.

Beantwoord

Gaan er belminuten van mijn bundel af als ik iemand bel en zijn/haar voicemail krijg?

  • 6 April 2014
  • 3 reacties
  • 4207 Bekeken

Kan iemand mij vertellen hoe het zit als je van een mobielnummer naar een vast nummer belt en je krijgt de voicemail je toch kosten hebt?
icon

Beste antwoord door Dries 8 April 2014, 12:21

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hey Ingrid10,

Als jij belt en je krijgt een voicemail aan de lijn, dan kan jouw provider(Simyo) niet zien of jij de gene, die jij aan het bellen was, aan de lijn hebt of dat je een voicemail aan de lijn hebt. Voor zover Simyo weet, is er contact gemaakt met het nummer dat je belde. Dus ook als je een voicemail aan de lijn krijgt, betaald je daar voor (helaas).

Is hiermee je vraag beantwoord?
Bedankt voor het antwoord. Inderdaad jammer dat het niet als voice-mail herkent wordt. Ik heb namelijk geen idee na hoeveel keer de voice-mail begint. Ik had problemen om mijn moeder van 84 jaar te bereiken met de telefoon gedurende 1,5 dag en kwam dus dan enkele keren uit op de voicemail en dit kostte dan € 0,31 per keer. In totaal kwam ik ( door ongerustheid toch telkens bellen) uit op een bedragvan € 102,08.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Ingrid10,

Leuk dat je je vraag op het forum stelt, welkom 🙂

Groentjuh heeft je vraag al goed beantwoord zie ik. Waar het op neer komt, is dat je verbinding hebt gemaakt met de andere lijn. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een daadwerkelijk gesprek of een voicemail.

Als je contact maakt met een voicemail, dan heb je dus verbinding gemaakt en wordt er meteen 1 belminuut van je bundel afgehaald. Dat heeft te maken met het naar boven afronden van de belminuten. Als je na 3 seconden de voicemail te luisteren ophangt, verbruik je dus een hele belminuut. Als je elke keer als je belt net zo lang wacht tot je de voicemail krijgt, maak je elke keer verbinding en gaat er elke keer een belminuut van je bundel af.

Je hebt een hele kleine belbundel van 60 minuten. Je kunt dan inderdaad snel een hoog bedrag buiten de bundel krijgen 😞 Ik raad je aan om regelmatig op Mijn Simyo te kijken of om de Simyo app te downloaden. Hiermee kun je precies zien hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt tot het einde van de maand :)

Heb ik je dat zo goed uitgelegd of heb je misschien nog ergens vragen over?

@Groentjuh, dankjewel voor je antwoord 🙂

Reageer