.

Beantwoord

Hoe gaat de overstap van Sim Only naar Prepaid?

  • 3 September 2015
  • 11 reacties
  • 208 Bekeken

Badge
Ik heb al jaren prepaid van Simyo tot meer dan volledige tevredenheid. Nu ben ik pas een maand in Duitsland geweest en omdat ik daar geen internet had heb ik mijn prepaid omgezet in sim only met een internetbundel. Dat was heel duur, want ik moest, wat ik niet wist, evengoed nog roamingkosten betalen. Nu wil ik mijn prepaid weer terug en heb die dus weer aangevraagd. Daarbij krijg ik een ander nummer, hoewel ik nummerbehoud heb aangevraagd. Ben ik, als die nieuwe prepaid ingaat, niet meer op mijn "oude' nummer bereikbaar? Of zit er voldoende tijd tussen, waarin dat oude nummer nog geldig is? Mijn sim only loopt nog tot 31 oktober. Gaat dan ook de prepaid pas in? En heb ik dan intussen mijn eigen nummer weer terug?
Of ben ik veel te vroeg en moet ik mijn prepaid bestelling voorlopig weer annuleren en met de goekoopste bundel doorleven? Geef mij a.u.b. raad! Dank u zeer!
icon

Beste antwoord door Tiury 4 September 2015, 11:38

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi marjolein22,

Wat ontzettend jammer dat je niet doorhad dat je roamingskosten moest betalen voor internet in het buitenland. Het is jouw geval begrijpelijk dat je daarom weer wilt overstappen naar een Simyo Prepaid.

Het is goed dat je daarom een nieuwe prepaid bestelling hebt geplaatst en nummerbehoud hebt aangevraagd. Volgens mijn gegevens heb je deze aangevraagd voor over een paar dagen. Mijn verwachting is dat dit goed wordt gekeurd en dat je nummer dan overgezet wordt naar je nieuwe simkaart. Tot die tijd kun je gewoon je huidige simkaart gebruiken met je te behouden nummer.

Je krijgt binnen 3 werkdagen reactie op je nummerbehoud verzoek. Het is nog even afwachten om te zien hoe het ervoor staat.

Groetjes, Tiury
Badge
Dank je wel, Tiury,
de kaart heb ik ontvangen, maar ik laat mijn oude simkaart in het toestel en hoop dat alles nog functioneert tot ik de bevestiging van mijn nummerbehoud heb ontvangen. Kan ik mijn kaartje zelf bijknippen?
Veel succes!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marjolein22,

Fijn dat het allemaal duidelijk is 🙂 Je kunt jouw huidige simkaart blijven gebruiken tot jouw nummer overgezet is. Je kunt de nieuwe simkaart al wel vast activeren. Zodra jouw nummer overgezet is, kun je de nieuwe simkaart gebruiken. Je hoeft deze niet te knippen. Het formaat wat je nodig hebt kun je er al het ware uit drukken. Laat je weten of dit lukt?

Groetjes,
Angela
Badge
Dag Angela,
Hoe lang duurt het tot ik weet dat mijn nummer op de nieuwe simkaart is overgezet?
Ik wil niet activeren tot het zover is, anders heb ik geen overzicht meer....
Dank voor je antwoord!
Groetjes,
Marjolein
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marjolein22,

Dat heb ik voor je nagekeken. Het 06-nummer is vandaag overgezet 🙂 Je kunt jouw simkaart dus rustig activeren en gaan gebruiken. Laat je weten of dit gelukt is?

Groetjes,
Angela
Badge
Dag Angela,
alles is helemaal okay! Hartelijk dank en succes verder,
Marjolein
Badge
Dag Angela,
hier kom ik nog een keer.
Twee problemen. Ik heb op "mijn simyo" de internetmogelijkheid niet geactiveerd, want ik krijg internet via WiFi. Nu komt er toch een waarschuwing, dat ik internet gebruik en moet betalen. Hoe kan dat?
Probleem 2: ik probeer "automatisch aanvullen" te activeren (dat heb ik jarenlang gehad en functioneerde prima), maar nu krijg ik bericht van de bank dat dat niet gaat wegens een technisch probleem. Welk probleem kan dat zijn? Andere betalingen gaan wel normaal.
Nogmaals hartelijk dank bij voorbaat voor het antwoord/de antwoorden! Vriendelijke groet,
Marjolein
Reputatie 4
Badge +10
Hoi marjolein22,

Het is standaard mogelijk om met je Simyo simkaart te internetten. Dit kan ook als je geen internetbundel hebt. Als je niet wilt dat je kunt internetten via ons netwerk, dan kun je op Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen de optie 'Internet op je mobiel' uitzetten.

Op deze manier weet je ook zeker dat je telefoon niet automatisch naar ons netwerk kan overschakelen. Je telefoon schakelt over als je Wifi hapert, wegvalt of zwakker is. Door de optie uit te zetten, komt er een blokkade op het netwerk. Verbinding maken van Wifi is nog wel mogelijk :)

Ik zie verder in je gegevens dat de € 0,01 proefbetaling om je rekeningnummer te activeren is mislukt. Ik raad je aan om navraag te doen bij je bank. Het hoort gewoon mogelijk te zijn. Doordat je van hen een melding krijgt, kun je beter nagaan wanneer het technische probleem is opgelost of dat je bijv. nog iets moet instellen. Ik ga ook navragen of mijn collega's van finance iets kunnen terugzien.

Laat je weten wat je bank aangeeft?
Badge
Dank je wel, Naomi!
Ik heb de optie "internet op mobiel" gedeactiveerd; dat is nu okay.
De betaling ga ik nog een keer proberen; dan hoor je weer van me.
Groetjes,
Marjolein
Badge
Dag Naomi,
na contact met de bank is alles in orde!
Nogmaals hartelijk dank!
Marjolein
Reputatie 4
Badge +10
Hoi marjolein22,

Erg fijn om te horen! We kunnen het ook terugzien dat de proefbetaling nu wel is gelukt 🙂 Graag gedaan, mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan weet je ons te vinden op het forum 🙂

Reageer