Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Van Tringg naar Simyo aansluitkosten?


  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,
wil overstappen van een oud Tringg abo. naar een volledig Symio sim-only.
Moet ik dan opnieuw aansluitkosten betalen?

Mvg,
S. Radic
icon

Beste antwoord door Ernst 2 juni 2014, 12:41

Hoi bgd, welkom op het Simyo forum!



Omdat je een volledig nieuwe bestelling doet, worden er automatisch aansluitkosten in rekening gebracht. Maar omdat je dus eigenlijk van Simyo naar Simyo gaat, kun je een verzoek doen om die aansluitkosten te crediteren. Dat wordt dan ook wel ingewilligd, maar moeten we wel even weten ;)



In je gegevens zie ik dat je deze vraag een tijdje ook via het contactformulier hebt gesteld, heb je de het antwoord daarop niet ontvangen destijds?
Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi bgd, welkom op het Simyo forum!

Omdat je een volledig nieuwe bestelling doet, worden er automatisch aansluitkosten in rekening gebracht. Maar omdat je dus eigenlijk van Simyo naar Simyo gaat, kun je een verzoek doen om die aansluitkosten te crediteren. Dat wordt dan ook wel ingewilligd, maar moeten we wel even weten ;)

In je gegevens zie ik dat je deze vraag een tijdje ook via het contactformulier hebt gesteld, heb je de het antwoord daarop niet ontvangen destijds?
Hallo! 
Ik moet het zelfde doen, van Tringg naar Simyo overstappen. Nu begrijp ik dus dat ik eerst mijn abonnement op moet zeggen en een nieuwe moet aanvragen. Betekent dit dan dat ik een nieuwe simkaart krijg incl al het gedoe met nummerhoud en niet bereikbaar zijn als je nummer wordt overgezet? 
Of regelen jullie dan alles en hoef ik alleen dus die extra kosten terug te vragen? 
Alvast bedankt voor het antwoord!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Bdl, wat leuk dat je je op het forum meldt :)

Wat je 'moet' doen is:
- Een nieuwe bestelling plaatsen op onze site.
- Je vraagt nummerbehoud aan
- Je activeert je nieuwe simkaart vóórdat je nummer wordt overgezet.
- Als je oude simkaart er op de dag van nummerbehoud mee ophoudt ga je je nieuwe simkaart gebruiken.

That's it, eigenlijk.

Als je je hier aan houdt ben je niet onbereikbaar. En móchten er dan nog aansluitkosten in rekening gebracht worden, dan moet je dat even laten weten. Die crediteren we gewoon 😉
hallo,

ik ben ook overgestapt middels de overstapservice van een oud tringg abbonnement naar een simyo abbonnement zoals op het forum werd aangegeven.
Mij zijn de aansluitkosten in rekening gebracht, hoe kan ik deze terug vragen?

MVG
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Deen, welkom op ons forum!

Ook bij jou zijn er toch aansluitkosten in rekening gebracht. De factuur hebben we al geïncasseerd, dus die kun je storneren.
Mocht je nog een automatisch herinnering krijgen, kun je negeren. Onze financiële administratie zal die factuur dichtboeken 🙂
Ik wil graag overstappen (oud Tringg abb) naar simyo. Net het nummerbehoud formulier ingevuld, maar dan komt er te staan dat ik een ander telefoonnummer moet invullen want het is een simyo telefoonnummer. Hoe kan dat?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi liesaa1,

Welkom op ons forum:) Je kunt in het lijst met providers Tringg(nu Simyo) aangeven als vorige provider, dan zul je hier geen last van hebben. Kun je laten weten of het allemaal is gelukt?
Hallo Ruud,

Dit is wat er komt te staan: Bij het veld 'Nummer dat je wilt behouden', heb je een Simyo nummer opgegeven. Je moet hier het nummer opgeven wat je wilt meenemen van je huidige service provider.

Dus het is nog niet gelukt ook al geef ik Simyo aan.

Groeten,

Liesbeth
Reputatie 6
Badge +10
Hoi liesaa1,

Ik heb het idee dat je dit via Mijn Simyo probeert te doen. Ik heb het zojuist via de normale bestelstraat geprobeerd, maar krijg geen foutmelding. Je moet echt een hele nieuwe Sim Only bestellen. Mocht je dit al via pagina doen (of via een vriendendeal shop, hint! hint!), dan adviseer ik je om het via een andere browser te proberen.
Ja klopt Tiury, want ik heb via mailcontact te horen gekregen van jullie dat ik dat moest regelen via Mijn Simyo. Maar nu via Sim Only gedaan en gelukt. Dank.

En een laatste vraagje, ik heb een mail gehad dat mijn profielnaam verandert zou worden, maar dat is nog niet gedaan. Zou dat nog gedaan kunnen worden?

Groeten

Liesbeth
Toch nog een tweede vraagje, mijn aansluitkosten worden gewoon vergoed of moet ik daar toch nog een aanvraag voor indienen? Er staat hierover wat wisselende info op site en forum. 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi liesaa1,


Bij een interne overstap hoef je geen aansluitkosten te betalen.

Het vervelende is dat je van Tringg/ Lowcall niet direct kan overstappen naar een Sim Only abonnement. Dit kan alleen door een nieuwe bestelling te doen.

Omdat aansluitkosten altijd in rekening worden gebracht op het moment dat je de nieuwe simkaart hebt geactiveerd, komen de kosten op je eerste factuur. Verrekening vindt niet automatisch plaats, vandaar het advies om een berichtje te sturen nadat je de simkaart hebt geactiveerd.

Je kan een bericht op het forum plaatsen of een e-mail sturen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] om de kosten vergoed te krijgen.
Nog niet alles is gelukt, als ik nu inlog dan kom ik in mijn oude account terecht, want er staat nog steeds simyo tringg abonnement en mijn nieuwe gegevens zie ik nergens staan. 

En mijn andere vraag is of de aansluitkosten teruggestort kunnen worden, dat zou ik via dit forum kunnen aanvragen. Dank.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi liesaa1,

Goed dat je het aangeeft! Waarschijnlijk log je nog in met je oude wachtwoord van je oude Tringg abonnement.

Voor je nieuwe Sim Only abonnement heb je een nieuw wachtwoord ontvangen per e-mail. Deze heb je gekregen in je welkomstmail. Ik heb voor de volledigheid even een nieuwe wachtwoord aangemaakt.

Deze heb ik net per e-mail naar je gestuurd. Je kunt met deze en je eigen 06-nummer inloggen. Daarna komen je nieuwe gegevens tevoorschijn van je Sim Only abonnement 😮 Geef je even door of het hiermee lukt?

Ik zie daarnaast dat je je simkaart hebt geactiveerd. Je aansluitkosten zijn op je eerste factuur vergoed. Deze zullen dus niet in rekening worden gebracht.

Je eerste factuur ontvang je eind maart. Online kun je hem inzien op Mijn Simyo. Als je hier op kijkt, zul je ook zien dat er geen aansluitkosten worden geïncasseerd.

Laat je even weten of het inloggen is lukt? En of je nog andere vragen hebt? 🙂
Heel vreemd, ik kwam ook met het nieuwe wachtwoord nog steeds uit op mijn oude account. Even een dag gewacht en nu is het in orde. Dank!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi liesaa1,

Ik denk dat de website wat tijd nodig had om je nieuwe wachtwoord te verwerken. Gelukkig kun je nu inloggen op het juiste account! Mocht er nog iets zijn, laat je het ons dan weten? 😃

Reageer