.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80787 Bekeken


Toon eerste bericht

318 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi,
Ik heb een abbo van 100min + 1500MB + Flex 4G.
Hoewel mijn mobiel geen 4G ondersteund heb ik m wel bij m'n abbo zitten. Waarom, geen idee eigenlijk. Maar zou inprinciepe niks moeten uitmaken, want hij zou gewoon 3g moeten pakken dan.


Je betaald daarmee 5 euro per maand extra voor niets. Daarnaast is de APN van 4g ook nog eens anders! namelijk:

Naam: KPN/Hi/Simyo 4G LTE Mobiel internet/MMS
APN: KPN4G.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default,mms

Hopelijk krijg je daarmee je toestel aan de praat, anders heb je toch echt een moderator nodig om je van 4G af te halen. Een toestel, die geen 4G heeft, is lang niet altijd blij met flex-4g.
Badge
Je betaald daarmee 5 euro per maand extra voor niets. Daarnaast is de APN van 4g ook nog eens anders! namelijk:

Naam: KPN/Hi/Simyo 4G LTE Mobiel internet/MMS
APN: KPN4G.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default,mms

Hopelijk krijg je daarmee je toestel aan de praat, anders heb je toch echt een moderator nodig om je van 4G af te halen. Een toestel, die geen 4G heeft, is lang niet altijd blij met flex-4g.


Ja, ik weet eigenlijk niet waarom ik het aan heb staan. Waarschijnlijk voor gekozen omdat ik dacht: ik ga binnen kort nieuwe telefoon halen, alleen niet van gekomen. Maar ik ben blij dat die het nu doet dmv die app.

Ik vind wel raar dat Simyo niet ergens een speciale pagina heeft waar echt duidelijk uitgelegd staat hoe het ingesteld moet worden. Dit in tegestelling tot de meeste andere providers. Dat hele gebeuren over verschil 3g/4g was mij niet duidelijk en er staan veel tegenstrijdige berichten op dit forum. (Bij de ene wel server+poort invoeren, de andere niet). Wordt erg verwarrend. Daarnaast ben ik nu de hele ochtend en middag bezig geweest met internet fixen, wat eigenlijk zo simpel had kunnen zijn. Maar ach, ben allang blij dat die het doet.

Maar ik raad iedereen die app aan. Hoef je zelf niks meer in te vullen en werkt binnen een minuut. En alle Android telefoons vanaf versie 1.6 kunnen ermee omgaan.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Hevda,

Welkom op het forum :)

Ik begrijp dat je er achter bent gekomen hoe je nu je internetinstellingen moet instellen? Het is inderdaad zo dat je als je 4G gebruikt en andere APN instelling moet gebruiken, namelijk KPN4G.nl. Als je 4G wil gebruiken moet je twee dingen controleren. Ten eerste moet je een 4G ready toestel hebben en moet je in een gebied wonen waar het 4G netwerk beschikbaar is. Ik ben nu dus ook heel benieuwd welke telefoon je gebruikt. Je kunt hier je postcode controleren.

Als je geen 4G had, was het met de instellingen namelijk wel gelukt. Je vindt meer info over 4G op onze website en het forum.

Als je nog vragen of opmerkingen hebt, hoor ik dat graag. Ik help je graag verder :)

@Groentjuh, bedankt voor je antwoord 🙂
Badge
Mijn mobiel (HTC wildfire s) ondersteund geen 4G, maar mijn abbo heeft wel 4g. Dit ter voorbereiding op aanschaf nieuwe mobiel, en dat ik te lui bent om het tussentijds weer aan te zetten. Als ik nieuwe mobiel heb, wil ik namelijk ook dat die het gelijk doet.

Het was mij eerst niet duidelijk dat ik 4G instellingen moest doen, juist omdat mijn mobiel geen 4G ondersteund. Maar moet blijkbaar wel omdat ik 4G op mn abbo heb. Dit was dus verwarrend. Ik woon overigens in een regio waar overal 4G is van zowel KPN, Tmobile en vodafone.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Hedva,

De reden dat jouw HTC Wildfire S helemaal geen internet had terwijl je 4G Flex hebt is omdat de APN, en daarmee de aansluiting, anders is.
Voor een eventuele volgende keer of een andere forum gebruiker: Als je 4G Flex aanzet doet ie het meteen. Van te voren bestellen is dus niet nodig.
Ik heb alle stappen doorlopen en de APN opgeslagen, het rondje waarmee ik deze kan aanvinken verschijnt alleen niet.. Als ik hem terug zet op standaardinstellingen krijg ik wel de volgende APN:
APN: basicinternet
Proxy: (geen)
Poort: (geen)
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: (geen)
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: (geen)
APN-type: default,hipri

Bij deze APN verschijnt het rondje wel. Wat kan ik doen om hem ook bij de andere apn te laten verschijnen?

mvg Dieuwke
Badge
Hi Dieuwke,

Je kunt deze app downloaden: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tweakker
Die stelt het vervolgens allemaal in voor jou. Moet je alleen selecteren welke type simkaart je hebt. 

Nadat alles werkt kun je de app weer verwijderen als je wilt. Abbonement waarschijnlijk, indien je 4G hebt, moet je dan 4G selecteren.

Laat dan even weten of het is gelukt,

Groet,
Reputatie 5
Badge +11
Hi Dieuwke, welkom op het Simyo forum!

Heeft de tip van Hedva je al geholpen? Ik denk het wel, je maakt al goed gebruik van internet :D

@Hedva; dank je!
Hallo,

Gister is mijn abonnement met 3G internet ingegaan. Het bellen en smsen doet het wel, er is echter geen internet aanwezig. Mijn telefoon is een samsung galaxy S 3

Ik ben via de klantenservice op een site gekomen waarbij er een configuratie sms zou worden gestuurd. ik heb dit meerdere malen gedaan maar ik ontvang geen sms. Als ik de simkaart in een andere telefoon stop ontvang ik wel gelijk een configuratie-sms.

Ik heb inmiddels de bovenstaande app gedownload. Deze stelt echter het internet niet voor je in, hij geeft aan welke gegevens je handmatig in moet voeren. Ik krijg de volgende gegevens van de app:

Internet instellingen

Naam: Simyo
APN: internet
APN Type: default,*

MMS instellingen

Naam: Simyo MMS
APN: portalmmm.nl
MMS Proxy: 10.10.100.20
MMS Port: 5080
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
APN Type: mms

Ik heb meerdere problemen hiermee:

1. Is het de bedoeling dat ik twee APN's aanmaak? Zoals boven te zien is zijn er namelijk twee keer een naam en een APN gegeven. Dit zou onmogelijk zijn als ik het in 1 APN wil zetten. Aan de andere kant kan ik wel twee APN's aanmaken, ik kan er maar 1 selecteren. Ik snap echt niet wat hier de bedoeling is.
2. Als ik twee APN's moet aanmaken, hoef ik blijkbaar bij die van internet maar 3 dingen in te voeren, dat lijkt me vreemd (is overigens ook zo als ik via de app KPN in plaats van Simyo kies).

Ik heb inmiddels wel de instellingen via de tweakers app van Simyo, KPN abonnement en KPN standard geprobeerd. Ik heb dus telkens een toegangspunt aangemaakt en de 3 gegevens voor internet ingevuld. Ik heb telkens mijn mobiel opnieuw opgestart maar elke keer zonder resultaat. Ik weet zeker dat het niet aan mijn mobiel ligt want bij mijn vorige abonnement deed het internet het prima. Ik zal hier onder even een lijst neerzetten van de opties die ik in kan stellen als ik een nieuw APN aanmaak, en de standaardwaardes van die opties. ik zou het erg waarderen als iemand mij kan vertellen wat ik precies in moet vullen om het te laten werken.

Naam: (niet ingesteld)
APN: (niet ingesteld)
Proxy: (niet ingesteld)
Poort: (niet ingesteld)
Gebruikersnaam: (niet ingesteld)
Wachtwoord: (niet ingesteld)
Server: (niet ingesteld)
MMSC: (niet ingesteld)
MMS-proxy: (niet ingesteld)
MMS-poort: (niet ingesteld)
MCC: (204)
MNC: (08)
Verificatietype: (niet ingesteld)
Type Toeganspunt: (niet ingesteld)
Drager: (Niet gespecificeerd)
Operatortype mobiel virtueel netwerk: (Geen)
Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk: (niet ingesteld)

BIj voorbaat dank!
Voor mij was het van belang da ik als APN-type "default" invulde. "internet" werkte bij mij niet.
Hier zit dus wel degelijk een verschil in
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Terminator8 en fdeveth, welkom op het Simyo forum beiden!

Termainator8, heb je de tip van fdeveth al eens geprobeerd? (waarvoor dank, fdeveth!)
Misschien kun je de eerste pagina van dit topic eens checken? Die heeft al veel klanten geholpen.
Hoi Ernst,

met alle respect maar fdeveth is totaal niet logisch ingegaan op mijn post. Als je goed leest kun je zien dat het nergens een kwestie is dat ik APN: en APN-Type: door elkaar haal, ik weet dat je bij de 1 internet en bij de ander default in moet vullen.
Ik heb de configuratie die op de eerste pagina staat al geprobeerd voordat ik uberhaupt de tweakers app gedownload heb, dit werkte niet.

Ik snap dat jullie er in eerste instantie van uitgaan dat ik gewoon iets doms ben vergeten en dat het heel simpel op te lossen is, maar ik zou het erg waarderen als een kundig iemand van de klantenservice mijn post goed door wil lezen en mij advies kan geven.

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Terminator8,

Wij gaan er in eerste niet vanuit dat jij, of wie dan ook, iets doms vergeten bent. Het is alleen wél zo dat de oplossing vaak simpeler is dan je zou verwachten.
fdeveth geeft aan dat een bepaalde handeling bij hem heeft geholpen, dus is de kans aanwezig dat dit bij anderen ook helpt.

Als jij zeker weet dat jouw instellingen goed staan, dan zal dat zo zijn. Daarom heb ik in jouw aansluiting de optie 'Internet op je mobiel - Nederland' uit- en aangezet.
Laat je even weten of het nu wél werkt?
Hoi Terminator8,

Wij gaan er in eerste niet vanuit dat jij, of wie dan ook, iets doms vergeten bent. Het is alleen wél zo dat de oplossing vaak simpeler is dan je zou verwachten.
fdeveth geeft aan dat een bepaalde handeling bij hem heeft geholpen, dus is de kans aanwezig dat dit bij anderen ook helpt.

Als jij zeker weet dat jouw instellingen goed staan, dan zal dat zo zijn. Daarom heb ik in jouw aansluiting de optie 'Internet op je mobiel - Nederland' uit- en aangezet.
Laat je even weten of het nu wél werkt?


Het internet doet het! bedankt voor de hulp 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Het internet doet het! bedankt voor de hulp :)

Hey, geen dank hé 😉
Ik heb sinds 2 juni een abbonement lopen bij simyo, hier was internet bij inbegrepen. Alles doet het verder behalve het internet, ik heb al geprobeerd een APN in te stellen maar dat maakt ook niet veel verschil aan. Het internet staat aangevinked bij zowel mijn mobiel als op mijn Simyo.
Zou iemand me verder kunnen helpen?

Alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Skyv,

Welkom op het forum 😉

Vervelend dat je al zo lang geen mobiel internet hebt kunnen kunnen ontvangen. Ik zie dat je gebruikt maakt van een 4G bundel 🙂 Weet je 100% zeker dat je wel een toestel hebt dat 4G ready is? Je kunt dat hier checken. Ook moet je een 4G APN gebruiken. Dit kan KPN4G.NL of portalmmm.nl zijn 🙂

Om er zeker van te zijn dat je internet optie helemaal goed geactiveerd is, heb ik hem zojuist opnieuw ingesteld voor je. Hiervoor hoef je alleen even je toestel uit en aan te zetten. Zo kan je simkaart de optie verwerken.

Ik hoor graag van je of je iets gehad hebt aan deze tips 🙂
Ik heb dus blijkbaar een telefoon die geen 4g ondersteund (samsung S2), kan ik alsnog gewoon 3g gebruiken? of moet ik dan eerst 4g opzeggen of iets. Zo ja wat moet ik hier voor doen?

Hoi Skyv,

Welkom op het forum ;)

Vervelend dat je al zo lang geen mobiel internet hebt kunnen kunnen ontvangen. Ik zie dat je gebruikt maakt van een 4G bundel 🙂 Weet je 100% zeker dat je wel een toestel hebt dat 4G ready is? Je kunt dat hier checken. Ook moet je een 4G APN gebruiken. Dit kan KPN4G.NL of portalmmm.nl zijn :)

Om er zeker van te zijn dat je internet optie helemaal goed geactiveerd is, heb ik hem zojuist opnieuw ingesteld voor je. Hiervoor hoef je alleen even je toestel uit en aan te zetten. Zo kan je simkaart de optie verwerken.

Ik hoor graag van je of je iets gehad hebt aan deze tips :)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi skyv,

Een S2 is inderdaad niet 4G ready...
Als jij op Mijn Simyo 4G Flex uit wilt zetten en je instellingen weer terug kunt zetten naar hoe het was en ons vervolgens dat wil laten weten zal een IT'er hier je 4G APN verwijderen uit je aansluiting.
En hoe en wat waren mijn instellingen? ;/

Hoi skyv,

Een S2 is inderdaad niet 4G ready...
Als jij op Mijn Simyo 4G Flex uit wilt zetten en je instellingen weer terug kunt zetten naar hoe het was en ons vervolgens dat wil laten weten zal een IT'er hier je 4G APN verwijderen uit je aansluiting.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Skyv,

De instellingen zijn eerder in dit topic te vinden, maar ik heb ze er even voor je opgezocht 🙂 Stap voor stap:

• Startscherm.
• Kies Applicaties.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerk.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies Internet of default
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Laat je het weten of het je is gelukt?
Het invullen van de APN is gelukt maar ik heb nog steeds geen internet, ik heb me mobiel al uit en aan gezet.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Skyv,

Ik heb net laten dubbelchecken of jouw internetaansluiting alweer goed staat en aan onze kant is er niets dat een verbinding in de weg staat.
Misschien kun je de Tweakker site gebruik om je internet aan de praat te krijgen?
Ik heb het dus geprobeerd via die site maar dan zegt ie dat ik binnen 60 seconden een sms zou moeten ontvangen om mijn instellingen te cofigureren.
Maar dat smsje komt nooit aan, heb het al meerdere keren geprobeerd.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Skyv,

Het gaat niet van een leien dakje hè? Ik heb het nu 3 dubbel gecheckt met onze IT afdeling en die vragen je dit 1 op 1 over te nemen in je telefoon 🙂 Let op, hoofdlettergevoelig!

• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies default
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Ik hoor graag van je hoe het er nu voor staat.

Reageer