.

Beantwoord

Slechter bereik de laatste tijd in mijn buurt, hoe komt dat?

  • 9 October 2014
  • 44 reacties
  • 1598 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 15 reacties
Hallo,

Sinds een week hebben wij op postcode 6091PP zeer slecht bereik. In ons dorp heeft kpn het meeste bereik, maar dat valt deze week dermate tegen dat je zelfs soms een melding krijgt op je telefoon dat er geen netwerk is gevonden !

DIt was voorheen niet. Min vriendin heeft ook simyo en heeft hetzelfde probleem. Iemand in de straat heeft telfort en gaf aan ook hetzelfde probleem te hebben !

Kan simyo dit probleem oplossen voor mij ?

Storing in een antenne? Op 6092NE krijg je al weer bereik, maar dat is wellicht weer een nadere antenne....

mvg,
Bart
icon

Beste antwoord door Ernst 10 October 2014, 16:07

Bekijk originele reactie

44 reacties

Badge
Zit ik hier goed met bovenstaande storing melding?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi BartR,

Ik heb dit topic met je vraag verplaatst naar het subforum Bellen, daar pas hij het beste tussen denk ik.

Het klopt als je ervaart wat je ervaart; bij jullie in het dorp staat een antenne en die werkt niet meer op UMTS/3G :(
GPRS/2G, wat helaas ook al niet heel super is bij jullie, werkt zoals je het gewend bent. Dus als je je telefoon kunt vastzetten daar op, kun je in elk geval bellen.

Er is op dit moment helaas geen einddatum bekend.
Badge
Das me ook wat !! Heeft kpn besloten om dat uit te zetten of is dat een storing op die antenne ??
Ik ervaar hetzelfde probleem! Heel vervelend, want zo ben ik niet altijd bereikbaar. En als ik wel kan bellen, ben ik bijna onverstaanbaar voor diegene die ik bel. Heeft dat ook te maken met het bovenstaande probleem? Zou het fijn vinden als er meer duidelijkheid komt, want ik heb juist voor simyo gekozen voor de goede bereikbaarheid op onze postcode.
Hiero hetzelfde probleem. Mijn vriendin en ik hebben beide Simyo en de laatste tijd ook zeer slecht bereik/geen bereik. Zeer vervelend! Ook heb ik mijn schoonouders overgehaald om over te stappen naar Simyo en ook zij ervaren nu dezelfde problemen. Kan dit aub z.s.m. opgelost worden want dit is absoluut niet prettig.....
Inderdaad Bart, ik woon ook in dit postcode gebied en heb ook heel slecht bereik de laatste tijd. Dus hopelijk kan hier snel iets aan gedaan worden.
Badge
Hallo, ook postcode 8191KM heeft helemaal geen bereik. Binnen kan ik niet bellen, niet gebeld worden. Buiten, bovenop een tafel en de mast in zicht lukt het een beetje :-(
Dit is sinds er aan de mast is gewerkt een paar maanden geleden. 
Wat kan ik doen om het werkend te krijgen?
Ik heb 'n ouwe Nokia en 'n iPhone4

Groet, Betty
(ik heb hierover ook getwittert..)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi BartR, a1977, Dennisr en M. Arits,

De antenne bij jullie in Leivere is niet uitgezet, maar er is sprake van een storing.
Zoals ik hierboven al aangeef; 3G/UMTS werkt momenteel niet, maar 2G/GSM werkt nog wel zoals jullie gewend waren.

Hoi kees/Betty,
In je gegevens zie ik een andere postcode als woonplaats, ben je verhuisd?
Op 8191KM kan het heel goed kloppen dat het bereik niet zo goed is. Je zit daar 1200 meter van de dichtstbijzijnde antenne.
Ik weet niet welke antenne je daar vanaf de tafel kan zien, maar ik denk niet dat ie van KPN is. Het is een nogal dunbevolkt gebied, dus dus antennes zijn ook verder van elkaar verwijderd, helaas.
Badge

Hoi kees/Betty,
In je gegevens zie ik een andere postcode als woonplaats, ben je verhuisd?
Op 8191KM kan het heel goed kloppen dat het bereik niet zo goed is. Je zit daar 1200 meter van de dichtstbijzijnde antenne.
Ik weet niet welke antenne je daar vanaf de tafel kan zien, maar ik denk niet dat ie van KPN is. Het is een nogal dunbevolkt gebied, dus dus antennes zijn ook verder van elkaar verwijderd, helaas.


Hallo Ernst, ja 2 postcodes dat klopt, thuis (Hattem) en werkplaats tussen Wapenveld en Heerde. Mobiel thuis is heel goed, maar heel belangrijk voor ons is het bereik op 8191KM.
We laten de telefoon al buiten liggen, dan gaat ie tenminste over... :-(
De mast waar we tegenaan kijken is degene waar laatst aan gewerkt is en sindsdien hebben we - en heel veel van onze bezoekers - geen fatsoenlijk bereik.
Als ik zoek op dekking van netwerken is onze plek als 'goed' genoteerd, dat klopt dus niet!

Heb je nog ideeen hoe we de boel aan de praat kunnen krijgen?
Vast dank je wel! 
Groet, Betty (en Kees)
Reputatie 2
Badge +6
Hoi kees,

Als ik hier kijk, lijkt het erop dat het 3G bereik op 8191 KM niet heel goed is. Wat Ernst al aangaf is dat 2G wel overal lijkt te werken. Is het mogelijk om het netwerk vast te zetten op 2G? Dat zou moeten helpen :)

Je kunt het meestal vind bij Instellingen > Netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus.

Als het niet lukt, hoor ik graag wat voor telefoon je gebruikt.
Badge

Als ik hier kijk, lijkt het erop dat het 3G bereik op 8191 KM niet heel goed is. Wat Ernst al aangaf is dat 2G wel overal lijkt te werken. Is het mogelijk om het netwerk vast te zetten op 2G? Dat zou moeten helpen :)

Je kunt het meestal vind bij Instellingen > Netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus.


Hoi Dries, ik gebruik 'n iPhone4 en een oude Nokia. We hebben mobiel netwerk uitstaan. Geen behoefte aan. Internet doen we via wi-fi van onze ADSL-aanbieder, Tele2.

We willen alleen bellen! En gebeld worden...
Badge
Ernst, hoe kunnen wij in ons dorp ervoor zorgen dat KPN als de sodemieter die antenne gaat maken ??

Graag tips,

Gr oet Leivere ...(hoe ken je dat dialect, woon je in de buurt?)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Dries, ik gebruik 'n iPhone4 en een oude Nokia. We hebben mobiel netwerk uitstaan. Geen behoefte aan. Internet doen we via wi-fi van onze ADSL-aanbieder, Tele2.

We willen alleen bellen! En gebeld worden...


Hoi kees,

Dat jullie graag gebeld kunnen worden, lijkt me meer dan logisch! Het kan zijn dat, ondanks je mobiel internet uit hebt staan, toch verbinding maakt met het 3G netwerk. Bij de iPhone 4 doe je dat onder "netwerk" -> "3G - UIT". Als het goed is heeft je oude Nokia dit automatisch ingesteld.

Na overleg met de KPN netwerkspecialisten, mag ik je een formulier met een netwerkklacht toesturen 🙂 Ik stuur je deze per e-mail. Je kunt de ingevulde vragenlijst in antwoord van mijn e-mail sturen, zodat ik het snel voor je kan doorsturen naar KPN.

Laat je me weten als je de lijst hebt verzonden? 😃
Badge

Hoi kees,

Dat jullie graag gebeld kunnen worden, lijkt me meer dan logisch! Het kan zijn dat, ondanks je mobiel internet uit hebt staan, toch verbinding maakt met het 3G netwerk. Bij de iPhone 4 doe je dat onder "netwerk" -> "3G - UIT". Als het goed is heeft je oude Nokia dit automatisch ingesteld.

Na overleg met de KPN netwerkspecialisten, mag ik je een formulier met een netwerkklacht toesturen 🙂 Ik stuur je deze per e-mail. Je kunt de ingevulde vragenlijst in antwoord van mijn e-mail sturen, zodat ik het snel voor je kan doorsturen naar KPN.

Laat je me weten als je de lijst hebt verzonden? :D


Hallo Tiury, heb je net 'n mail gestuurd, ik heb de bijlage niet ontvangen.

We hebben 3G  nooit aangezet op de iPhone.

Het slechte bereik is bij iedereen die bij ons komt, hoe de instellingen ook zijn...

Groetje, Betty/Kees


Even later:
Net weer 'n mail gekregen, die is zelfs helemaal leeg....

Weer even later: de link die je stuurt opent een lege webpagina....
Reputatie 6
Badge +10
Hoi BartR, a1977, Dennisr en M.Arits,

Ik heb zojuist contact opgenomen met KPN, om te zien hoelang het nog gaat duren en ze kwamen gelukkig met positief nieuws! Er is vanmorgen een check geweest na alle werkzaamheden en de storing is afgemeld. Het is verstandig om je telefoon even opnieuw op te starten, zodat je telefoon zich opnieuw kan aanmelden bij het netwerk 🙂

Zouden jullie me willen laten weten of jullie ook merken dat alle problemen verholpen zijn (of niet)? 😃 Alvast bedankt!
Badge

Hoi kees,

Dat jullie graag gebeld kunnen worden, lijkt me meer dan logisch! Het kan zijn dat, ondanks je mobiel internet uit hebt staan, toch verbinding maakt met het 3G netwerk. Bij de iPhone 4 doe je dat onder "netwerk" -> "3G - UIT". Als het goed is heeft je oude Nokia dit automatisch ingesteld.

Na overleg met de KPN netwerkspecialisten, mag ik je een formulier met een netwerkklacht toesturen 🙂 Ik stuur je deze per e-mail. Je kunt de ingevulde vragenlijst in antwoord van mijn e-mail sturen, zodat ik het snel voor je kan doorsturen naar KPN.

Laat je me weten als je de lijst hebt verzonden? :D




Hallo Tiury, ik heb het Word bestand binnen en zal de punten uitvoeren. Kan even duren, Kees heeft z'n iPhone mee vandaag. Je hoort zo spoedig mogelijk van ons

Groet, Betty 
Badge
Tiury,

Ga ik doen, thx! Ik laat dus nog wat weten
Badge
Nou, het is iets beter, tenminste dat lijkt het, maar echt niet wat het geweest is.
Misschien iemand anders nog een reactie op zijn/haar ervaring met het bereik nu ?
Hoi, ik ervaar geen verschil met een paar dagen geleden. Blijf slecht bereik houden!
Ik merk ook nauwelijks verbetering hier!
Badge
Heb het nog ff afgewacht en regelmatig gekeken, maar ik kan ook niet zeggen dat het verbeterd is. 1 straat verder en mijn telefoon geeft zelfs aan geen verbinding te hebben! )-:

Kan de storing opnieuw aangemeld worden bij KPN ?
Badge +6
Hallo Tiury, ik heb het Word bestand binnen en zal de punten uitvoeren. Kan even duren, Kees heeft z'n iPhone mee vandaag. Je hoort zo spoedig mogelijk van ons

Groet, Betty 


Hoi kees,

Helemaal goed, we zien het formulier graag tegemoet! 🙂
Badge +6
Hoi BartR, a1977 en M. Arits,

Wat vervelend dat het bereik nog niet is verbeterd :(

Ik heb zojuist even contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten en zij geven aan dat ze in dat geval graag een Netwerkklacht van jullie willen ontvangen.

Daarom zal ik jullie allemaal zo het document toesturen met een aantal vragen, zodat de Netwerkspecialisten gericht onderzoek kunnen doen naar het bereik.
Badge
Bedankt , heb de mail verstuurd. Hoe gaat het nu verder?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi BartR,

Je netwerkklacht formulier is gisteren verzonden naar KPN en wordt zo snel mogelijk opgepakt 🙂 Een tijdsindicatie durf ik helaas niet te geven. Zou je ons willen laten weten als je bericht terug hebt gehad?

Reageer