo niet, ook geen prioriteit, terwijl een andere medewerker (Tiury) in het 4G topic aangeeft dat dit al bij simyo "aanstaat" sinds 2013.
Als dit dus wel werkt, is dat goed nieuws, jammer dat niet alle medewerkers dit weten, zou toch zichtbaar moeten zijn in het systemen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ErikM19,

Je hebt deze reactie ook al in verschillende topics geplaatst. Ik wil je graag verzoeken om het in vervolg te houden bij één topic, zodat het forum overzichtelijk blijft. Alvast bedankt.

Groetjes, Tiury

Reageer