.

Beantwoord

Bellen/Smsen in het buitenland

  • 23 February 2012
  • 37 reacties
  • 5698 Bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

Erg teleurgesteld in Simyo, gebruik telefoon zo nu en dan en in vakanties om bereikbaar te zijn.
Kortgeleden rondreis in Mexico, daarvoor beltegoed opgewaardeerd. Buitenland stond aan. Tarieven staan wel op de website, je verwacht dus geen problemen. Bereikbaar zijn was i.v.m. familie-omstandigheden erg belangrijk voor mij.
Maar op alle plaatsen ook in de grote steden geen provider! Sim in ander toestel geprobeerd, ook geen succes.
Erg frusterend en dus dagelijks op zoek naar internet. Als beltegoed op is zal ik dus niet meer opwaarderen bij Simyo.

Mvg
Reputatie 2
Badge +4
Beste Mexico,

Welkom op het Simyo forum!
Wij begrijpen dat het vervelend is dat je geen verbinding hebt kunnen maken met de buitenlandse provider. Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag of je via je toestel handmatig gezocht hebt naar de beschikbare netwerken. Handmatig zoeken naar beschikbare netwerken vergroot namelijk de kans dat je verbinding kunt maken met een netwerk in het buitenland.

Groetjes,

Manisha
Hallo,

Ook ik kan  niet bellen of gebeld worden in het buitenland terwijl de optie wel aan staat.

Gr. Ans
Reputatie 2
Badge +4
Beste Ans,

Allereerst onze excuses voor het ongemak.
Zojuist hebben we de optie bellen in/naar het buitenland nogmaals voor u geactiveerd. Wij verzoeken u het toestel eenmaal uit te schakelen en opnieuw aan te zetten zodat de simkaart weer verbinding kan maken met het netwerk.

Het kan ook zo zijn dat u lokaal geen bereik had. U kunt in dit geval handmatig de buitenlandse netwerken zoeken. U vindt deze optie bij de verbinding- of netwerkinstellingen van uw toestel. Handmatig zoeken vergroot de kans dat u een netwerk vindt..

Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan raden wij u aan om te controleren of u bij de netwerkinstellingen gebruik maakt van een UMTS of GSM netwerk. Wij verzoeken u om over te schakelen naar een GSM netwerk als dit niet het geval is en daarna handmatig verbinding te maken met een buitenlands netwerk.

Graag vernemen we of het probleem hiermee is verholpen.


Groetjes,

Manisha
Beste Ans,

Allereerst onze excuses voor het ongemak.
Zojuist hebben we de optie bellen in/naar het buitenland nogmaals voor u geactiveerd. Wij verzoeken u het toestel eenmaal uit te schakelen en opnieuw aan te zetten zodat de simkaart weer verbinding kan maken met het netwerk.

Het kan ook zo zijn dat u lokaal geen bereik had. U kunt in dit geval handmatig de buitenlandse netwerken zoeken. U vindt deze optie bij de verbinding- of netwerkinstellingen van uw toestel. Handmatig zoeken vergroot de kans dat u een netwerk vindt..

Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan raden wij u aan om te controleren of u bij de netwerkinstellingen gebruik maakt van een UMTS of GSM netwerk. Wij verzoeken u om over te schakelen naar een GSM netwerk als dit niet het geval is en daarna handmatig verbinding te maken met een buitenlands netwerk.

Graag vernemen we of het probleem hiermee is verholpen.


Groetjes,

Manisha


Probleem is verholpen, dank je wel !!!

gr. Ans
Reputatie 2
Badge +4
Beste Ans,

Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is verholpen en wensen je nog veel plezier met je Simyo aansluiting.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hallo Simyo,

Ik ben op het moment van schrijven in Canada. Ik kan hier niet bellen. In 'mijn simyo'  heb ik bellen in het buitenland aan staan. Wie weet wat ik moet doen om toch bereikbaar te zijn. Het is belangrijk

groet en dank,

Eugene
Badge +6
Beste Lipi,

Welkom op het forum!
Je dient je toestel uit/aan te zetten. Mocht je toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.
Badge
Hallo Natasha,

Heb je advies opgevolgd, nog geen verbinding. Heb je nog meer tips?

Ik heb  een niet zo nieuwe nokia (nokia 2720 fold).  Zou het kunnen dat deze telefoon niet geschikt is om in noord Amerika te bellen?

groet,

Eugene van Stralen
Badge +6
Beste Lipi,

Om te kunnen bellen met je Nederlands toestel dien je een tri-band toestel te hebben.
Wanneer je toestel dit niet heeft dan is het niet mogelijk om te bellen in Amerika.
Badge
Ik heb zojuist gecheckt of mijn telefoon triband heeft en dat is het geval. Wat kan er aan de hand zijn?
Badge +2
Beste lipi,

Alle gegevens staan bij ons goed ingesteld op het netwerk. Wij adviseren je om je simkaart in een ander toestel uit te proberen. Op deze mannier kunnen wij achterhalen of het een simkaart of een toestel gerelateerd probleem is. Graag vernemen wij de uitkomst.

Groetjes,

Arie

Reageer