.

Beantwoord

Telefoon rinkelt spontaan, wat veroorzaakt dit?


Reputatie 1

Beste medeforumers,

De laatste paar maanden gaat mijn telefoon spontaan af. Er zijn geen notificaties te zien en ook geen meldingen wie er gebeld heeft. 

De wekker staat niet aan.

Daarnaast hoor ik een ouderwetse beltoon die ik niet heb ingesteld.

Dit gebeurt al ruim een maand. Helemaal niets te zien.

Ook vandaag weer werd ik meerdere malen gebeld.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Probeert iemand via mijn telefoonnummer te bellen?

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Niels

icon

Beste antwoord door Tessanne 19 May 2021, 16:00

Bekijk originele reactie

11 reacties

Hallo @Nielsimyo 

Je bent geen medewerker neem ik aan, ondanks je naam :smiley:

Heb je in de afgelopen maanden een nieuwe app gedownload of iets aan nieuws met je toestel gedaan? (welke is het trouwens?)

Kan ook een software fout zijn in je telefoon zelf, is deze verder helemaal up to date?

 

Reputatie 1

Beste Ray,

Bedankt voor je reactie! Nee, ik ben geen medewerker :smiley: , maar de naam verzonnen omdat Niels al bestond.

Ik heb diverse applicaties gedownload en verwijderd. Ik zie verder ook niets in de applicaties. 

Telefoon: Huawei Mate 10 Lite - Android 8 en de EMUI (software van Huawei) is up to date.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Grt,

Niels

Dit klinkt misschien raar maar ik heb zojuist gelezen, toen ik op jouw probleem zocht, op een iPhone forum dat er daar mensen waren die het hadden door een inkomende mail in de spam / ongewenste mail map. 

Wellicht kun je die map(pen) eens legen. Je zou ook kunnen overwegen om je telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen. Mocht je daartoe besluiten, vergeet dan geen back-ups te maken van bijvoorbeeld Whatsapp en je telefoon zelf.

Reputatie 1

De mappen leeg ik regelmatig. Dus dat kan het niet zijn.

Ik heb dit nog nooit gehad sinds een maand ongeveer. Een ouderwetse telefoongerinkel en trilling die 1 keer overgaat. Vervolgens is er helemaal niets te zien.

Misschien kan ik het bij Huawei vragen of op een Huawei forum.

Als ik er achter kom wat het is, zal ik het op deze forum terugkoppelen.

In iedere geval hartelijk dank voor je tijd en moeite!

Grt,

Niels

Ik ben in ieder  geval reuze benieuwd dus wacht af :)

Reputatie 7
Badge +6

Hi Niels, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat een apart probleem! Heb jij sinds die maand dat je hier last van hebt apps gedownload? Als het antwoord ja is zou ik overwegen deze apps eens te verwijderen en te checken of het rinkelen dan nog steeds gebeurd. 

 

Ik ben erg benieuwd of je de oorzaak van het probleem kan vinden. 

 

Bedankt voor het meedenkenRay! 

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Reputatie 1

Hi Tessanne,

Bedankt voor je hulp.

Ik heb apps gedownload en ook weer verwijderd. 

Vandaag is het stil, maar de volgende keer zal de telefoon wel weer rinkelen.

Bedankt voor je hulp in iedere geval.

Grt,

Niels

Reputatie 1

Hallo iedereen,

Zoals beloofd de update over het spontaan rinkelen van de telefoon.

Het rinkelen werd toch veroorzaakt door een applicatie, namelijk JYou. Dit is een applicatie bestemd voor een smartwatch. Ik heb deze app verwijderd en sindsdien geen last meer.

Dezelfde applicatie heb ik geïnstalleerd op de telefoon van mijn vrouw. En je raadt het al .. na een week begon ook haar telefoon spontaan te rinkelen.

Nogmaals bedankt iedereen voor het meedenken.

Grt

Niels

Bedankt voor je feedback @NieuwsgierigeNiels 

Reputatie 7

Top! @NieuwsgierigeNiels, dit is een waardevolle reactie! Hier kunnen anderen, gebruikers van dit forum en/of diegenen die Googlen op de naam van de app, hun voordeel mee behalen.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Niels, 

Bedankt voor de terugkoppeling! Fijn dat uiteindelijk toch duidelijk is geworden wat de boosdoener was 😇

Groetjes,
Bas

Reageer