.

Beantwoord

Ik krijg geen goede internet verbinding, wat zijn de juiste instellingen?


Ik heb sinds 2 maanden een Huawei Y530 en een abo incl. internet bij Symio. Helaas lukt het mij vaak niet om toegang tot het internet te krijgen. Soms ineens wel, maar meestal, met name als het nodig is, niet. Wifi geeft geen problemen. Kan iemand mij vertellen welke instelling mogelijk niet goed staat of wat ik moet doen om te zorgen dat het wel lukt.
icon

Beste antwoord door Ernst 29 July 2014, 14:43

Bekijk originele reactie

26 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Afrika, welkom op het Simyo :)

Wat lastig dat je internetverbinding zo inconsistent is.

Als je het gevoel hebt dat het aan je instellingen kan liggen, dan zou je deze link eens kunnen proberen.
Je krijgt dan de meest ideale instellingen voor jouw telefoon.

Lukt het hiermee nog niet, dan wil ik graag weten of je dit overal hebt, of op dezelfde locatie meemaakt? Ook zou ik dan graag willen weten of dit ook het geval is als je je simkaart in een andere telefoon uitprobeert.

Houd je me op de hoogte?
Hoi Ernst,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de link geprobeerd en kreeg inderdaad een sms'je. Heb de instructies opgevolgd, maar helaas kreeg ik als melding "userpincode verificatiemethode wordt niet ondersteund". Ik heb geen idee, maar jij waarschijnlijk wel wat dat betekent!

Ik ga nu nog proberen om een telefoon te vinden met een nog werkende batterij om te kijken of de simkaart in te plaatsen om te kijken of het dan wel werkt.

Groetjes, Josee
Hallo wie kan mij helpen ?
Heb zojuist mijn Samsung Galaxy Trend Plus S7580 gekregen, met een Simyo internet bundel.
Maar hoe stel ik alles in, heb eea al geprobeerd maar krijg geen verbinding ???
Zie bij "namen toegangspunten" er 2 staan;
- KPN Internet (incl groen bolletje)
- kpn mms (zonder cirkeltje of groen bolletje)
Heb hem opnieuw opgestart, maar helaaaaaas ......

Wie kan mij alle (internet)instellingen voor deze mob geven ?
Reputatie 7
Badge +9
Probeer deze instellingen eens:

Kies inderdaad voor KPN Internet met het groene bolletje.

Bij Naam: KPN Internet in.
Bij APN: portalmmm.nl in.
Bij Proxy: niet ingesteld
Bij Poort: niet ingesteld.
Bij Gebruikersnaam: niet ingesteld
Bij Wachtwoord: niet ingesteld
bij server: niet ingesteld
bij MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
bij MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort 5080
MCC 204
MNC 08
Bij Verificatietype:  geen
BijType toegangspunt:  default,mms,supl
Bij APN-type: internet
Bij Drager: niet gespecificeerd
Probeer deze instellingen eens:

Kies inderdaad voor KPN Internet met het groene bolletje.

Bij Naam: KPN Internet in.
Bij APN: portalmmm.nl in.
Bij Proxy: niet ingesteld
Bij Poort: niet ingesteld.
Bij Gebruikersnaam: niet ingesteld
Bij Wachtwoord: niet ingesteld
bij server: niet ingesteld
bij MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
bij MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort 5080
MCC 204
MNC 08
Bij Verificatietype: geen
BijType toegangspunt: default,mms,supl
Bij APN-type: internet
Bij Drager: niet gespecificeerd


Leon,
Ik heb na "type toegangspunt" alleen nog "drager" staan, dus niet "APN-type" .
Wel heb ik staan "APN-protocol", "APN-roamingprotocol" en "APN in-/uitschakelen" .
Maar deze zijn allen lichtgrijs en dus niet te selecteren. ?
Reputatie 7
Badge +9
Leon,
Ik heb na "type toegangspunt" alleen nog "drager" staan, dus niet "APN-type" .
Wel heb ik staan "APN-protocol", "APN-roamingprotocol" en "APN in-/uitschakelen" .
Maar deze zijn allen lichtgrijs en dus niet te selecteren. ?


Okay, dan hoef je dus niets met APN type.

Dat die andere opties grijs zijn, is niet vreemd.

Wil je even laten weten of de instellingen je geholpen hebben?
Leon,
Ik heb na "type toegangspunt" alleen nog "drager" staan, dus niet "APN-type" .
Wel heb ik staan "APN-protocol", "APN-roamingprotocol" en "APN in-/uitschakelen" .
Maar deze zijn allen lichtgrijs en dus niet te selecteren. ?


Okay, dan hoef je dus niets met APN type.

Dat die andere opties grijs zijn, is niet vreemd.

Wil je even laten weten of de instellingen je geholpen hebben?


Hallo Leon, helaas, nog geen internet.
Lees ook wel eens wat over toegangspunt "KPN MMS" ???
Ik heb maar 1 toegangspunt, de "KPN Internet".
Hallo Leon, helaas, nog geen internet.
Lees ook wel eens wat over toegangspunt "KPN MMS" ???
Ik heb maar 1 toegangspunt, de "KPN Internet".


Leon, ik heb nu opnieuw de "configuratie berichten" van simyo geladen.
Zowel voor MMS als voor browser.
Heb nu de volgende instellingen;
naam: mobiel internet
apn: internet
proxy: niets
poort: niets
Gebr naam: niets
ww: niets
server: niets
mmsc: niets
mms-proxy: niets
mms-poort: niets
mcc: 204
mnc: 08
verificatietype: geen
type toegangspunt: default, supl
drager: nietgespec.

naam: mms
apn: portalmmm.nl
proxy: niets
poort: niets
gebr naam: niets
ww: niets
server: niets
mmsc: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
mms-proxy: 10.10.100.20
mms poort: 5080
mcc: 204
mnc: 08
verificatietype: geen
type toegangspunt: mms
drager: neit gespec.

Ik zou het nu niet meer weten ...................... ?
Reputatie 7
Badge +9
:rolleyes:Uhm....internet op je mobiel staat toch wel op AAN in je Mijn Simyo? 
:rolleyes:Uhm....internet op je mobiel staat toch wel op AAN in je Mijn Simyo?



Oeps, stomme vraag misschien, waar vind ik dat 😢
Ja, sorry, heb het gecontroleerd, staat aan .............
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ernst,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de link geprobeerd en kreeg inderdaad een sms'je. Heb de instructies opgevolgd, maar helaas kreeg ik als melding "userpincode verificatiemethode wordt niet ondersteund". Ik heb geen idee, maar jij waarschijnlijk wel wat dat betekent!

Ik ga nu nog proberen om een telefoon te vinden met een nog werkende batterij om te kijken of de simkaart in te plaatsen om te kijken of het dan wel werkt.

Groetjes, Josee


Hoi Afrika,

Uit je gegevens kan ik opmaken dat je gisteravond weer verbinding hebt gemaakt met het 3G netwerk. Was dit met je eigen telefoon of met een test toestel 😕 Ik hoor het heel graag van je!


Hallo wie kan mij helpen ?
Heb zojuist mijn Samsung Galaxy Trend Plus S7580 gekregen, met een Simyo internet bundel.
Maar hoe stel ik alles in, heb eea al geprobeerd maar krijg geen verbinding ???
Zie bij "namen toegangspunten" er 2 staan;
- KPN Internet (incl groen bolletje)
- kpn mms (zonder cirkeltje of groen bolletje)
Heb hem opnieuw opgestart, maar helaaaaaas ......

Wie kan mij alle (internet)instellingen voor deze mob geven ?


Hoi rob v went,

Wat vervelen dat je met al deze tips nog niet op het netwerk hebt weten te komen 😞 Het is belangrijk dat in je telefoon Mobiele gegevens aan hebt staan. Nu ga ik er vanuit dat je dit al hebt gedaan. Nou viel me op dat je sinds gister "internet op je mobiel - Nederland" hebt gereset, let hier mee op voortaan... dit kan het een en ander in de war gooien! Gelukkig staat ook deze optie helemaal goed op het netwerk. Als de bovenstaande APN gegevens niet werken, verwijder dan het hele APN profiel (toegangspunt) "KPN internet" en maak een nieuwe toegangspunt aan met de volgende gegevens:

Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Proxy, voer niets in.

Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.

Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.

Bij Verificatietype, kies PAP.
Kies Type toegangspunt.

Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan en kies OK.

Daarna is het verstandig om je telefoon even helemaal uit/aan te zetten. Ik hoop dat dit werkt! Laat je het ons weten? 😃
Hoi Ernst, Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb. De berichtjes van Rob en van mijzelf lopen nogal door elkaar, dus ik dacht dat ik nog geen reactie had.
Als ik inderdaad verbinding heb gehad met het 3G netwerk, dan moet het met die Huawei zijn geweest, want een werkende oude telefoon heb ik helaas niet meer. Het werkt dus blijkbaar wel, maar niet als ik het nodig heb. Ik heb nu al tweemaal gehad dat ik terugrijdend uit Belgie geen verbinding had vanaf de grens naar huis. Ik kan mij voorstellen dat het net over de grens moeilijk is, maar in de buurt van Rotterdam moet je toch verbinding kunnen krijgen!

Heb je enig idee wat het zou kunnen zijn? Met vriendelijke groet, Josee
Reputatie 5
Badge +11
Hi Afrika, geeft niet hoor.
Misschien kun je de instellingen overnemen die Tiury heeft geplaatst voor rob v went.
Als je portalmmm.nl gebruikt zal het euvel met internet als je terugkomt uit het buitenland niet meer voorkomen.
Als het goed is.
Ga ik doen, dank voor je reactie.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Afrika,

Zou je ons willen laten weten of de instellingen verschil maken? Daar help je ook weer andere mee 😃
Goedemiddag,
Ik heb sinds enkele weken een vergelijkbaar probleem. Ik woon dicht bij de belgische grens en kom dan ook meerdere keren per week in Belgie. Voorheen had ik bij terugkomst in Nederland direct weer mobiel internet, nu moet ik telkens mijn iphone 5S opnieuw opstarten voordat het weer werkt.

Ik heb ondertussen 4 verschillende APN instellingen geprobeerd maar niks lijkt te helpen, ook niet na telefonisch contact met de klantenservice.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet, bij voorbaat dank.
Badge +8
Hoi rickn,

Dat is inderdaad lastig 😞 Het is wel iets wat we helaas vaker horen bij iPhones.
Wat voor nu een snellere manier is om weer verbinding met internet te krijgen, is om je toestel even op vliegtuigmodus te zetten en dat dan weer uit te schakelen. Dat is makkelijker dan helemaal opnieuw opstarten.
Je zou natuurlijk gewoon meteen weer moeten kunnen internetten als je over de grens bent. Dat gaan we dus onderzoeken hoe we dit weer voor elkaar krijgen. Daarvoor stel ik nu een aantal vragen. Kun je die voor me beantwoorden?

Staat je toestel nu zo ingesteld dat er automatisch naar een netwerk wordt gezocht of handmatig?
Portalmmm.nl is de APN waar we de beste ervaringen mee hebben. Heb je deze nu ingesteld?
Je geeft aan dat dit pas sinds enkele weken is. Gebruikte je daarvoor dit zelfde toestel?

Ik hoor hier graag het antwoord op die vragen, dan kunnen we verder voor je aan de slag 🙂

Groetjes,
Charlene
Hallo Charlene,

Bedankt voor de snelle reactie. Netwerkselectie staat ingesteld op automatisch, APN is inderdaad portalmmm.
Ook ben ik niet van telefoon veranderd, met dit toestel werkte het voorheen prima.

Bedankt voor de tip wat betreft vliegtuigmodus, dit ga ik proberen !

Groet,
Rick
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Rickn,

Dankje dat je ermee aan de slag gaat 🙂 Ik hoop dat je ons even laat weten of dit helpt in jouw geval!

Alvast bedankt! 😉
 Geachte meneer/mevrouw,

Ik heb sinds vandaag een simonly abbonement. Nu heb ik een probleem mn nummerbehoud doet het wel, maar het internet nog niet. De apn instellingen heb ik al aangepast maar hij doet het nog steedes niet wat moet ik hier mee doen?

Met vriendelijke groet,

Myr
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Myr,

Ik heb in dit topic antwoord gegeven op je vraag. Het is voor ons makkelijker als je de vraag op één plek stelt. Je hoeft je geen zorgen te maken dat we je vraag over het hoofd zien 🙂 We streven ernaar om alle vragen binnen één werkdag te beantwoorden!
Hoi,

Wanneer ik de telefoon even in vliegtuigmodus zet heb ik vervolgens weer internet. Dit werkt dus beter dan opnieuw opstarten. Echter is het probleem hiermee niet opgelost, ik wil graag dat het automatisch gebeurd zoals voorheen.

Ik hoop dat dit nog opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,
Rick
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Rickn,

Fijn dat je in ieder geval met de vliegtuigmodus het werkend kunt krijgen, maar dat is inderdaad niet zoals het hoort. Heb je bij gebruikersnaam 'KPN' en bij wachtwoord 'GPRS' ingevuld? Dat zou moeten helpen. De APN kan gewoon op 'portalmmm.nl', maar dat had je geloof ik al :)

Laat je weten of dit helpt?
Hoi Dries,

Die instellingen heb ik al geprobeerd, helaas zonder succes.

Groet,
Rick

Reageer