.

Beantwoord

Waarom betaal ik te veel?

  • 14 April 2015
  • 6 reacties
  • 645 Bekeken

Hi,

Ik heb al een hele tijd een sim only abonnement van simyo. Ik heb maandelijks genoeg aan 300 minuten en 1000 MB en daar betaal ik per maand respectievelijk EUR 9 en EUR 15 voor. Nu log ik net in en tot mijn verbazing zie ik dat ik mijn abonnement kan wijzigen in 300 minuten voor EUR 7 en 1000 MB voor EUR 11. Dat levert mij een besparing op van EUR 6 per maand.

Heel fijn natuurlijk maar nu vraag ik mij wel af hoe lang ik al te veel betaal. En waarom heeft simyo dit niet automatisch voor mij gewijzigd? Heb ik een bericht van Simyo gemist?

Vriendelijke groeten,
Richard
icon

Beste antwoord door MichD 14 April 2015, 18:39

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Rvdw,

Welkom op het Simyo Forum.

Je bent een contract aangegaan tegen oude tarieven denk ik.
Nieuwe tarieven gelden alleen voor nieuwe klanten.
Reputatie 4
Badge +8
Beste Richard (rvdw),

Het klopt dat de tarieven recent omlaag zijn gegaan, en dat jij nog op de oude tarieven zit omdat je contract eerder is ingegaan, zoals maikel.twinnie al zei.

Als je graag deel wilt nemen aan de nieuwe tarieven, dan log je dus in op "mijn Simyo" en kiest dan voor de nieuwe bel/sms-bundel van 300 voor € 7,- en de databundel van 1000 MB voor € 11,-.
Daarna klik je op de blauwe balk waar "mijn abonnement wijzigen" in staat, daarna moet je het nog een keer bevestigen, en vanaf de 1e van de nieuwe maand gaan de nieuwe tarieven voor je in.
Tevens krijg je een bevestiging via de email, van deze wijziging(en).

Zelf heb ik dit ook zo gedaan.
De nieuwe tarieven zijn dus niet alleen voor nieuwe klanten, zoals maikel.twinnie schreef, maar dus ook voor bestaande klanten.
Alleen moet je als bestaande klant dit zelf wijzigen binnen "mijn Simyo", aangezien Simyo niet weet of je jouw bestaande abonnement wilt wijzigen (voor bijvoorbeeld de nieuwe tarieven).
Dit gebeurd dus niet automatisch voor bestaande klanten!

Als er iets wijzigt binnen de abonnementen (bundels), dan laat Simyo dat weten via de email.
Ook kun je het altijd terug vinden via de website, bijvoorbeeld via het Simyo forum onder het subblad "nieuws & actie".

Hoop je zo geholpen te hebben.
En als jouw bundels (met de nieuwe tarieven) voor 25 april wijzigt, dan gaan ze per 1 mei aanstaande in.
Bedankt voor jullie reacties Maikel en MichD.

Ik weet dat ik een abonnement heb afgesloten voor 24 euro per maand. Wat mij echter verbaasde was dat precies hetzelfde abonnement inmiddels 18 euro per maand kost. Omdat ik een contract heb dat ik maandelijks kan wijzigen had ik een paar maanden geleden al 18 euro kunnen gaan betalen ipv 24 euro. Mijn vraag is waarom Simyo niet automatisch mijn abonnement heeft gewijzigd. Volgens mij betaalt geen enkele klant liever 24 euro in plaats van 18 euro voor exact hetzelfde product. Is dit een stukje service naar de klant toe dat Simyo (wellicht uit financiele overwegingen) niet levert?

Ik hoop dat mijn vraag iets duidelijker is zo.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi rbvw, welkom op het Simyo forum!

Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen.

Maikel.twinnie en MichD geven mijns inziens al heel veel en volledige uitleg. Het enige dat ik kan toevoegen is dat we op 3 december 2014 alle bestaande klanten een mailtje hebben gestuurd met het nieuws dat zij hun bundel(s) goedkoper kunnen maken.

De reden dat we dit niet vóór onze klanten hebben gedaan is dat we dat niet mogen. Jij hebt een prijs afgesproken en wij mogen die niet zomaar aanpassen.
In je gegevens zie ik dat je je bundels inmiddels hebt aangepast, dus vanaf 1 mei betaal je een stuk minder :$

Is dit zo duidelijk voor je?
Hi Ernst,

Bedankt voor je reactie.

Ik was vooral benieuwd naar waarom jullie het niet voor mij hebben gedaan. Dat ik het zelf kon aanpassen en hoe dat moest is mij duidelijk. Het mailtje van 3 december was mij helaas ontschoten maar ik heb het wel teruggevonden in mijn inbox. Dat heb ik waarschijnlijk wat te vluchtig weggeklikt.

Het verlagen van de afgesproken prijs mag volgens mij wel gewoon omdat het niet ten nadele van de klant is. Zelfs het automatisch verhogen van de prijs is mogelijk mits jullie mij een redelijke termijn geven waarbinnen ik het contract zou kunnen beeindigen. Een voorbeeld om dit te illustreren is de uitrol van 4G. KPN heeft niet de toestemming nodig van elke individuelele klant om alle oude 3G-abonnementen kosteloos om te zetten in 4G-abonnementen.

In lijn met de uitstekende service van Simyo had ik verwacht dat jullie een prijsverlaging automatisch door zouden voeren bij al jullie klanten. Wellicht een idee voor op de 'Wall of Change'?

Ik ben overigens enorm tevreden over Simyo! Misschien dat ik daarom wel zo verbaasd was ;)

Richard
Reputatie 6
Badge +10
Hoi rvdw,

Een idee voor de Wall of change is dit helaas niet, omdat we dit niet mogen 😞. Anders hadden we dit uiteraard het liefst automatisch voor je gedaan. Dit komt omdat je bundels en je contract twee verschillende dingen zijn en je per wijziging weer onder andere voorwaarden je bundel aanschaft. De prijswijziging was namelijk niet voor élke klant gunstig, vandaar dat we hier de klanten per e-mail op de hoogte hebben. Je bent bij Simyo helemaal zelf in control 🙂. Misschien is het wel de moeite waard om te kijken waarop we zo'n prijsverlaging duidelijker aan klanten kunnen communiceren, dit is wel een goed idee voor de "Wall of change!"

Nu ben ik wel blij om te horen dat je verder enorm tevreden bent over Simyo!

Groetjes, Tiury

Reageer