.

Beantwoord

Bereik van netwerk valt af en toe weg, wat kan ik doen?

  • 13 October 2015
  • 7 reacties
  • 301 Bekeken

Beste, Al enige tijd valt of en toe het bereik van het netwerk, van mijn telefoon gewoon uit.
Ik moet dan eerst de telefoon helemaal afsluiten en weer opstarten om weer bereik te krijgen. Dit is erg lastig.
Ik heb mijn simkaart ook al in een andere telefoon uit geprobeerd en daar doet hij dat zelfde.
Wat kan ik er aan doen, anders dan een andere provider te kiezen?
Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groet Jokelien
icon

Beste antwoord door Naomi 14 October 2015, 10:17

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jokelien, welkom op het Simyo forum!

Ik begrijp dat je af en toe geen bereik hebt. Heb je dit op verschillende plekken of op een bepaalde plek? En hoe lang heb je je simkaart getest in een andere telefoon? Krijg je daarnaast ook een bepaalde melding op je telefoon?

Ik hoor het graag van je, dan kan ik het verder uitzoeken 🙂
Beste Naomi,
Ik dat op verschillende plekken, ik heb het een week lang in een andere telefoon geprobeerd en er is geen andere bijzondere melding.
Graag hoor ik weer van je.

Groet Jokelien
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jokelien,

Bedankt voor deze aanvullende informatie! Ik hoor alleen niet precies wat je bevindingen waren toen je de simkaart in een andere telefoon had getest. Viel je bereik toen ook te pas en te onpas weg 🙂?

Groetjes, Tiury
Beste,

Ik heb eigenlijk hefzelfde probleem!
Ik krijg regelmatig smsjes dat ik een oproep gemist heb terwijl ik bij de gemiste oproepen niets terug kan vinden in mijn telefoon! Ook heb ik regelmatig problemen als ik zelf iemand wil bellen, dan komt er de melding in beeld "geen netwerk", 5 seconden later heb ik dan weer volledig bereik dit gaat dan constant zo door! Het varieert tussen vol bereik en geen netwerk, erg irritant..

Groeten Thijs
Reputatie 7
Badge +10
Hoi TW1990,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je last hebt van dezelfde problemen!

Voordat we kunnen vaststellen wat er aan de hand is, heb ik wat extra informatie nodig. Kun je mij allereerst vertellen of je dit op meerdere locaties hebt of op 1 specifieke postcode. Is dat laatste het geval? Wat is de postcode en heb je dit vooral binnen of buiten?

Alvast bedankt voor de extra informatie.

Groetjes,
Angela
Beste Angela,

Bedankt voor je reactie.
Het wegvallen van het netwerk is mij alleen nog maar op één locatie opgevallen.
De postcode van dit adres is 7575. En dit gebeurde binnen in een gebouw.
Ook heb ik als ik thuis ben bijna geen netwerk of gaat mijn netwerk over op een duits netwerk.
Om te kunnen bellen moet ik dan naar buiten toe lopen en ook dan is het netwerksignaal nog zeer matig.
Dit is postcode 7588.

Groeten,
Thijs
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Thijs,

Het kan heel goed zijn dat je op die ene locatie binnen geen goede dekking had. Als je in een gebouw bent wat erg goed geïsoleerd is, kan dit wel eens gebeuren.

Dat je op jouw thuislocatie veel last hebt van bijna geen netwerk is ook niet prettig. Kun je jouw netwerk eens vastzetten op het 2G en het 3G netwerk? Ik ben benieuwd of dit nog wat uithaalt. Daarnaast wil ik graag weten sinds wanneer je dit probleem precies heb. Dan kan ik met deze informatie contact opnemen met de netwerkspecialist van KPN. Alvast bedankt.

Groetjes,
Angela

Reageer