Skip to main content
Het probleem is als volgt en de volgende handelingen heb ik al ondernomen:



Ik heb een Nederlands Pre-Paid aangevraagd van Simyo voor m'n Vlaamse verloofde.

Eenmaal hier hebben we de kaart in een oude telefoon van haar gestoken, en heb ik middels internet bellen van in en naar het buitenland ingeschakeld.

Vervolgens heb ik de telefoon meerdere malen in en uitgeschakeld, maar lukt het ons vooralsnog niet om verbinding te maken met een netwerk. De volgende stap was handmatig verbinding maken met Mobistar of Proximus, ook hier geen succes, want dan krijgen we als melding verboden netwerk.

Gaarne hier spoedig een oplossing voor te vinden,



Met vriendelijke groet,



W. van Geest.
Erg teleurgesteld in Simyo, gebruik telefoon zo nu en dan en in vakanties om bereikbaar te zijn.

Kortgeleden rondreis in Mexico, daarvoor beltegoed opgewaardeerd. Buitenland stond aan. Tarieven staan wel op de website, je verwacht dus geen problemen. Bereikbaar zijn was i.v.m. familie-omstandigheden erg belangrijk voor mij.

Maar op alle plaatsen ook in de grote steden geen provider! Sim in ander toestel geprobeerd, ook geen succes.

Erg frusterend en dus dagelijks op zoek naar internet. Als beltegoed op is zal ik dus niet meer opwaarderen bij Simyo.



Mvg
Beste Mexico,



Welkom op het Simyo forum!

Wij begrijpen dat het vervelend is dat je geen verbinding hebt kunnen maken met de buitenlandse provider. Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag of je via je toestel handmatig gezocht hebt naar de beschikbare netwerken. Handmatig zoeken naar beschikbare netwerken vergroot namelijk de kans dat je verbinding kunt maken met een netwerk in het buitenland.



Groetjes,



Manisha
Hallo,



Ook ik kan  niet bellen of gebeld worden in het buitenland terwijl de optie wel aan staat.



Gr. Ans
Beste Ans,



Allereerst onze excuses voor het ongemak.

Zojuist hebben we de optie bellen in/naar het buitenland nogmaals voor u geactiveerd. Wij verzoeken u het toestel eenmaal uit te schakelen en opnieuw aan te zetten zodat de simkaart weer verbinding kan maken met het netwerk.



Het kan ook zo zijn dat u lokaal geen bereik had. U kunt in dit geval handmatig de buitenlandse netwerken zoeken. U vindt deze optie bij de verbinding- of netwerkinstellingen van uw toestel. Handmatig zoeken vergroot de kans dat u een netwerk vindt..



Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan raden wij u aan om te controleren of u bij de netwerkinstellingen gebruik maakt van een UMTS of GSM netwerk. Wij verzoeken u om over te schakelen naar een GSM netwerk als dit niet het geval is en daarna handmatig verbinding te maken met een buitenlands netwerk.



Graag vernemen we of het probleem hiermee is verholpen.





Groetjes,



Manisha
Beste Ans,



Allereerst onze excuses voor het ongemak.

Zojuist hebben we de optie bellen in/naar het buitenland nogmaals voor u geactiveerd. Wij verzoeken u het toestel eenmaal uit te schakelen en opnieuw aan te zetten zodat de simkaart weer verbinding kan maken met het netwerk.



Het kan ook zo zijn dat u lokaal geen bereik had. U kunt in dit geval handmatig de buitenlandse netwerken zoeken. U vindt deze optie bij de verbinding- of netwerkinstellingen van uw toestel. Handmatig zoeken vergroot de kans dat u een netwerk vindt..



Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan raden wij u aan om te controleren of u bij de netwerkinstellingen gebruik maakt van een UMTS of GSM netwerk. Wij verzoeken u om over te schakelen naar een GSM netwerk als dit niet het geval is en daarna handmatig verbinding te maken met een buitenlands netwerk.



Graag vernemen we of het probleem hiermee is verholpen.





Groetjes,



Manisha





Probleem is verholpen, dank je wel !!!



gr. Ans
Beste Ans,



Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is verholpen en wensen je nog veel plezier met je Simyo aansluiting.



Groetjes,



Manisha
Hallo Simyo,



Ik ben op het moment van schrijven in Canada. Ik kan hier niet bellen. In 'mijn simyo'  heb ik bellen in het buitenland aan staan. Wie weet wat ik moet doen om toch bereikbaar te zijn. Het is belangrijk



groet en dank,



Eugene
Beste Lipi,



Welkom op het forum!

Je dient je toestel uit/aan te zetten. Mocht je toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.
Hallo Natasha,



Heb je advies opgevolgd, nog geen verbinding. Heb je nog meer tips?



Ik heb  een niet zo nieuwe nokia (nokia 2720 fold).  Zou het kunnen dat deze telefoon niet geschikt is om in noord Amerika te bellen?



groet,



Eugene van Stralen
Beste Lipi,



Om te kunnen bellen met je Nederlands toestel dien je een tri-band toestel te hebben.

Wanneer je toestel dit niet heeft dan is het niet mogelijk om te bellen in Amerika.
Ik heb zojuist gecheckt of mijn telefoon triband heeft en dat is het geval. Wat kan er aan de hand zijn?
Beste lipi,



Alle gegevens staan bij ons goed ingesteld op het netwerk. Wij adviseren je om je simkaart in een ander toestel uit te proberen. Op deze mannier kunnen wij achterhalen of het een simkaart of een toestel gerelateerd probleem is. Graag vernemen wij de uitkomst.



Groetjes,



Arie

Reageer