.

Beantwoord

Is HD Voice mogelijk bij Simyo?


Badge
KPN heeft in maart dit jaar HD Voice geactiveerd op het gehele netwerk, houd dat in dat ook Simyo klanten gebruik maken van HD Voice (wanneer mogelijk)?
icon

Beste antwoord door Ernst 27 May 2014, 14:39

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum jendab,

Simyo klanten kunnen hier nog geen gebruik van maken.

Groetjes,

Alex
Is er iets bekend wanneer dit beschikbaar komt?
Badge +6
Beste MmarkM,

Het is helaas niet bekend bij de klantenservice wanneer Simyo hier ook gebruik van kunnen maken. Wanneer dit bekend zal zijn zullen wij dit vermelden op de website en het forum.
Badge
Beste MmarkM,

Het is helaas niet bekend bij de klantenservice wanneer Simyo hier ook gebruik van kunnen maken. Wanneer dit bekend zal zijn zullen wij dit vermelden op de website en het forum.

Is het nu we in 2014 leven inmiddels wel bekend of dit ook voor Simyo klanten geldt? Het is namelijk ook niet mogelijk (wordt hier op het forum verteld) om KPN klanten voorrang te geven op het netwerk i.v.m. bereik etc. Waarom kan dat met HD voice wel?

Ben erg benieuwd naar een reactie van een Simyo medewerker, en ik hoop eigenlijk dat HD voice nu ook voor Simyo klanten geldt 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Pieterbalk,

Helaas is HD voice nog steeds niet beschikbaar voor Simyo klanten. Ook is er niet bekend of dit überhaupt en dan wanneer beschikbaar wordt. Maarja, dat soort nieuwe dingen horen wij ook pas vlak van te voren.

HD Voice is, net als bijvoorbeeld 4G, bellen in en naar het buitenland, voicemail, internet in het algemeen, bellen in het algemeen en eigenlijk alles wat je kunt doen met je aansluiting een 'product optie'. Je aansluiting in het KPN netwerk is het product, de mogelijkheden zijn opties.
Deze product opties zijn voor de dure high end abonnementen van KPN véél uitgebreider dan voor Simyo. Simyo is namelijk een budget provider. Het is alleen niet zo dat er onderscheid gemaakt kan worden tussen de toegang tot het netwerk. Een aansluiting is namelijk een aansluiting. Behalve dat het niet kan, betalen wij ook gewoon aan KPN voor elke aansluiting die op het netwerk zit.

Je kunt dit misschien ook wel vergelijken met een Audi A8 en een A2. De A8 is veel duurder, maar heeft ook véél meer opties.
Die A2 is wat meer basis ingericht, maar rijdt ook erg lekker.
En het mooie is, ze mogen allebei overal, op alle wegen rijden. De A8 is alleen een stuk minder zuinig ;)

Heb ik het zo duidelijk kunnen uitleggen aan je?
Badge
Heel duidelijk! Enorm bedankt voor dit antwoord. Nu ik het snap ben ik ook niet meer verbaasd. Toppie!

Groetjes!

Een tevreden Simyo klant
Reputatie 4
Badge +4
Hey Ernst!

Ik vind het toch raar. Het merk Simyo is van KPN, het netwerk is van KPN en tot voor kort werden de maandelijkse incasso zelfs door KPN gedaan. Simyo is dus een volledige dochter van KPN. Net als bijvoorbeeld Hi en Telfort.

Enige verschil. Hi en Telfort ondersteunen wel HD Voice. Waarom Simyo dan niet?

Budget of niet, HD Voice is gewoon een standaard functionaliteiten van het KPN-netwerk. Het kan niet AAN of UIT staan. Het is gewoon beschikbaar op het netwerk indien beide bellers een compatible telefoon hebben.
Reputatie 5
Badge +11
Heel duidelijk! Enorm bedankt voor dit antwoord. Nu ik het snap ben ik ook niet meer verbaasd. Toppie!

Groetjes!

Een tevreden Simyo klant


Geen dank! 😃
Reputatie 5
Badge +11
Hi ahmed_a,

Alle product opties die Hi, Telfort of wij bij Simyo gebruiken, worden gewoon door KPN gefactureerd aan Hi, Telfort en KPN.
Het is aan het label, in samenspraak met KPN, om te beslissing welke er gebruikt worden.
Zoals ik al uitleg hebben wij bij Simyo geen HD voice en kost ons dit dus ook geen geld. Geld dat we ook niet hoeven door te berekenen aan de klanten.
Het kan juist heel goed 'aan' of 'uit' staan.
Badge +1
Ivm problemen met 4G, kwam ik ook op de vraag over HD voice. In dit topic geeft men aan, dit heeft simyo niet, ook geen prioriteit, terwijl een andere medewerker in het 4G topic aangeeft dat dit al bij simyo "aanstaat" sinds 2013.
Als dit dus wel werkt, is dat goed nieuws, jammer dat niet alle medewerkers dit weten, zou toch zichtbaar moeten zijn in het systemen.

Erik
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ErikM1972,

Bij Simyo is voice HD inderdaad beschikbaar. Dit gaat echter over het 3G netwerk. Voice over LTE niet omdat je op 4G alleen kan internetten.

Er was hier verwarring over maar Tiury heeft dit uitgezocht en bevestiging gekregen van IT dat dit standaard ingesteld is bij alle aansluitingen. Dit is alleen in het achterliggende systeem zichtbaar.

Fijn dat je in dit topic voor verduidelijking zorgt.

Reageer