.

Beantwoord

Slechter bereik de laatste tijd in mijn buurt, hoe komt dat?

  • 9 October 2014
  • 44 reacties
  • 1598 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 15 reacties
Hallo,

Sinds een week hebben wij op postcode 6091PP zeer slecht bereik. In ons dorp heeft kpn het meeste bereik, maar dat valt deze week dermate tegen dat je zelfs soms een melding krijgt op je telefoon dat er geen netwerk is gevonden !

DIt was voorheen niet. Min vriendin heeft ook simyo en heeft hetzelfde probleem. Iemand in de straat heeft telfort en gaf aan ook hetzelfde probleem te hebben !

Kan simyo dit probleem oplossen voor mij ?

Storing in een antenne? Op 6092NE krijg je al weer bereik, maar dat is wellicht weer een nadere antenne....

mvg,
Bart
icon

Beste antwoord door Ernst 10 October 2014, 16:07

Bekijk originele reactie

44 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Staakje,

In dit topic heb je dit ook aangegeven. We zullen er daar verder op in gaan als dat nodig is.
Badge
Fatima (Simyo Nederland)
6 mei 15:45

Beste mevrouw Dekkers,

Wij vinden het jammer dat u uw abonnement bij ons wenst op te zeggen.

Het is mogelijk om uw abonnement kosteloos op te zeggen als aangetoond kan worden dat op de postcode waar u verblijft slechte dekking is van het KPN netwerk.

Kunt u ons aangeven op welk postcode u problemen met het netwerk ervaart?

Zowel smijt als kpn geven toe dat op de doorgegeven postcode (Beutenaken Zuid -Limburg) geen bereik is.

Contract opzeggen dus.

Nee Nee , u heeft toch bereik op uw huisadres....

Dit is toch bij de apen af zeg.

Foei Simyo.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi BartR,

KPN is een hele poos bezig geweest met het uitrollen van een nieuwe frequentie 3G. Die Frequentie gaat gemakkelijker door gebouwen in de omgeving heen en is stabieler/sneller. Misschien was dit bij jou ook het geval. Maar, beter dan alle streepjes ga je het niet krijgen 😉 Prima dus!
Badge
Hetzelfde bij mij als voorheen zoals het hoort te zijn. Alle streepjes 😉.

Waarom zou het iets beter kunnen zijn volgens jou?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi BartR,

Ik zie dat we hier nog geen bericht over hebben gehad van KPN, maar we zijn wel ontzettend blij dat het bereik helemaal is hersteld! Is je bereik helemaal hetzelfde of is het nog iets beter dan voorheen? Daar ben ik op zich wel heel benieuwd naar! 😃
Badge
Ernst,

Goed bezig! Misschien heb je zelf nog geen terugmelding gekregen van KPN, maar voor ons in Leivere is het probleem nu opgelost. (mensen uit Leivere die  gereageerd hebben, geven ook aan dat ze weer bereik hebben zoals dat in eerste instantie was)

Maw, super service (T) !
Reputatie 5
Badge +11
Hoi M. Arits,

Je meld dit ook op de eerste pagina van dit topic.
We zijn er nog steeds mee bezig. Telkens als het verholpen lijkt, gaat het weer mis 😞
Het bereik is de laatste tijd dramatisch hier in Leveroy (6091NP). Zelfs regelmatig 0 streepjes of "geen service":(!

Groet,
Martin
Badge +8
Hoi Betty en Kees,

Houd het even goed in de gaten. Dan horen we van jullie als er verandering is.
Houden jullie ons op de hoogte?

Groetjes,
Charlene
Badge
Beste Tiury, 
Het heeft even geduurd, druk druk druk... Het formulier van KPN goeddeels ingevuld.
Dat laat ik nog even hier, we hebben nl. de indruk dat het een beetje beter gaat sinds we de iPhone op 3G hebben gezet. 
Nog weinig bereik (1-2 bolletjes) op onze werkplek, maar we kunnen nu binnen aardig goed bellen en gebeld worden.

Hopelijk gaat het in de toekomst nog beter!
Thanks!

Groet, Betty en Kees
Badge
Tiury,

Wil niet zeiken, maar de laatste tijd lijkt het wel weer erger te worden, maar ik wacht rustig af 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Heleen B,

Bedankt dat je je telefoon op 2G wil gaan testen 🙂 Je gaat hier ongetwijfeld verschil in merken. We horen graag je bevindingen!
Badge
 Hoi Ernst,

 Ik ga dat uitproberen enanders hoor je het.. Dank alvast voor de moeite.

Heleen B
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Heleen B,

Jouw telefoon zit inderdaad op 3G. In je gegevens zie ik dat je inmiddels je nieuwe adres hebt opgegeven. Je bent iets verder van de Jaarbeurs en het station gaan wonen.
Als je hier je adres opzoekt en enkel de KPN antennes selecteert zie je dat er bij de Jaarbeurs en het station erg veel antennes staan. Die grotere afstand kan een oorzaak zijn.

Jouw telefoon kan ook op 2G gebruikt worden. Deze heeft een lagere frequentie en daardoor is die dekking groter. Kun je je telefoon daar op zetten en kijken hoe dat gaat?
Badge
Hallo ik woon  in postcodegebied  3521 en blijf daar ook wonen.. Ik heb een Nokia Asha 302 telefoon en daar zit volgens mij 3 G bereik op. Ik heb nu het mobilele internet van Soimyo uitgezet hopelijk helpt dat. Heel vervelend want op mijn nieuwe adres heb ik nog geen vaste telefoon.  Kan jij deze storing ook aan KPN doorgeven?

 Bedankt Heleen B
Reputatie 5
Badge +11
Hi BartR,

Ik heb contact opgenomen met een KPN Netwerkspecialist over Leveroy. Er lopen nog steeds verschillende meldingen en dat klopt met wat je aangeeft. Er wordt dus nog aan gewerkt, maar een einddatum is helaas niet aan te geven op dit moment :(

In de topictitel wordt niet gemeld dat het hier specifiek om Leveroy gaat, dus is er volgens mij geen exclusiviteit aan dit topic.

Heleen B, welkom op ons forum!

In je gegevens zie ik geen recente adreswijziging, dus om welke postcode gaat het? Je kunt je adres ook op Mijn Simyo aanpassen, dan zie ik het ook.
Kun je ook laten weten of het hier gaat om 2G of 3G? Bellen kan met beiden, maar als je een 3G telefoon hebt, zal dat op 3G gaan.
Badge
Heleen B, kom je ook uit de buurt in Leveroy? Deze thread betreft een storing in Leveroy. 
Badge
Hallo,

Sinds we ons nieuwe appartement gekocht hebben en ik tijdens het klussen een paar keer telefonisch moest overleggen was er steeds storing. Na ongeveeer 5 a 10 minuten hoorde ik ruis op de lijn waarna dew verbinding wegviel. Een keer kon ik zels ook niet terugbellen. Wat is er aan de hand ?
Badge
Nog steeds geen bericht terug gehad.....enig idee? Ondertussen meerdere mensen gesproken, onderanderen ook mensen die telfort hebben (kpn) en ook hetzelfde aangeven in ons dorp. Maw, het was best  goed, maar vooral 'was'  :)

ps, kan het zijn dat ze bij de laatste werkzaamheden de antenne iets meer een andere kant op hebben gericht waardoor het in ons dorp minder is geworden ?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi BartR,

Je netwerkklacht formulier is gisteren verzonden naar KPN en wordt zo snel mogelijk opgepakt 🙂 Een tijdsindicatie durf ik helaas niet te geven. Zou je ons willen laten weten als je bericht terug hebt gehad?
Badge
Bedankt , heb de mail verstuurd. Hoe gaat het nu verder?
Badge +6
Hoi BartR, a1977 en M. Arits,

Wat vervelend dat het bereik nog niet is verbeterd :(

Ik heb zojuist even contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten en zij geven aan dat ze in dat geval graag een Netwerkklacht van jullie willen ontvangen.

Daarom zal ik jullie allemaal zo het document toesturen met een aantal vragen, zodat de Netwerkspecialisten gericht onderzoek kunnen doen naar het bereik.
Badge +6
Hallo Tiury, ik heb het Word bestand binnen en zal de punten uitvoeren. Kan even duren, Kees heeft z'n iPhone mee vandaag. Je hoort zo spoedig mogelijk van ons

Groet, Betty 


Hoi kees,

Helemaal goed, we zien het formulier graag tegemoet! 🙂
Badge
Heb het nog ff afgewacht en regelmatig gekeken, maar ik kan ook niet zeggen dat het verbeterd is. 1 straat verder en mijn telefoon geeft zelfs aan geen verbinding te hebben! )-:

Kan de storing opnieuw aangemeld worden bij KPN ?
Ik merk ook nauwelijks verbetering hier!

Reageer