Beantwoord

Ik kan door sommigen niet gebeld worden. Wat nu?

  • 8 januari 2017
  • 16 reacties
  • 2421 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik kan al een hele tijd door sommigen niet gebeld worden. Sommigen dus wel en sommigen dus niet, begrijp niet waarom de een wel en de ander niet. Had al een hele tijd terug een bericht op het forum geplaatst (er is toen is iets gereset, weet niet meer wat precies wat), maar dat heeft blijkbaar dus niet geholpen.

Momenteel erg vervelend, want mijn moeder ligt in het ziekenhuis en kan me dus niet bellen (mijn zusje overigens wel).

Groetjes,
Gideon
icon

Beste antwoord door Jihane 24 maart 2017, 17:41

Hoi Ellyjant,

Daar ben ik weer! Ik heb contact gehad met de netwerkspecialisten, zoals ik je via een privébericht ook heb laten weten. De netwerkspecialisten hebben toen een test uitgevoerd om te checken of je door T-Mobile nummers gebeld kunt worden. Tele2 zit namelijk op het T-Mobile netwerk. Wat bleek? Dat kan niet! Ze hebben dus meteen een actiepunt hiervan gemaakt. Woensdag zou je weer door iedereen gebeld moeten kunnen worden.

Mijn excuses voor de vertraging hierin, maar ik ben wel heel opgelucht dat er een aantoonbare oplossing is.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane
Bekijk originele reactie

16 reacties

Badge +7
Hoi Ellyjant,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat vervelend dat je niet gebeld kunt worden door sommige nummers! Dit is ook erg onhandig nu je moeder in het ziekenhuis ligt.

Wil je controleren of de Niet-Storen functie aan staat op je telefoon? Met deze functie kun je aangeven dat bepaalde personen of groepen je niet kunnen bellen. Dit zou kunnen verklaren waarom je moeder je niet kan bellen, en je zusje bijvoorbeeld wel.

Ook wil ik je aanraden om eventuele doorschakelingen te verwijderen. Dit doe je door ##002# te bellen.

Mochten deze dingen niet werken, kun je dan laten of de mensen die je niet kunnen bellen allemaal dezelfde provider hebben? Misschien dat je bent geblokkeerd voor oproepen vanuit een bepaalde provider.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha
Hey Samantha,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels een simkaart wissel gedaan met een andere telefoon en was op die telefoon nog steeds niet bereikbaar. Heb ook de provider van mijn moeder gebeld en die zei dat ze me niet geblokkeerd hadden.

Ik zou dus helaas niet weten wat ik eraan kan doen.

Groetjes,
Gideon
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Gideon,

Wat lastig dat het nog niet is opgelost.

Goed dat je de simkaart ook in een andere telefoon hebt geprobeerd. Zo kun je uitsluiten dat het aan het toestel ligt.

Kun je mij vertellen welke provider jouw moeder heeft? En heeft je zusje een andere provider? Deze informatie zal ik doorzetten naar onze netwerkspecialisten, zodat zij kunnen uitzoeken wat er aan de hand is.

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Sean
Hey Sean,

Bedankt voor je reactie.
Ik kan wel gebeld worden door Youfone, maar niet door Tele2.

Groetjes,
Gideon
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ellyjant,

Ik vind het erg vervelend dat het probleem is blijven bestaan! :(

Om je beter te kunnen helpen, zou ik je graag willen vragen welk telefoonnummer jou niet kan bellen. Dit nummer kun je naar mij sturen in een privé mail. Ik zal dit dan voor je laten uitzoeken door onze netwerkspecialisten.

Groetjes,
Asma
Ik heb de simkaart vervangen en het werkt nog steeds niet. Ik weet 100% zeker dat het niet aan mijn telefoon ligt, heb de simkaart in meerdere telefoons gedaan.
Ik wil nu echt dat het opgelost wordt.
Dus blijft over.....degene die jou niet kan bereiken. Wissel eens met elkaar, een kruistest.
Als diegene een sim gebruikt van een ander netwerk helpt dat? Heeft diegene alleen geen bereik naar jou qua bellen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ellyjant,

Wat stom dat het nog steeds speelt! Heb je Asma via een privébericht laten weten om welk nummer het gaat? Ze is er nu niet, dus ik kan het niet vragen, maar morgen is er weer een dag 🙂 De netwerkspecialisten kunnen dan uitzoeken of er iets op netwerk verkeerd gaat waardoor je voor dat nummer onbereikbaar bent.

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Als het niet binnen een week is opgelost verander ik van provider. Ik kan heel makkelijk aantonen dat het puur en alleen aan jullie ligt.
Als het niet binnen een week is opgelost verander ik van provider. Ik kan heel makkelijk aantonen dat het puur en alleen aan jullie ligt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ellyjant,

Wat spijtig dat dit nog niet is opgelost 😞 Je frustratie is logisch! Als ik alles op een rijtje zet, dan heb je vaker een kruistest uitgevoerd waarbij het probleem bleef voortbestaan in andere toestellen. Ook heb je een nieuwe simkaart besteld, maar zelfs dat bleek niet voldoende te zijn.

Het is nu wat later op de avond, en dus kan ik de netwerkspecialisten niet bellen. Ik heb het dus in de agenda gezet met prioriteit. Ik ga hier morgen actief en hoogstpersoonlijk achteraan. Ik zal hier morgenmiddag dus weer een bericht plaatsen. Tot morgen! Ik hoop dan meer nieuws te hebben.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ellyjant,

Daar ben ik weer! Ik heb contact gehad met de netwerkspecialisten, zoals ik je via een privébericht ook heb laten weten. De netwerkspecialisten hebben toen een test uitgevoerd om te checken of je door T-Mobile nummers gebeld kunt worden. Tele2 zit namelijk op het T-Mobile netwerk. Wat bleek? Dat kan niet! Ze hebben dus meteen een actiepunt hiervan gemaakt. Woensdag zou je weer door iedereen gebeld moeten kunnen worden.

Mijn excuses voor de vertraging hierin, maar ik ben wel heel opgelucht dat er een aantoonbare oplossing is.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane

Hoi Ellyjant,

Daar ben ik weer! Ik heb contact gehad met de netwerkspecialisten, zoals ik je via een privébericht ook heb laten weten. De netwerkspecialisten hebben toen een test uitgevoerd om te checken of je door T-Mobile nummers gebeld kunt worden. Tele2 zit namelijk op het T-Mobile netwerk. Wat bleek? Dat kan niet! Ze hebben dus meteen een actiepunt hiervan gemaakt. Woensdag zou je weer door iedereen gebeld moeten kunnen worden.

Mijn excuses voor de vertraging hierin, maar ik ben wel heel opgelucht dat er een aantoonbare oplossing is.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane

Ik heb nu precies hetzelfde, maar dan met Vodafone. Iedereen kan mij bellen, behalve Vodafone/Hollandsch Nieuwe nummers :/

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Joost,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat balen dat ook jij niet door Vodafone en Hollandsnieuwe nummers gebeld kan worden! Zou je mij in een privébericht een aantal voorbeelden kunnen sturen (telefoonnummers die jou niet kunnen bellen en het tijdstip)? En heb je de simkaart ook al in een ander toestel kunnen proberen? 

 

Ik hoor het graag van je! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Hi Tessanne,

 

dank voor je reactie. Inmiddels is het door de netwerk specialist, ism Vodafone, opgelost. 👍🏻
 

Groet, Joost

Reputatie 6
Badge +4

Hoi JoostP,

 

Goed om te lezen! 

 

Groetjes,

Daisy

Reageer