.

Beantwoord

Ik kan niet bellen "niet aangemeld bij netwerk", hoe kan dit?

  • 11 January 2014
  • 88 reacties
  • 276149 Bekeken


Toon eerste bericht

88 reacties

Reputatie 4
Badge +8
En om alles helemaal uit te sluiten, probeer eens een simkaart van een kennis/vriend/familielid in jouw Samsung Galaxy S5 mini te doen. Kijken hoe de verbinding dan is?
Mijn simkaart komt uit een ander toestel. Toen waren er nooit problemen.
Reputatie 4
Badge +8
Mijn simkaart komt uit een ander toestel. Toen waren er nooit problemen.

Maar heb je al een andere simkaart in jouw nieuwe toestel gestopt om alles uit te sluiten?
De simkaart doet het even. Er staat even in het scherm dat er verbinding is met simyo, dan valt de verbinding direct weer weg en staat er geen netwerk. Ik baal er wel van nu kan ik weer een nieuwe simkaart bestellen, waarbij het niet zeker is dat dit de oplossing is. Ik mijn oude toestel kan de kaart niet meer in, omdat er in dit toestel een kleinere simkaart moet.
Reputatie 4
Badge +8
Jammer, wacht maar even tot morgen er een moderator reageert.
Misschien is een simpele reset op het netwerk de oplossing.
Er zijn overigens adapters te koop voor heel weinig om nano kaartjes naar micro om te zetten.
Heb zo'n setje ook in huis. altijd handig.

Succes met je perikelen!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi GBOS,

Balen dat je niet kunt genieten van je nieuwe telefoon 😞. Koorelle wijst je al een paar keer op de beste test om te zien waar het probleem zich bevindt. Jouw simkaart even testen in een andere telefoon en een ander simkaart in jouw Samsung s5 mini. Jammer dat je hier nog niet op in bent gegaan.

Omdat je ook al aangeeft dat de simkaart het zonder problemen deed in je vorige telefoon, lijkt het met toch iets in de telefoon te zijn. Dit weten we echter pas zeker als je de bovenstaande test even hebt uitgevoerd. Zou je dit alsnog willen doen?

Groetjes, Tiury
Badge
ik heb het zelfde: ook niet aangemeld bij netwerk en het helpt ook niet als ik de simkaart in een ander toestel doe... 😞
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Aaagje,

Welkom op het Simyo Forum.

Ai, dat is lastig!

Fijn dat je ondertussen jouw simkaart al getest hebt in een andere telefoon. Het lijkt er in jouw geval op dat het ligt aan jouw simkaart. Om deze reden heb ik jouw simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil je vragen om jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Laat je mij weten of het gelukt is?

Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik het natuurlijk ook graag. We gaan dan verder kijken voor je.

Groetjes,
Angela
Badge
ik heb nu dus 2 streepjes netwerk maar alleen als ik hem op gsm zet en niet als hij op gsm/wcmda staat
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Aaagje,

Bedankt voor deze extra informatie. Ik heb zojuist antwoord gegeven op jouw andere topic. Zullen we voor het overzicht dáár verder kletsen?

Groetjes, Tiury
Hallo,
ik heb net een update uitgevoerd bij mijn telefoon (LG G3) maar nu ik hem weer aanmeld zegt hij steeds dat er geen simkaart in zit, terwijl dit wel zo is... ik heb hem al een paar keer uit en aan gezet maar hij blijft het vermelden. Hoe kan ik dit oplossen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lara1998,

Ai, dat is vervelend!

Het is altijd goed om in deze gevallen jouw simkaart te testen in een andere telefoon. Zo weet je of het aan jouw simkaart of telefoon ligt.

Ik zie dat je ondertussen een nieuwe simkaart hebt besteld. Deze zal binnen 3 werkdagen bij je op de mat liggen. Laat je ons even weten of dit het probleem opgelost heeft voor je? Zo niet, test hem dan voor de zekerheid in een andere telefoon.

Groetjes,
Angela
Hallo, Ik krijg mijn nieuwe simkaart ook niet aan de praat.
Vandaag een nieuwe simkaart ontvangen omdat mijn nieuwe toestel een nano simkaart nodig heeft, maar hij werkt vooralsnog niet. Geactiveerd volgens de handleiding, en ook het 10 min uitschakelen van mijn telefoon helpt niet.

Ook in mijn oude toestel werkt de nieuwe simkaart niet.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Simyobeller,

Goed dat je het één en ander hebt geprobeerd. Doordat je ook in een ander topic je vraag hebt gesteld, heb ik hem daar beantwoord. Als je opmerkingen en/ of vragen hebt, dan raad ik je aan om daar te reageren. Zo blijft het voor ons overzichtelijk, dankjewel 🙂
Hallo,

Ook ik heb dit probleem, alleen kom je hier pas achter als mensen appen dat ze je niet kunnen bereiken of als je zelf wil gaan bellen. Wel lullig als ik bereikbaarheidsdienst heb en ze mij niet kunnen bereiken!! Terwijl het bereik gewoon ok is. Hoe kan dit?? En is er iets aan te doen? Ik heb een samsung galaxy s5 mini
Hallo,

Ook ik heb dit probleem, alleen kom je hier pas achter als mensen appen dat ze je niet kunnen bereiken of als je zelf wil gaan bellen. Wel lullig als ik bereikbaarheidsdienst heb en ze mij niet kunnen bereiken!! Terwijl het bereik gewoon ok is. Hoe kan dit?? En is er iets aan te doen? Ik heb een samsung galaxy s5 mini
ohja opnieuw opstarten werkt, maar weet niet voor hoelang...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fvdkrieke,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je ook last hebt van deze problemen! Ik snap dat je hiervan baalt.

Je heeft aan dat het opstarten het probleem heeft verholpen. Is dit nog steeds zo? Dat zou natuurlijk perfect zijn. Mocht dit niet het geval zijn, laat het dan weten. We gaan dan verder op onderzoek uit voor je.

Groetjes,
Angela
Hallo.
Ik heb mijn nieuwe vervangende simkaart gisteren ontvangen. Deze heb ik ook gelijk geactiveerd op mijn simyo en deze staat nu op actief. Als ik wil bellen krijg ik: "Niet aangemeld bij het netwerk". Ook kan ik buiten de Wifi om niet op het Internet. Telefoon heb ik al meerdere keren opnieuw opgestart, batterij er ook al even uit gehad.. ik heb deze dagen belangrijke telefoontjes dus graag zsm oplossen. Mvg, Roy
Ik heb ook hetzelfde probleem met de Samsung s5 mini. Eerst was ik soms nog bereikbaar, en daarna helemaal niet meer. Mijn toestel is pas 9 mnd oud en heb hem nu voor de 3x naar Samsung opgestuurd. Maar hun kunnen het probleem niet vinden. Heb de simkaart al vervangen en een harde reset laten doen. Heb nu de zelfde simkaart in een oude s3mini en geen enkel probleem. Wie heeft voor mij de oplossing. En aan een ieder met een Samsung s5mini stuur ze aub op. Heb toch het ergste vermoeden dat het probleem in de s5mini zit.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Sellor,

De beste wensen voor 2016 🆒

Wat vervelend dat je nieuwe telefoon de simkaart niet goed pakt. Dit ligt aan de Samsung Galaxy S5 mini. In deze telefoon moet een dikkere simkaart. Ik heb deze naar je heb opgestuurd. Als je deze hebt ontvangen, wil je mij dan een berichtje sturen? Dan kan je simkaart gekoppeld worden en ben je weer helemaal bereikbaar :$

Fijn weekend alvast!

Groetjes, Angelica
Hoi Angelica

Zou dat de oplossing zijn!? Hoop het van harte. Raar dat Samsung daar zelf niet mee komt.
Zodra ik hem binnen heb, hoor je van me.

Alvast bedankt.

Groetjes Annika
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Sellor,

Vaak is een dikkere simkaart inderdaad de oplossing bij de Samsung S5.

Wij zijn benieuwd naar je reactie 😉. Namens Angelica; graag gedaan!

Groetjes,
Estelle
Hallo,

Heb het simkaartje binnen. Alleen ik heb er nu niks aan. Hij past niet in mijn tijdelijke s3mini. De 2 losse delen die er bij zaten, passen niet in elkaar. En ik heb mijn s5 mini nog niet terug. Vraagje. Als je hem ter zijner tijd activeert en het helpt niet. Kan ik dan wel weer mijn oude simkaart gebruiken? Want die kan ik namelijk in 3 maten gebruiken. En die dikke simkaart niet.

Groetjes Sellor
En het is een geknipte simkaart met een randje koper er af, en dat is niet aan te raden. Sorry hoor 😉
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Sellor,

Fijn dat je de simkaart hebt ontvangen! Jammer dat je deze niet in je vervangende toestel past. Je 'oude' simkaart doet het nog, dus deze kan in je Samsung S3 Mini. Op het moment dat de 'nieuwe' simkaart is geactiveerd, is de ander gedeactiveerd en kan je die niet meer gebruiken. De dikkere simkaart is inderdaad maar in één formaat, omdat deze handmatig geknipt wordt. De kans is wel vrij groot dat het probleem hierna is opgelost.

Het koperen randje dat er af is, zou niet uit moeten maken ;)

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Angelica

Reageer