.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik altijd slecht bereik heb?

  • 22 December 2015
  • 7 reacties
  • 410 Bekeken

Ik ben al een tijd klant van Simyo, maar eigenlijk altijd slecht of geen bereik. Ik dacht dat het telkens aan het toestel lag, moet zeggen dat ik het beste bereik heb met een ouderwetse mobiele telefoon van Nokia. Maar zelfs dan is het bereik vaak matig of bijv. in een supermarkt er gewoon niet. Met een smartphone moet ik altijd een plekje in mijn huis zoeken om 2 streepjes te krijgen. Kan ik dit veranderen? Ik ben bezig met het aanschaffen van een nieuwe smartphone, maar twijfel dus of ik niet beter met abonnement kan nemen, omdat ik straks wellicht nog steeds met hetzelfde probleem zit.
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 December 2015, 18:57

Bekijk originele reactie

7 reacties

Beste Suus78.

De aanschaf van een abbo met toestel maakt geen verschil of het is zo dat bijvoorbeeld de antenne niet goed is, je zou beter eerst kunnen kijken waar ligt het probleem en hoe kan ik het oplossen (zoals je zelf aangeeft).
Bedenk wel een oude sim kan bij een smartphone met een nieuw besturingssysteem problemen kan geven..!

Mijn advies voor nu ga naar instellingen, zet het toestel bij netwerkinstellingen alleen op GSM i.p.v. GSM/WCDMA.
Verder handmatig netwerkselectie i.p.v. automatisch en dan vastzetten op NL KPN.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Suus78,

Welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat je problemen hebt met je bereik. Heeft het advies van Friesian geholpen? Als het handmatig selecteren van het netwerk het probleem niet heeft opgelost dan hoor ik het graag!

Groetjes en fijne dagen!
Sean

@Friesian bedankt voor je antwoord!
Bedankt voor jullie reacties, ik ben echt een leek geloof ik. Als ik bij instellingen kom zie ik geen keuze tussen GSM of GSM/WCDMA? De Wifi doet het ook prima, maar het is dus echt het bel bereik. Mijn postcode 3543, waar kan ik checken hoe het staat met het bereik van kpn netwerk in deze regio? Alhoewel mijn vriend belt met kpn en gewoon bereik heeft, dus denk niet dat daar het probleem zit. Het lijkt er min of meer op dat het dus aan de antenne ligt, aangezien een ouderwetse nokia het beste bereik geeft en ik geen nieuwe smartphone heb. Zal het met de kerstdagen eens proberen in een nieuwe telefoon van familie.
Of zou ik beter een nieuwe simkaart kunnen aanschaffen?
Bedankt voor jullie reacties, ik ben echt een leek geloof ik. Als ik bij instellingen kom zie ik geen keuze tussen GSM of GSM/WCDMA? De Wifi doet het ook prima, maar het is dus echt het bel bereik. Mijn postcode 3543, waar kan ik checken hoe het staat met het bereik van kpn netwerk in deze regio? Alhoewel mijn vriend belt met kpn en gewoon bereik heeft, dus denk niet dat daar het probleem zit. Het lijkt er min of meer op dat het dus aan de antenne ligt, aangezien een ouderwetse nokia het beste bereik geeft en ik geen nieuwe smartphone heb. Zal het met de kerstdagen eens proberen in een nieuwe telefoon van familie.
Of zou ik beter een nieuwe simkaart kunnen aanschaffen?


Voor jullie natuurlijk ook hele fijne dagen!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Suus78,

Graag gedaan natuurlijk! Er lijken geen problemen te zijn op de postcode die je doorgeeft. Ik wil heel graag weten wat er gebeurt als je jouw simkaart in een andere telefoon test en een andere simkaart in jouw telefoon. Dit geeft namelijk direct een goed beeld voor ons! Laat je het even weten?

Voor de zekerheid heb ik de instellingen op jouw simkaart een reset gegeven. Wil je jouw telefoon uitzetten en na 10 minuten opnieuw opstarten? Wie weet helpt dit ook nog iets :)

Voor nu wens ik jou hele fijne feestdagen en een knallend 2016 :$

Groetjes,
Angela
@Angela
Voor nu nog een kleine toevoeging voor TS ( Topic Starter).

@Suus78
De moderator heeft mijn gedachte al bevestigd, en om een goede vergelijking te maken zou je mogelijk een voor de test een sim van hetzelfde (KPN) netwerk kunnen gebruiken.

Dekking is dus goed, maar wil je het zien met je eigen ogen, dan is de dekkingskaart 1 van de middelen.:)

http://www.coveragechecker.nl

Houdoe,
Friesian.....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Bedankt voor je aanvulling! Goed dat je nog even de link dekkingskaart hebt gedeeld :)

Groetjes,
Angela

Reageer