.

Beantwoord

Gebeld door eigen nummer?

  • 14 April 2016
  • 8 reacties
  • 12264 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties
Ik ben vanavond een paar x gebeld, een aantal gemiste oproepen in mijn scherm, echter het nummer is mijn eigen 06 nummer, hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Tiury 15 April 2016, 11:06

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi JmS, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat opmerkelijk dat je bent gebeld door je eigen nummer. Dat is natuurlijk vreemd! Ik heb je verbruik bekeken, maar hier zijn de gesprekken niet geregistreerd. Je kunt gewoon naar jezelf bellen, maar uit je bericht op te maken heb je dit niet gedaan.

Kun je misschien kijken naar je gesprek lijst naar de inkomende en uitgaande gesprekken? Is bij beide jouw eigen nummer te vinden?

Groetjes, Tiury
Hallo Tiury, hij staat 4x in de lijst van oproepen, 2x geweigerd en 2x niet opgenomen, niet in de uitgaande lijst, ik heb dus geen verbinding gemaakt. Dit omdat ik het zeer vreemd vond dat ik gebeld wordt door mijn eigen nummer... En ik heb dus niet naar mezelf gebeld...
Reputatie 7
Badge +9
Het is technisch gezien vrij makkelijk om het nummer dat wordt weergegeven als je iemand belt te wijzigen in een willekeurig ander nummer. Mijn verklaring is eenvoudig deze: iemand heeft je mobiele nummer te pakken gekregen en gebruikt dit als nummerweergave. Het gaat dus om inkomende gesprekken, vandaar dat die gesprekken niet geregistreerd staan zoals Tiury aangaf.
Hallo Scotsman, bedankt voor de info, dat zal het dan ook wel zijn.... Blijf het echter wel vreemd vinden...
Reputatie 7
Badge +9
Het is minder vreemd dan je denkt. Misschien dat jouw nummer ooit door iemand op het internet is gepubliceerd en dat nummer is toen in handen gekomen van een één of ander malafide marketingbedrijf. Dat het "spoofen" van het weergegeven nummer vaak voorkomt weet ik uit eigen ervaring. Op onze huistelefoon worden we regelmatig gebeld door nummers die pretenderen uit Londen te komen (beginnend met netnummer 020), maar dat blijkt helemaal niet waar te zijn. Als je zo'n nummer terugbelt blijkt het altijd om een niet-bestaand nummer te gaan. Ze gebruiken vaak een 020 nummer omdat veel mensen wel contacten hebben in Londen, en daarom eerder geneigd zijn om op te nemen.

De spammer in jouw geval dacht waarschijnlijk slim te zijn en hoopte dat mensen die door hun eigen nummer gebeld worden uit nieuwsgierigheid wel zullen opnemen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JmS,

Wat is de hulp van zo'n forum expert handig, nietwaar? Dit zou natuurlijk een hele goede verklaring kunnen zijn, maar met zekerheid kan ik dit niet bevestigen. Wat ik je vooral mee wil geven is om het in de gaten te houden en mocht het nog eens gebeuren, vooral even laten weten 🙂.

Groetjes, Tiury

1000 maal dank, Scotsman 🙂!
Hallo Tiury,

Ik ben ook regelmatig gebelt door van die kinderachtige jongens uit me klas, het blijkt dat je dit via een app kan doen, dus waarschijnlijk is het 1 van je eigen contacten. Zij bellen dan met hun eigen nummer, maar in jouw scherm staat jouw nummer. Dit gedoe is zeer kinderachtig en ik hoop dat er wat aan te dien is, al is het niet via Simyo, hopelijk is het dan via de app store.

Gr,
Kayleigh
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Keel007,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat goed dat je dit hier komt melden! Wij hadden nog helemaal niet gedacht aan een app die dit kan doen. Op het moment dat dit het geval is, zal je inderdaad bij de makers van deze app moeten zijn. Al verwacht ik helaas niet dat zij hier wat aan gaan doen. Ze hebben de app immers gemaakt om dit soort geintjes uit te halen 😞

Wie weet kun je bij de playstore terecht voor hulp. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer