.

Beantwoord

Hoe komt het dat de dekking zo slecht is op mijn nieuwe adres?



Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Thanks Wim,

We gaan het meemaken.
Inmiddels via de aangeven weg een nieuw SIM kaartje aangevraagd.
Reputatie 7
Badge +7
Knippen van een simkaart wordt afgeraden. Een nieuwe sim lijkt een goede poging.
Reputatie 1
Badge +1
HI Jihane,

helaas geen andere toestellen in huis welke met een micro SIM kaartje overweg kunnen.
Dat getikt hebbende.
1) We zijn indertijd van een Nokia E72 naar een iPhone4 overgestapt en hebben toen zelf het SIMkaartje naar formaat micro SIM 'verknipt'. Zou het zo kunnen zijn dat een 'origineel' micro SIM kaartje de miracle cure zal blijken?
2) Nagevraagd bij de buren: slechte ontvangst blijkt in ons buurtje, zeker binnenshuis, een 'known issue' te zijn.
Een issue waar, tot op heden, geen van de providers een kant en klare oplossing voor heeft gevonden.

JIhane, is het mogelijk om mij van een nieuw microSIM kaartje te voorzien?
Hopelijk brengt dat soelaas.
Anders stappen we waarschijnlijk het 'repeater traject' in.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Levensnevel,

Wat vervelend dat het probleem nog niet opgelost is! Ik wil je vooral aanraden om een kruistest uit te voeren, inderdaad. Dit houdt in dat je je simkaart in een andere telefoon plaatst. en een andere simkaart in jouw telefoon plaatst. Op die manier kun je peilen of het een toestel-issue of een simkaart-issue is. Vanaf dat punt kunnen we dan gerichter naar een oplossing zoeken!

Hou je me op de hoogte?

@ Wimj12, Friesian, Scotsman en RicoK: Dank voor de hulp! :D

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Als ik me goed herinner stond de iPhone 4 er om bekend dat het ontwerp van de antenne nogal te wensen over liet.

Zoals bij elke nieuwe iPhone was/is er weer een nieuwe 'gate' bij of net na de lancering. Bij de iPhone 4 was dit inderdaad 'antennagate'.
Reputatie 7
Badge +9
Als ik me goed herinner stond de iPhone 4 er om bekend dat het ontwerp van de antenne nogal te wensen over liet. De GSM ontvangst van het ene toestel kon aanmerkelijk slechter zijn dan dat van een andere. Ook als je de iPhone op de verkeerde manier vastpakte kon dat de ontvangst beïnvloeden. Als de signaalgevoeligheid van een van jullie iPhones aanzienlijk slechter is dan dat van de andere lijkt het mij tijd om een bezoekje aan een Apple Store of -dealer te brengen. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het KPN netwerk er iets mee te maken heeft.
Je hebt eigenlijk met 3 factoren te doen. Netwerk, antenne telefoon en sim. Als het netwerk hetzelfde is kun je via een kruistest meer te weten komen. Dit zeggende, al heb je dezelfde type en merk telefoon kan er toch verschil zijn. Een extra test kan zijn beide telefoons op 2g.
Reputatie 1
Badge +1
Thanks Wim,

- Een prepaid SIM card om te testen is zeker het overwegen waard.
- Roaming staat inderdaad uit.

Nu we het over prepaid hebben even een ander, voor ons, onverklaarbaar fenomeen.
Vrouwlief heeft een vrijwel identieke slimme telefoon (alleen serienummer en aantal/soort apps zal afwijken) met een prepaid SIM (ooit Hi, nu dus KPN) Ze maakt dus gebruik van krek hetzelfde KPN netwerk.
Zij is het 'geen service' fenomeen in de tijd dat we hier wonen nog niet tegen gekomen.
Wat zou daar aan ten grondslag kunnen liggen??
Reputatie 7
Badge +7
Ik zou in deze situatie een goedkope prepaid sim van tmobile en vodafone kopen.
Dan kan je gaan testen of, en zo ja welk, netwerk wel voldoende bereik heeft
op jouw locatie, En dan besluiten over een overstap.
Om te voorkomen dat je op een Belgisch netwerk terecht komt zou ik roaming
uitzetten.
Reputatie 1
Badge +1
Dank je voor je eerlijke antwoord Ilias,

Dagje na de reset moeten we bekennen dat het bereik marginaal beter is.
Zien nu af en toe zelf 3 streepjes op de display verschijnen.
Helaas zien we de 'geen service' melding nog regelmatig op de display verschijnen.
We kijken het nog een weekje aan en bezien dan hoe we verder gaan.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi levensnevel,

Wat vervelend dat het geen resultaat heeft gehad!

Simyo biedt geen hardware aan en inderdaad enkel simkaarten. Alhoewel we ook een telefoonshop hebben.

Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik niet veel verstand heb van repeaters, behalve dat ze bestand en erg handig kunnen zijn! Ik raad je hierover contact op te nemen met een winkel die ze in de verkoop heeft.

Als het bereik dusdanig slecht blijft dat het niet te doen is, dan kunnen wij ervoor zorgen dat je vervroegd kunt overstappen naar een andere provider die op die locatie wel genoeg bereik heeft. Dat zullen we natuurlijk doen met pijn in ons hart, maar soms de beste service is niet altijd hetgeen wat Simyo het best uitkomt. Wij doen het voor onze klanten.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Reputatie 1
Badge +1
Dank voor je antwoord & actie Sean.
iPhone uitgeschakeld, 15 minuutjes gewacht en vol verwachting ingeschakeld.
Effect: 0,0
Dus, omdat we hier voorlopig zullen blijven wonen (voorlopig als in D.V. minimaal de komende 25 jaar) wat vervolg vragen
Hebben jullie ook repeaters in het aanbod? Of leveren jullie, buiten de simkaarten, geen hardware?
Of kunnen jullie advies geven over mobieltjes met een meer gevoelige interne antenne?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Levensnevel,

Welkom op het Simyo forum.

Wat onwijs vervelend dat de dekking in jouw woonomgeving zo slecht is. Ik heb zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten en de dekking in jouw woonomgeving is inderdaad niet optimaal. Voor de zekerheid heb ik je aansluiting een reset gegeven, zodat je opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Zou jij, om deze reset te voltooien, je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Ik hoor graag van je of dit het bereik heeft verbeterd. Mocht dit niet het geval zijn, dan zal ik een netwerkklachtformulier opsturen!

Groetjes,
Sean

Reageer