Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe zet ik de Schermbeveiliging uit?

  • 8 februari 2016
  • 31 reacties
  • 17739 Bekeken

Badge
Ik heb de schermbeveiliging toegepast,maar ik wil het weer ongedaan maken. Hoe kan ik dat doen?
bvd
Yvon
icon

Beste antwoord door Tiury 9 februari 2016, 11:01

Hoi Yvon.A,



Wat onhandig dat er een schermbeveiliging actief is op jouw telefoon. Is dit n.a.v. het installeren van de Simyo app gebeurd? Ik ontvang dan graag wat voor telefoon je hebt en welk besturingssysteem daarop te vinden is!



Je zet dit in elk geval uit door te gaan naar Instellingen > Beveiliging > Schermbeveiliging > Deze zet je vervolgens uit 🙂. Laat je me weten of dat is gelukt?



Groetjes, Tiury
Bekijk originele reactie

31 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Yvon.A,

Wat onhandig dat er een schermbeveiliging actief is op jouw telefoon. Is dit n.a.v. het installeren van de Simyo app gebeurd? Ik ontvang dan graag wat voor telefoon je hebt en welk besturingssysteem daarop te vinden is!

Je zet dit in elk geval uit door te gaan naar Instellingen > Beveiliging > Schermbeveiliging > Deze zet je vervolgens uit 🙂. Laat je me weten of dat is gelukt?

Groetjes, Tiury
Badge
Ik heb een Huawei met androi en dat is inderdaad gebeurd n.a.v het installeren van de Simyo app
Badge
Sorry,het moet dus Android zijn
Het probleem wordt veroorzaakt door een fout in de Simyo App. Bij het afsluiten van de Simyo App wordt niet alleen de Simyo App afgesloten maar schakelt de App ook de schermbeveiliging in. Het bij de Simyo Appp ingevoerde wachtwoord wordt ook gebruikt bij de schermbeveiliging (zeer verwarrend). Het aanpassen van Android instellingen vanuit een App mag natuurlijk nooit plaatsvinden.

Ik gebruik Android 4.2.2

Uitschakelen schermbeveiliging:
Instellingen > Meer > Beveiligingen > Externe SD kaart coderen > Type schermvergrendeling instellen > Geen

Na het uitschakelen van de schermbeveiliging de Simyo App niet meer gebruiken totdat Simyo aangeeft het probleem opgelost te hebben.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvon.A

Bedankt voor de extra gegevens!

Willy Postman is mij voor met de oplossing! Zou je de stappen willen doornemen die hij noemt? Ik ben benieuwd of dit werkt voor jou. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Badge
Ik weet niet welke andriod versie ik gebruik maar vanaf externe SD kaart coderen kan ik het niet meer vinden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvon.A,

Dat geeft niets! Kun je mij vertellen welk type Huawei je hebt? Dan kan ik even met je meekijken in de handleiding. Alvast bedankt.

Groetjes,
Angela
Badge
G 750
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvon.A,

Bedankt! In de handleiding zie ik dat jij kunt gaan naar Instellingen > Alles > Beveiliging. Hier kun je kiezen voor 'Pin', 'Wachtwoord', 'Patroon' of 'Geen'. Kun je dit vinden?

Groetjes,
Angela
Badge
ja,dat heb ik gevonden
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Yvon.A,

Goed dat het is gelukt. Laat je het weten als we je nog ergens anders mee kunnen helpen?

Groetjes,
Sean
Badge
Angela vraagt of ik het gevonden heb,dat wil nog niet zeggen dat het opgelost is. Mijn beveiliging is nu in patroon vorm,maar hoe zet ik dit nu uit?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvon.A,

Heb je daar niet kunnen kiezen voor de optie 'Geen' of 'Nooit'? Is dit niet het geval, dan zou je de referenties nog kunnen wissen. Dit doe je op dezelfde plek als je de code wijzigt. Lukt dit?

Groetjes,
Angela
Badge
Ik heb Patroon
Pin
Wachtwoord
De rest kan ik vaag lezen en dat is Niet vergrendelen
Huawei ontgrendelen
Ontgrendeling via gezicht
Dat kan ik dus niet aanklikken
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvon.A,

Wat vervelend dat je dit niet kunt aanklikken. Er is nog 1 andere optie om dit aan te passen.

Als je weer naar de optie 'Beveiliging' gaat, zie je 'Apparaten beheerders' staan. Hier kun je referenties wissen. Als je dit doet, kan het zijn dat de Mijn Simyo App niet meer goed werkt hierna. Je zal steeds een melding krijgen dat je een pincode moet instellen op je telefoon. Deze melding kun je annuleren en dan kun je inloggen. Een pincode aanmaken gaat dan niet meer. Deze kan jouw telefoon dan niet onthouden.

Wil je dit nog proberen?

Groetjes,
Angela
Badge
Volgens de telefoon gaat hij alles wissen en terug zetten naar fabrieksinstellingen,dan heb ik nog meer werk.
Ik begin er al aan te wennen dat er een schermbeveiliging op zit,dus laat ik het maar zo.
Bedankt voor alle moeite die je voor mij gedaan hebt.
Fijne dag,

Yvon
Zelfde probleem hier met de Huawei Ascend P6, app verwijderen helpt niet, graag spoedige oplissing want in tegensteling tot Yvon wordt ik er gek van 😉
Herstel, de oplossing van Angela werkt wel, ik heb de app wel verwijderd, dat hou ik maar even zo......
Reputatie 7
Badge +10
Helaas Yvon.A 😞 Gelukkig bent het nu te wennen! Dit scheelt een hoop. Als ik nog iets voor je kan doen, dan weet je mij te vinden.

@Sve, welkom op het Simyo Forum.

Gelukkig is de oplossing uiteindelijk toch de juiste geweest! Goed om te zien dat het alsnog gelukt is. Jammer dat je de app nu niet meer gaat gebruiken. Dit zou wel moeten kunnen alleen kan het mogelijk zijn dat de app niet helemaal goed werkt.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,
na het installeren van de symio app kreeg ik ook ineens de schermbeveiliging erop.
ik heb een Samsung S2 met android besturing.
hoe kan ik dit ongedaan maken ?
bij instellingen- beveiliging krijg ik nl geen optie schermbeveiliging....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Angelo70,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je deze optie niet kunt vinden.

Ik heb het even nagekeken voor je ind e handleiding van je telefoon. Via Applicaties > Instellingen > Locatie en beveiliging > Schermvergrendeling instellen, vind je de mogelijkheid om deze in te stellen op 'geen'. Kun je dit vinden?

Groetjes,
Angela
Badge
Ja,ik kan het allemaal vinden,maar het probleem is dat ik het niet kan aanklikken.Het staat heel vaag,dus nogmaals je kan het niet aanklikken.Dan was het probleem opgelopst.
Het is sinds de laatste update van de simyo app gebeurd en ik ben niet de enige die dit probleem heeft.
Ik hoop op een oplossing en wacht geduldig af.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Yvon. A,

Als je in de Instellingen zoekt naar ‘Apparaatbeheerders’ en ‘Android Apparaatbeheer’ en deze aanvinkt, is het dan wel verholpen?

Groetjes, Angelica
Ik heb hetzelfde probleem als Yvon.A Wil die schermbeveiliging uitzetten. Mijn telefoon is een Samsung GalaxyS3mini.
Graag verneem ik wat te doen.
Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PdeK,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat ook jij geconfronteerd wordt met een schermbeveiliging. Helaas zien we dit vaker voorkomen bij Android versie 4.

We hebben in dit topic een hoop tips gegeven waarmee je deze code van je telefoon kunt halen. Heb je dit doorgenomen en geprobeerd? Kun je mij aangeven of het hierna allemaal gelukt is? Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela

Reageer