.

Beantwoord

Gebeld worden (buitenlandsnummer +5193587397)

  • 10 May 2014
  • 7 reacties
  • 1266 Bekeken

Ik ben zojuist gebeld door een buitenlands tel.nr. Dit betreft het tel.nr +5193587397 
Na het zoeken tot welk land dit behoord kom ik uit op het land Peru. Heb het tel.nr opgeslagen in mijn tel. en op deze manier kan ik het nummer blokkeren.
Ik heb begrepen dat je, als je wel opneemt, voor hoge kosten kan komen te staan, hetzij express danwel per ongeluk (je weet het niet). Dit laatste is dan ook de reden dit hier te plaatsen voor medegebruikers van SIMYO.  Mijn 06 nr is reeds geheim, dat ik via de website van mijnnummervermelding.nl heb kunnen aanpassen. Door er je voordeel mee.
icon

Beste antwoord door Scotsman 10 May 2014, 17:00

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het ontvangen van een telefoontje met een mobiel waar een Nederlandse sim in zit is in Nederland altijd gratis, voor zover ik weet. Je betaalt pas voor inkomende gesprekken zodra je de grens over gaat.
Badge +8
Hoi mviel,

Welkom op het forum :)

Voor het ontvangen van een telefoontje uit het Buitenland, terwijl jij je in NL bevindt, betaal je niks.
Hoe zou dat in zijn werk gaan volgens jou, dat je voor hoge kosten kunt komen te staan?
wel heel prettig dat jij andere klanten wilt beschermen voor nare praktijken.

Als je de afzender niet kent, en ook niet vertrouwt kun je het nummer inderdaad blokkeren op je toestel, maar voor zover ik weet loop je verder geen risico om kosten te maken als je gebeld wordt. Als je terug gaat bellen dan betaal je wel voor een telefoontje naar Portugal inderdaad. Die Buitenland kosten vallen altijd buiten je bundel.

Ik hoor het graag van je,

Groetjes, Charlene
Reputatie 7
Badge +9
De truc is dat ze proberen om jou terug te laten bellen. Terugbellen brengt hoge dan hoge kosten met zich mee.

Verder is het niet moeilijk om n Nederland gewoon willekeurige 06 nummers te draaien. Vele zijn in gebruik!
Reputatie 2
Badge +6
De truc is dat ze proberen om jou terug te laten bellen. Terugbellen brengt hoge dan hoge kosten met zich mee.

Verder is het niet moeilijk om n Nederland gewoon willekeurige 06 nummers te draaien. Vele zijn in gebruik!


Goede tip inderdaad. Niet zelf bellen, dat kost je geld. Als ze je blijven bellen kun je ook de app 'Blacklist' installeren. Hiermee kun je specifieke telefoonnummers blokkeren 🙂
Dag Charlene, ik heb begrepen dat als je gebeld word door een buitenlands nummer, en zodra je opneemt een doorschakeling kan plaats vinden. Door dat laatste betaal je net als bij een service nummer extra geld via in dit geval Simyo abonnement. Dit is eens naar voren gekomen bij een klant van ons. Ik had trouwens niet begrepen dat gebeld worden vanuit het buitenland gratis is, als ik in Nederland ben. Dit geldt ten allertijden en alle landen?
Reputatie 7
Badge +9
Het beantwoorden van een gesprek in Nederland met een in Nederland uitgegeven simkaart is altijd gratis. Of het gesprek uit het buitenland komt maakt niet uit. Dit ligt geheel anders in landen zoals USA waar voor zover ik weet altijd voor binnenkomende gesprekken betaald moet worden. Gebeld worden in Nederland op een mobiel met een buitenlandse sim is niet gratis want dan heb je te maken met roaming tarieven.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi mviel,

Is het antwoord van Scotsman zo duidelijk voor je?
Ik kan er namelijk echt niet aan toevoegen 😉

Reageer