.

Beantwoord

Ik kan niet bellen. hij geeft aan: niet aangemeld bij netwerk, hoe los ik dit op?


Ik kan niet bellen en krijg de melding Niet aangemeld bij netwerk. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Agnes Brugman 11 May 2015, 12:20

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een mogelijke oplossing is het uitzetten en opnieuw opstarten van je telefoon.
Helaas helpt dat niet. Ik heb ook al een keer mijn simkaart eruit gehaald en er weer ingezet.
Krijg je deze melding na het invoeren van de pincode?

Bent je een nieuwe of bestaande klant en gaat het hier dus om een nieuwe aansluiting? Ben je een nieuwe klant, is de Simkaart dan wel geactiveerd?
Het probleem is opgelost. Hoe dat kan weet ik niet maar ineens kon ik weer bellen.
Het bericht kreeg ik toen ik wilde bellen. Er stond een mededeling dat ik alleen noodgevalnummers kon bellen.

Ik heb wel een nieuw toestel maar heb al jaren een abonnement bij Simyo.

Bedankt voor je reactie.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Agnes Brugman,

Welkom op ons forum!

Wat fijn om te lezen dat het is opgelost. Jammer dat we niet weten waardoor, dat was handig geweest voor de overige gebruikers.
Als er nog eens iets is, weet je ons te vinden:$

@de heren, dankjewel voor de hulp en mentale steun:D
Ik heb wel een nieuw toestel maar heb al jaren een abonnement bij Simyo.
Jammer dat we niet weten waardoor, dat was handig geweest voor de overige gebruikers.

@Agnes Brugman en Ruud.
Een oude simkaart kan problemen geven bij telefoons met een nieuw besturingssysteem !
Reputatie 6
Badge +10
De simkaart van Agnes Brugman komt uit januari 2014, dus dit hoort niet het probleem te zijn 😉.
Beste Tiury,

'ik heb pas een nieuwe sim-kaart. netjes geactiveerd, volgens mij alles goed gedaan....maar het werkt niet. De kaart doet het heel even en na een paar minuten geeft hij de melding " kan niet verbinden met netwerk / kan sim-kaart niet vinden. De kaart zit in een galaxy S4 btw.... kun je mij helpen?'.
https://forum.simyo.nl/prepaid-68/nieuw-prepaid-werkt-niet-32374
Lees even dat topic, daar heb ik een reactie gegeven.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rzij,

Welkom op het Simyo Forum.

Je hebt jouw vraag dubbel gesteld op het forum. Dit is niet helemaal de bedoeling. Om het overzicht te bewaren, wil ik je vragen om in het topic te reageren wat Friesian je doorgeeft in zijn reactie. Zo houden we alle informatie overzichtelijk in 1 topic. Bedankt :)

@Friesian, bedankt voor de doorverwijzing.

Groetjes,
Angela
Hallo Simyo,

Ik heb sinds gisteren ook het probleem dat ik niet aangemeld ben bij het netwerk. Ik heb al een jaar een Samsung Galaxy s5 mini en ik heb altijd gewoon kunnen bellen en smsen. Ik heb geprobeerd mijn telefoon opnieuw op te starten en heb zelfs de batterij er uit gehaald maar dat helpt niet. Ik heb mijn simkaart omgewisseld met die van mijn vriend, en met mijn simkaart in zijn telefoon kan ik gewoon bellen (met zijn simkaart in mijn telefoon kon ik ook gewoon dat telefoontje ontvangen).
Het probleem lijkt dus te liggen aan de combinatie van mijn telefoon en mijn simkaart. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!
Reputatie 3
Badge +5
Hoi IngevL,

Wat enorm vervelend dat dit het geval is. Dat is natuurlijk niet handig.

Goed dat je alvast je simkaart in een ander toestel hebt geplaatst en een andere simkaart in je eigen toestel. Met deze informatie kunnen wij veel doen.

Wel apart! Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd op de instellingen van de simkaart. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en het weer opnieuw opstarten?

Ik raad je aan om na het opnieuw opstarten handmatig het KPN-netwerk te selecteren. Als dit niet heeft geholpen, kun je het ons dan aangeven? Dan kunnen wij je een nieuwe simkaart opsturen om het nogmaals te proberen daarmee.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Hoi Ilias,

Bedankt voor je reactie!
Ik zag je berichtje net pas en heb mijn telefoon opnieuw opgestart en handmatig het KPN netwerk geselecteerd. Het lijkt er op dat er weer verbinding met het netwerk is, ik kan nu weer smsen. Ik hoop dat de verbinding het nu blijft doen want dinsdagavond en gisteren deed het netwerk het weer voor een tijdje maar tussendoor is het wel een paar keer uitgevallen.

Groetjes,
Inge
Reputatie 7
Badge +10
Hoi IngevL,

Wat goed om te zien dat je weer verbinding met het netwerk hebt! Mocht het nu steeds blijven wegvallen of met enige regelmaat, laat het dan gerust weten. We gaan dan alsnog opzoek naar een andere oplossing.

Groetjes,
Angela

Reageer