.

Betalen van je factuur: wat kan beter?

  • 1 October 2014
  • 15 reacties
  • 2332 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6
Elke maand krijg je van ons een factuur. Deze factuur kun je op verschillende manieren betalen. Wij zijn benieuwd wat jouw ervaringen hiermee zijn. Wat gaat er goed en wat kan er beter?



1. Hoe betaal jij de factuur?
2. Wat gaat goed? Wat kan beter?

15 reacties

Badge
Ik ben erg tevreden over de facturen, ze zijn duidelijk, er staat geen getover met cijfers en het is heel compleet.

Een kleine(!) verbetering:
Op de factuur bij "Specificatie factuur" staan de "Verbruikskosten", hier zou het overzichtelijker zijn om deze op te delen in "Verbruikskosten binnen de bundel" enĀ "Verbruikskosten buiten de bundel". Hetzelfde bij "Specificatie verbruikskosten", binnen en buiten de bundel opdelen.

Mvg, Jonathan
Badge +2
Ik ben tevreden over de facturen. Alleen is het vaak lastig te achterhalen op welke dat je precies over je bundel bent gegaan.

kleine verbeteringen:

Duidelijk aangeven vanaf welke dag je buiten je bundel bent gegaan en hoe de kosten buiten de bundel berekend zijn.
Verder zou ik het ook fijn zijn dat als je buiten je bundel belt het per seconden word afgerekend in plaats van per minuut.

Groetjes,

Bart
Badge
Over de factuur ben ik tevreden, het zou fijn zijn als er op de website een gespecifceerde bellijst per maand komt, zodat ik dan al kan zien hoe ik mijn belminuten heb gebruikt, nu is dit alleen achteraf via de factuur te zien.

En wat Bart aangeeft:
Duidelijk aangeven vanaf welke dag je buiten je bundel bent gegaan en hoe de kosten buiten de bundel berekend zijn.
Verder zou ik het ook fijn zijn dat als je buiten je bundel belt het per seconden word afgerekend in plaats van per minuut.

Verder zou het fijn zijn als je belminuten mee kunt nemen naar de volgende maand, het bellen wisselt nogal eens, de ene maand meer, de andere maand minder zodat je er af en toe eens overheen kunt komen zonder dat dit extra zal kosten.

Met vriendelijke groeten,
Piet Manders
Reputatie 1
Badge +8
Ik vind de factuur erg duidelijk. Het bovenste gedeelte een samenvatting en vervolgens pagina's met specificaties mocht je dat in willen zien :)
Het betalen van de factuur gaat altijd via Automatische Incasso en gaat gewoon goed. Ik heb het nog niet gehad maar een mailtje met een betaal link lijkt me ook handig. Zo kan je de factuur gemakkelijk betalen.

Eerlijk gezecht zie ik niet echt veel verbeter punten aan het factuur/betaal gedeelte. Misschien komt dat omdat ik zelf nooit problemen heb gehad.
Ik heb het vermoeden dat er meer vragen zullen zijn over bepaalde zaken op de factuur ipv het betalen zelf (buitenlandse SMS'jes met iPhones, verhogen van een bundel en de verrekening er van, etc).

Een mogelijkheid zou nog kunnen zijn om Paypal te introduceren als betaal methode, maar ik weet niet of dat wenselijk/juridisch mogelijk is.Ā 
Reputatie 7
Badge +9
Ik mis sommige totalen. Op de "Specificatie factuur" zie ik bijvoorbeeld dat ik op mijn laatste factuur 573 keren gebruik heb gemaakt van internet. Dat is een slordige 8 pagina's aan specificaties voor mijn internetverbruikt, waarbij ik nergens op de factuur kan zien hoeveel MBs ik totaal heb verbruikt. Nou kan ik dat via Mijn Simyo prima zien, dus is dat minder een probleem. Bij minuten echter zien ik dit zowel niet op mijn Simyo EN niet op de factuur.

Ik zou graag kunnen zien hoeveel AFGERONDE MINUTEN ik heb gebruikt. Daarnaast is het misschien handig om duidelijk te maken wat er binnen de bundel viel en wat erbuiten viel. Zoals ik al eerder zei: Het zijn bij mij al ruim 8 pagina's aan specificaties! Daartussen zoeken welke regel mij wel geld kostte tussen al die regels die er wel binnen vielen is niet echt handig.

Verder, jullie incasseren het. Dat bedrag val 12,94 herken ik toch wel als: Dat is Simyo. Op het forum wel veel gelezen over mensen, die storneerde omdat het niet te achterhalen was dmv afschiften, dat jullie dat bedrag incasseerde.

Ook nergens staat duidelijk hoe jullie te werk gaan als er niet betaald is/wordt. Ik heb dat een keer proberen duidelijk op te zoeken voor iemand, die dat vroeg, maar dat is gewoon niet te vinden. Hoe verloopt dat hele traject? Wanneer sluiten jullie een wanbetaler af? Wanneer gaat de factuur naar het incassobureau? etc etc...
Reputatie 2
Badge +6
Hoi allemaal,

Bedankt voor alle goede ideeƫn en suggesties. Ik zie een paar scherpe en slimme opmerkingen waar we zeker wat mee kunnen :)

@Groentjuh, je zegt dit in je reactie:
Ook nergens staat duidelijk hoe jullie te werk gaan als er niet betaald is/wordt. Ik heb dat een keer proberen duidelijk op te zoeken voor iemand, die dat vroeg, maar dat is gewoon niet te vinden. Hoe verloopt dat hele traject? Wanneer sluiten jullie een wanbetaler af? Wanneer gaat de factuur naar het incassobureau? etc etc...


Nou ben ik wel benieuwd naar waar en welke informatie je precies hierover zou willen ontvangen, kun je dat aangeven?

We vinden het super dat jullie allemaal zo goed met ons meedenken. Meer suggesties zijn altijd welkom. We kijken uit naar nieuwe reacties!
Reputatie 1
Badge +8

Ook nergens staat duidelijk hoe jullie te werk gaan als er niet betaald is/wordt. Ik heb dat een keer proberen duidelijk op te zoeken voor iemand, die dat vroeg, maar dat is gewoon niet te vinden. Hoe verloopt dat hele traject? Wanneer sluiten jullie een wanbetaler af? Wanneer gaat de factuur naar het incassobureau? etc etc...


Hier staat de basic informatie:
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-25486257

Er staat beschreven hoe de incasso werkt, herinnering en incassobureau. Er staan geen duidelijke tijdslijnen bij, misschien kan dat nog verduidelijkt worden maar het in in ieder geval een goede start 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Zoals Daxy al zegt: De tijdslijnen zijn niet duidelijk in dat verhaal.
Wanneer er geen betaling volgt na deze eerste herinnering, dan zullen er nog twee herinnerinsmails volgen met wederom een betaallink, maar nu met bijkomende administratiekosten.

Wanneer worden deze tweede en derde herinnerinsmails verstuurd? Hoe hoog zijn de administratiekosten?

Wanneer de factuur ook na de herinneringsmails onbetaald blijft, dan wordt je factuur doorgestuurd naar het incassobureau.

Hoeveel dagen/weken zijn we verder voordat het incassobureau wordt ingeschakeld? Worden wij dan ook afgesloten, terwijl het incassobureau de factuur int? Of misschien duurt dat nog iets langer? In dat stuk staat helemaal niet dat je op een zeker geval afgesloten gaat worden.

Oh wacht: "Mijn factuur ligt bij het incassobureau" vertelt mij: "Wanneer een factuur langer dan 40 dagen onbetaald blijft, dan wordt de factuur automatisch doorgestuurd naar het incassobureau IMNederland." Is die 40 dagen vanaf de tijd dat de factuur is gestuurd/op mijn Simyo staat of vanaf de poging het via automagisch incasso te incasseren?

Zoals je ziet niet geheel transparant/duidelijk! Dat proces duidelijk beschrijven lijkt mij toch niet zo moeilijk?
Reputatie 5
Badge +10


Een kleine(!) verbetering:
Op de factuur bij "Specificatie factuur" staan de "Verbruikskosten", hier zou het overzichtelijker zijn om deze op te delen in "Verbruikskosten binnen de bundel" en "Verbruikskosten buiten de bundel". Hetzelfde bij "Specificatie verbruikskosten", binnen en buiten de bundel opdelen.

Mvg, Jonathan


Hoi jonathanverm,

Bedankt voor het reageren. Ik heb jouw reactie nog even goed doorgenomen en heb mijn eigen factuur specificatie ook even doorgenomen. Eigenlijk kan er nooit sprake zijn van verbruikskosten binnen je bundel. Want zolang je binnen je bundel belt, worden er geen kosten in rekening gebracht.

Of bedoel je met je vraag het aantal minuten binnen je bundel en het aantal minuten buiten je bundel onder het kopje 'verbruikskosten'.

Hier staat de basic informatie:
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-25486257

Er staat beschreven hoe de incasso werkt, herinnering en incassobureau. Er staan geen duidelijke tijdslijnen bij, misschien kan dat nog verduidelijkt worden maar het in in ieder geval een goede start :)


Zoals Daxy al zegt: De tijdslijnen zijn niet duidelijk in dat verhaal.


Hoeveel dagen/weken zijn we verder voordat het incassobureau wordt ingeschakeld? Worden wij dan ook afgesloten, terwijl het incassobureau de factuur int? Of misschien duurt dat nog iets langer? In dat stuk staat helemaal niet dat je op een zeker geval afgesloten gaat worden.


Hoi Groentjuh en Daxy,

Ik ben even op onderzoek uitgegaan. De informatie waar jullie op doelen staat, kon ik ook niet op de klantenservice pagina vinden. De informatie kon ik wel op het forum vinden. Zie dit topic.

Is dit inderdaad de informatie waar jullie naar op zoek zijn? Zo ja, dan lijkt het me geen slecht idee om deze informatie ook op de klantenservice pagina te plaatsen.

(ik denk overigens dat de informatie nog wel wat moet worden uitgebreid).

Heel goed punt van jullie trouwens 🙂.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Groentjuh en Daxy,

Ik heb nog even goed gezocht op de klantenservice pagina. In dit artikel staat voor een groot deel de informatie waar jullie naar op zoek waren.

Zijn jullie het daarmee eens?

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +8
Hi Alex,

Die link had ik ook doorgegeven inderdaad. Mijn "commentaar" daarop was:
Er staat beschreven hoe de incasso werkt, herinnering en incassobureau. Er staan geen duidelijke tijdslijnen bij, misschien kan dat nog verduidelijkt worden maar het in in ieder geval een goede start!

Misschien kan het artiekel iets aangepast worden zodat de informatie uit het forum (https://forum.simyo.nl/factuur-65/faq-werkt-betaalproces-voor-sim-only-aansluitingen-18340/) ook in het Klantenservice artiekel staat?
Reputatie 5
Badge +10
Je hebt gelijk, Daxy. Een punt waar we inderdaad nog even naar moeten kijken. Bedankt voor de toelichting.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Factuur een paar dagen later, of weken eerder afschijven. De meeste mensen krijgen het salaris later dan ik (23ste) deze maand stond ik een paar uur rood omdat de factuur op de 23stev's ochtends werd geincasseerd, en eind van de middag salaris gestort. Dit voorkomt dat mensen te boek komen te staan als wanbetaler, i.p.v. iemand die natuurlijk op tijd betaald zoals dat hoort.

Verder kan er duidelijker worden gecommunisseerd of een nummer een gratis nummer is, denk aan 1200, 112 en 0800
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Hierbij een korte samenvatting van de reacties in dit topic. De eerste reactie is dat jullie tevreden zijn over de factuur die jullie iedere maand van Simyo ontvangen. Het betalen van de factuur gaat vrijwel altijd goed en de factuur is voor jullie duidelijk en compleet.

Ook geven jullie aan dat het herinneringsproces duidelijker kan. Na overleg hebben we toch besloten om de teksten zoals ze nu op de klantenservice pagina staan zo te laten. In dit arikel en dit artikel zou je de informatie moeten kunnen vinden.

De punten waar we verder naar moeten kijken zijn niet zozeer gericht op het betaal proces, maar hebben vooral betrekking op hoe de factuur is opgebouwd. Dit is een interessant punt. Met name het verduidelijken van de binnen bundel en buiten bundel kosten mag overzichtelijker. We zullen deze input meenemen tijdens het vernieuwen van de Mijn Simyo pagina.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik zou graag kunnen zien met welke nummers ik het meeste heb gebeld.
Ook kun je de tekst is de PDF-factuur niet selecteren en kopiƫren. Dat zou wel makkelijk zijn als je zelf je telefoonrekening wilt analyseren in een Excelsheetje.

Reageer