Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.
Bladzijde 10 / 13
internet doet t dus idd af en toe, vanochtend wilde ik bij fysio weer internet gebruiken en doet hij t dus weer niet, kan geen email ophalen, faceboek geeft aan dat ik niet verbonden ben. op wifi doet ie t prima, internetbundel gebruiken blijft probleem. er is wel bereik bij fysio, want dochter zit daar gewoon op haar bundel te internetten( heeft ander toestel en weet dus niet hoe t bij mij moet worden ingesteld.
Hoi ingrid2507,
Op de eerste bladzijde van dit topic staat een uitleg over hoe je je internet instellingen moet zetten, inclusief plaatjes.
Heb je al gecheckt of bij jou de internet instellingen ook zo staan?
Op de eerste bladzijde van dit topic staat een uitleg over hoe je je internet instellingen moet zetten, inclusief plaatjes.
Heb je al gecheckt of bij jou de internet instellingen ook zo staan?
Beste Ingrid,
Als je geen wifi in de buurt hebt en je wilt wel via 3g op het internet om je mail oid te checken, zet dan wifi tijdelijk uit. Het kan zijn dat je telefoon wifi pakt, maar het signaal niet voldoende is on gegevens te verzenden.
Als je geen wifi in de buurt hebt en je wilt wel via 3g op het internet om je mail oid te checken, zet dan wifi tijdelijk uit. Het kan zijn dat je telefoon wifi pakt, maar het signaal niet voldoende is on gegevens te verzenden.
is me idd al aangeraden om dan idd maar wifi uit te zetten, dan doet tie t idd wel...bedankt martijn. instellingen stonden trouwens goed.
Hoi Ingrid2507,
Fijn om te lezen dat het antwoord van Martijn je heeft geholpen.
@ Martijn bedankt voor je antwoord.
Goeienavond/morgen,
Ik twijfel of het instellen van de internetverbinding goed gelukt is op mijn CAT B15.
Bij mij verscheen deze Access point:
Naam: Internet
APN: internet
APN type: default,supl
Proxy: not set
Port: not set
Username: not set
Password: not set
Server: not set
MMSC: not set
MMS proxy: not set
MCC: 204
MNC: 08
Authentication type: none
APN protocol: IPv4
APN enable/disable: enabled
Bearer: unspecified
Hiermee ontvang ik 3g, dat is dan wel weer gelukkig.
Toch vraag ik mij af of alles klopt, de simpele stap om mobiel.simyo.nl te openen kostte namelijk bij mij al 1mb.
Dit lijkt mij vrij veel? Wordt hier 1mb in rekening gebracht omdat ik nog niet de juiste instellingen/verbinding heb?
Of is 1 mb normaal bij een dergelijke actie, dit is namelijk allemaal nog redelijk nieuw voor mij.
Mvg,
Bas
P.s: Ik had gezien dat de port, 5080 zou moeten zijn, maar ik begin graag vanaf het begin met wat de telefoon aangeeft
Ik twijfel of het instellen van de internetverbinding goed gelukt is op mijn CAT B15.
Bij mij verscheen deze Access point:
Naam: Internet
APN: internet
APN type: default,supl
Proxy: not set
Port: not set
Username: not set
Password: not set
Server: not set
MMSC: not set
MMS proxy: not set
MCC: 204
MNC: 08
Authentication type: none
APN protocol: IPv4
APN enable/disable: enabled
Bearer: unspecified
Hiermee ontvang ik 3g, dat is dan wel weer gelukkig.
Toch vraag ik mij af of alles klopt, de simpele stap om mobiel.simyo.nl te openen kostte namelijk bij mij al 1mb.
Dit lijkt mij vrij veel? Wordt hier 1mb in rekening gebracht omdat ik nog niet de juiste instellingen/verbinding heb?
Of is 1 mb normaal bij een dergelijke actie, dit is namelijk allemaal nog redelijk nieuw voor mij.
Mvg,
Bas
P.s: Ik had gezien dat de port, 5080 zou moeten zijn, maar ik begin graag vanaf het begin met wat de telefoon aangeeft
Ik twijfel of het instellen van de internetverbinding goed gelukt is op mijn CAT B15.
Bij mij verscheen deze Access point:
Naam: Internet
APN: internet
APN type: default,supl
Proxy: not set
Port: not set
Username: not set
Password: not set
Server: not set
MMSC: not set
MMS proxy: not set
MCC: 204
MNC: 08
Authentication type: none
APN protocol: IPv4
APN enable/disable: enabled
Bearer: unspecified
Hiermee ontvang ik 3g, dat is dan wel weer gelukkig.
Toch vraag ik mij af of alles klopt, de simpele stap om mobiel.simyo.nl te openen kostte namelijk bij mij al 1mb.
Dit lijkt mij vrij veel? Wordt hier 1mb in rekening gebracht omdat ik nog niet de juiste instellingen/verbinding heb?
Of is 1 mb normaal bij een dergelijke actie, dit is namelijk allemaal nog redelijk nieuw voor mij.
Mvg,
Bas
P.s: Ik had gezien dat de port, 5080 zou moeten zijn, maar ik begin graag vanaf het begin met wat de telefoon aangeeft
Hoi Batsje, welkom op het Simyo forum!
Op de eerste pagina van dit topic staan de algemeen geldende instellingen voor Android telefoons. Ik zie dat het net anders is dan jij hier aangeeft.
mobiel.simyo.nl zou echt geen 1 MB moeten kosten, maar misschien komt het door de verbinding met internet waardoor er meteen een appje of iets dergelijks data stuurt/ontvangt.
Op dit moment is er nog slechts 9 MB aan verbruik geregistreerd, dus valt het relatief gezien best mee.
En voor wat betreft je CAT B15: heel erg vet
Op de eerste pagina van dit topic staan de algemeen geldende instellingen voor Android telefoons. Ik zie dat het net anders is dan jij hier aangeeft.
mobiel.simyo.nl zou echt geen 1 MB moeten kosten, maar misschien komt het door de verbinding met internet waardoor er meteen een appje of iets dergelijks data stuurt/ontvangt.
Op dit moment is er nog slechts 9 MB aan verbruik geregistreerd, dus valt het relatief gezien best mee.
En voor wat betreft je CAT B15: heel erg vet
Ik ben er ook zeer blij mee :)
Ik heb mijn internet uitgezet omdat ik met zeer beperkte handelingen al aan de 9 mb.
Kunnen jullie zien of de 9 mb, die verbruikt is via een correcte verbinding kwa kosten is verbruikt of via een duurdere verbinding?
Ik heb het idee dat het verbruik buitensporig is. Zouden jullie mij kunnen helpen met het opstellen van de verbinding? Met de informatie op het forum aangegeven wil het niet lukken. 😞
Hoi Batsje,
Ik zie dat het verbruik dat je tot dusver hebt gehad binnen je bundel valt. Dus als je dat bedoelt met correcte verbinding of duurdere verbinding, dan is alles in orde. Daarnaast kan je bij ons maar 'één soort' verbinding krijgen, namelijk "als het werkt, dan is het goed" ;)
Met betrekking tot je verbruik, wil ik je aanraden om een data counter app op je telefoon te installeren, zodat je zelf een inzicht hebt op je telefoon welke app of achtergrondproces voor welk dataverbruik zorgt en wanneer dit via Wifi gebeurt en wanneer via mobiel internet.
Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik dit graag van je! 🙂
Ik zie dat het verbruik dat je tot dusver hebt gehad binnen je bundel valt. Dus als je dat bedoelt met correcte verbinding of duurdere verbinding, dan is alles in orde. Daarnaast kan je bij ons maar 'één soort' verbinding krijgen, namelijk "als het werkt, dan is het goed" ;)
Met betrekking tot je verbruik, wil ik je aanraden om een data counter app op je telefoon te installeren, zodat je zelf een inzicht hebt op je telefoon welke app of achtergrondproces voor welk dataverbruik zorgt en wanneer dit via Wifi gebeurt en wanneer via mobiel internet.
Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik dit graag van je! 🙂
Dit werkt dus niet op de HTC One. Via toestelhulp van KPN werkt het wel. Poort en Server lijken er niet toe te doen. Maar bij APN heb ik portalmmm.nl en bij APN-type heb ik default gebruikt, nu werkt het wel.
Hoi Joost01, welkom op het forum!
Is dat niet wat er ook in dit topic staat? Het topic dat ik een paar reacties hierboven citeer gaat over de algemeen geldende internet instellingen voor Android toestellen. Maar het kán nu eenmaal per toestel een beetje verschillen.
Hallo,
Ik wou toch even mijn ervaring delen, na het updaten van mijn LG G2 naar Android 4.4.2 was ik mijn mobiel internet dus kwijt.
SMS Ja naar 1300 werkt niet. Daarna de opgeven instellingen geprobeerd welke ook niet werkten.
Na het doorspitten van het topic de settings van de KPN site geprobeerd en voila het werkt weer!!
Nu vraag ik me toch wel af waarom de in eerste instantie opgegeven Simyo settings niet functioneren en je uiteindelijk via een omweg met de overzichtelijke tutorial van de KPN alles wel netjes aan de praat krijgt?
Ik wou toch even mijn ervaring delen, na het updaten van mijn LG G2 naar Android 4.4.2 was ik mijn mobiel internet dus kwijt.
SMS Ja naar 1300 werkt niet. Daarna de opgeven instellingen geprobeerd welke ook niet werkten.
Na het doorspitten van het topic de settings van de KPN site geprobeerd en voila het werkt weer!!
Nu vraag ik me toch wel af waarom de in eerste instantie opgegeven Simyo settings niet functioneren en je uiteindelijk via een omweg met de overzichtelijke tutorial van de KPN alles wel netjes aan de praat krijgt?
Update, toch nog even een testje gedaan met door de APN portalmmm.nl te veranderen naar internet en het werkt nog steeds echter heb nu de poort 5080 niet insgesteld.
Nu heb ik het ook even gestest met poort 5080 in te stellen en dan werkt het dus niet, lijkt er op dat je poort gewoon leeg moet laten.
Mijn settings
Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: (geen)
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0 (deze optie heb ik niet)
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default
Nu heb ik het ook even gestest met poort 5080 in te stellen en dan werkt het dus niet, lijkt er op dat je poort gewoon leeg moet laten.
Mijn settings
Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: (geen)
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0 (deze optie heb ik niet)
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default
Hoi Erwin-M,
Leuk dat je op ons forum reageert en je ervaringen deelt, welkom :)
'SMS Ja' naar 1300 geldt alleen voor oude telefoons. Ik snap ook niet zo goed hoe je bij deze sms komt 🙂 Alle nieuwe smartphones werken met nieuwe internetinstellingen. Deze zijn te vinden op ons forum, de website of je kunt de app Tweakker gebruiken.
Het kan inderdaad kloppen dat de APN met meerdere instellingen werkt. Wij geven altijd aan dat 'internet' de juiste instelling is. Je kun hier kijken voor meer informatie 🙂
Leuk dat je op ons forum reageert en je ervaringen deelt, welkom :)
'SMS Ja' naar 1300 geldt alleen voor oude telefoons. Ik snap ook niet zo goed hoe je bij deze sms komt 🙂 Alle nieuwe smartphones werken met nieuwe internetinstellingen. Deze zijn te vinden op ons forum, de website of je kunt de app Tweakker gebruiken.
Het kan inderdaad kloppen dat de APN met meerdere instellingen werkt. Wij geven altijd aan dat 'internet' de juiste instelling is. Je kun hier kijken voor meer informatie 🙂
Beste Dries,
Op de KPN site wordt voor de LG G2 ook nog de SMS JA naar1300 genoemd, vandaar dat ik deze ook geprobeerd heb.
Ik kon zo niet vinden dat dit niet voor mijn toestel niet meer van toepassing was?
Wat de app tweakker betreft deze had ik ook geprobeerd maar deze wordt direct weer afgesloten naar het opstarten.
Maar goed alles is weer in de lucht daar gaat het om :o.
Op de KPN site wordt voor de LG G2 ook nog de SMS JA naar1300 genoemd, vandaar dat ik deze ook geprobeerd heb.
Ik kon zo niet vinden dat dit niet voor mijn toestel niet meer van toepassing was?
Wat de app tweakker betreft deze had ik ook geprobeerd maar deze wordt direct weer afgesloten naar het opstarten.
Maar goed alles is weer in de lucht daar gaat het om :o.
Hoi Erwin-M,
Ja, dat is het voornaamste natuurlijk, dat het nu werkt :)
De KPN site kunnen wij helaas niet aanpassen, maar ik denk dat ze een soort standaard stappenplan hebben waar de sms in voor komt. Niet heel handig inderdaad.
groetjes,
Charlene
Ja, dat is het voornaamste natuurlijk, dat het nu werkt :)
De KPN site kunnen wij helaas niet aanpassen, maar ik denk dat ze een soort standaard stappenplan hebben waar de sms in voor komt. Niet heel handig inderdaad.
groetjes,
Charlene
Goedendag,
Ik ben van Telfort overgestapt op Symio. Beide een internetbundel. Helaas lukt het mij niet het internet van symio aan de gang te krijgen ondanks alle mogelijke instellingen die ik gevonden heb.
Ik heb alles ingesteld zoals op de site van symio beschreven staat. mobiele data staat ook aan.
Ik heb een huawei 525, waardoor ik de instellingen niet via een sms binnen kan krijgen.
Wat staat er fout.
gr. Maronline
Ik ben van Telfort overgestapt op Symio. Beide een internetbundel. Helaas lukt het mij niet het internet van symio aan de gang te krijgen ondanks alle mogelijke instellingen die ik gevonden heb.
Ik heb alles ingesteld zoals op de site van symio beschreven staat. mobiele data staat ook aan.
Ik heb een huawei 525, waardoor ik de instellingen niet via een sms binnen kan krijgen.
Wat staat er fout.
gr. Maronline
Hallo maronline.
Even voor de zekerheid.
Internet is ingeschakeld bij mijn Simyo?
Groetjes,
Friesian
Even voor de zekerheid.
Internet is ingeschakeld bij mijn Simyo?
Groetjes,
Friesian
Even voor de zekerheid.
Internet is ingeschakeld bij mijn Simyo?
Groetjes,
Friesian
Hoi maronline,
Ik zie dat je de optie Internet op je Mobiel eerst uitgeschakeld had. Later heb je het weer aangezet en vanaf dan zie ik ook internet verbruik. Ik neem dus aan, dat je het met de hulp van Friesian hebt gevonden. :)
Als je nog een vraag hebt, dan hoor ik het graag!
groetjes,
Charlene
En voor de zekerheid, indien nodig.
Controleer even deze instellingen.
Groetjes,
Friesian
Friesian, bedankt voor je reactie. Na een half uur had ik mobiel internet.
Hallo maronline.
Even voor de zekerheid.
Internet is ingeschakeld bij mijn Simyo?
Groetjes,
Friesian
Hoi maronline,
Ik zie dat je de optie Internet op je Mobiel eerst uitgeschakeld had. Later heb je het weer aangezet en vanaf dan zie ik ook internet verbruik. Ik neem dus aan, dat je het met de hulp van Friesian hebt gevonden. :)
Als je nog een vraag hebt, dan hoor ik het graag!
groetjes,
Charlene
Het werkt nu prima Charlene,
gr. Maronline
Friesian, bedankt voor je reactie. Na een half uur had ik mobiel internet.
Anytime anyplace anywhere.
(met dank aan Nena & Kim Wilde)
gr. Maronline
Fijn dat met hulp van Friesian is gelukt, maronline! Dankjewel voor het laten weten 🙂
Hoi,
Ik heb echt alles geprobeerd wat hier staat maar het lukt gewoon echt niet.
Krijg alleen internet als ik thuis op wifi zit, maar ik krijg geen 3g verbinding.
Ik heb een HTC Wildfire S.
De volgende stappen heb ik al geprobeerd:
https://support.simyo.nl/entries/22366682-Internetinstellingen-HTC-Wildfire-S
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-htc-wildfire-22362731
https://forum.simyo.nl/android-73/faq-stel-internet-op-mijn-htc-wildfire-752/
Eigenlijk zijn het allemaal de zelfde stappen. Hier en daar wat kleine verschillen:
Server: 0.0.0.0 of leeg
Poort: 5080 of leeg
APN-type: default,hpri of default of internet of default,internet of internet,default
APN: portalmmm.nl of internet of basicinternet
Elke combinatie geprobeerd waarbij ook mobiel opnieuw opgestart, vliegtuigmodus aan/uit, tegen het raam geflikkert, maar niks helpt.
Kan iemand me helpen met goede instellingen? En alsjeblieft niet linken naar 1 van die standaard handleidingen met instellingen want die werken allemaal niet. Ik zat hiervoor bij Hollandsnieuwe waarbij ik wel gewoon internet op m'n mobiel had (waarbij ook zelf moest instellen) dus het zou wel gewoon moeten kunnen.
Ik heb een abbo van 100min + 1500MB + Flex 4G.
Hoewel mijn mobiel geen 4G ondersteund heb ik m wel bij m'n abbo zitten. Waarom, geen idee eigenlijk. Maar zou inprinciepe niks moeten uitmaken, want hij zou gewoon 3g moeten pakken dan.
Maar iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt
Edit:
Dit is echt de grootste onzin. Ik heb het opgelost, maar niet zoals het zou horen.
Voor alle mensen die probelemen hebben met verbinden, ongeacht type telefoon, doe het volgende:
Simyo staat er ook tussen, maar die werkt natuurlijk niet, want dat zou logisch zijn. Anders was je waarschijnlijk uberhaupt niet hier gekomen. Maar probeer het uit. Misschien werkt Simyo wel voor jou.
Mocht Simyo niet werken, net zoals bij mij, kies dan voor KPN. Dan heb je een keuze tussen verschillende opties. Voor mij werkte '4G' uiteindelijk. Probeer één van de volgende:
- Standaard
- 4G
- Prepaid
- Abonnement
De M2M hoef je sowieso niet te proberen.
Zodra die werkt: mooi.
De app kan je weer verwijderen als je wilt. Enige probleem is dat ik alleen een langzamere Edge verbinding krijg ('E') ipv 3G. Laat een reactie achter als dit heeft geholpen, dan ben ik vooral benieuwd of jullie hiermee wel verbinding krijgen met 3G/UMTS ipv Edge.
Ik heb echt alles geprobeerd wat hier staat maar het lukt gewoon echt niet.
Krijg alleen internet als ik thuis op wifi zit, maar ik krijg geen 3g verbinding.
Ik heb een HTC Wildfire S.
De volgende stappen heb ik al geprobeerd:
https://support.simyo.nl/entries/22366682-Internetinstellingen-HTC-Wildfire-S
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-htc-wildfire-22362731
https://forum.simyo.nl/android-73/faq-stel-internet-op-mijn-htc-wildfire-752/
Eigenlijk zijn het allemaal de zelfde stappen. Hier en daar wat kleine verschillen:
Server: 0.0.0.0 of leeg
Poort: 5080 of leeg
APN-type: default,hpri of default of internet of default,internet of internet,default
APN: portalmmm.nl of internet of basicinternet
Elke combinatie geprobeerd waarbij ook mobiel opnieuw opgestart, vliegtuigmodus aan/uit, tegen het raam geflikkert, maar niks helpt.
Kan iemand me helpen met goede instellingen? En alsjeblieft niet linken naar 1 van die standaard handleidingen met instellingen want die werken allemaal niet. Ik zat hiervoor bij Hollandsnieuwe waarbij ik wel gewoon internet op m'n mobiel had (waarbij ook zelf moest instellen) dus het zou wel gewoon moeten kunnen.
Ik heb een abbo van 100min + 1500MB + Flex 4G.
Hoewel mijn mobiel geen 4G ondersteund heb ik m wel bij m'n abbo zitten. Waarom, geen idee eigenlijk. Maar zou inprinciepe niks moeten uitmaken, want hij zou gewoon 3g moeten pakken dan.
Maar iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt
Edit:
Dit is echt de grootste onzin. Ik heb het opgelost, maar niet zoals het zou horen.
Voor alle mensen die probelemen hebben met verbinden, ongeacht type telefoon, doe het volgende:
- Maak verbinding met Wifi
- Open Google App Store
- Zoek naar: Tweakker APN INTERNET MMS en installeer.
- Open de app en volg instructies.
Simyo staat er ook tussen, maar die werkt natuurlijk niet, want dat zou logisch zijn. Anders was je waarschijnlijk uberhaupt niet hier gekomen. Maar probeer het uit. Misschien werkt Simyo wel voor jou.
Mocht Simyo niet werken, net zoals bij mij, kies dan voor KPN. Dan heb je een keuze tussen verschillende opties. Voor mij werkte '4G' uiteindelijk. Probeer één van de volgende:
- Standaard
- 4G
- Prepaid
- Abonnement
De M2M hoef je sowieso niet te proberen.
Zodra die werkt: mooi.
De app kan je weer verwijderen als je wilt. Enige probleem is dat ik alleen een langzamere Edge verbinding krijg ('E') ipv 3G. Laat een reactie achter als dit heeft geholpen, dan ben ik vooral benieuwd of jullie hiermee wel verbinding krijgen met 3G/UMTS ipv Edge.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.