.

Beantwoord

Van Tringg naar Simyo aansluitkosten?


  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,
wil overstappen van een oud Tringg abo. naar een volledig Symio sim-only.
Moet ik dan opnieuw aansluitkosten betalen?

Mvg,
S. Radic
icon

Beste antwoord door Ernst 2 June 2014, 12:41

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi bgd, welkom op het Simyo forum!

Omdat je een volledig nieuwe bestelling doet, worden er automatisch aansluitkosten in rekening gebracht. Maar omdat je dus eigenlijk van Simyo naar Simyo gaat, kun je een verzoek doen om die aansluitkosten te crediteren. Dat wordt dan ook wel ingewilligd, maar moeten we wel even weten ;)

In je gegevens zie ik dat je deze vraag een tijdje ook via het contactformulier hebt gesteld, heb je de het antwoord daarop niet ontvangen destijds?
Hallo! 
Ik moet het zelfde doen, van Tringg naar Simyo overstappen. Nu begrijp ik dus dat ik eerst mijn abonnement op moet zeggen en een nieuwe moet aanvragen. Betekent dit dan dat ik een nieuwe simkaart krijg incl al het gedoe met nummerhoud en niet bereikbaar zijn als je nummer wordt overgezet? 
Of regelen jullie dan alles en hoef ik alleen dus die extra kosten terug te vragen? 
Alvast bedankt voor het antwoord!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Bdl, wat leuk dat je je op het forum meldt :)

Wat je 'moet' doen is:
- Een nieuwe bestelling plaatsen op onze site.
- Je vraagt nummerbehoud aan
- Je activeert je nieuwe simkaart vóórdat je nummer wordt overgezet.
- Als je oude simkaart er op de dag van nummerbehoud mee ophoudt ga je je nieuwe simkaart gebruiken.

That's it, eigenlijk.

Als je je hier aan houdt ben je niet onbereikbaar. En móchten er dan nog aansluitkosten in rekening gebracht worden, dan moet je dat even laten weten. Die crediteren we gewoon 😉
hallo,

ik ben ook overgestapt middels de overstapservice van een oud tringg abbonnement naar een simyo abbonnement zoals op het forum werd aangegeven.
Mij zijn de aansluitkosten in rekening gebracht, hoe kan ik deze terug vragen?

MVG
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Deen, welkom op ons forum!

Ook bij jou zijn er toch aansluitkosten in rekening gebracht. De factuur hebben we al geïncasseerd, dus die kun je storneren.
Mocht je nog een automatisch herinnering krijgen, kun je negeren. Onze financiële administratie zal die factuur dichtboeken 🙂
Ik wil graag overstappen (oud Tringg abb) naar simyo. Net het nummerbehoud formulier ingevuld, maar dan komt er te staan dat ik een ander telefoonnummer moet invullen want het is een simyo telefoonnummer. Hoe kan dat?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi liesaa1,

Welkom op ons forum:) Je kunt in het lijst met providers Tringg(nu Simyo) aangeven als vorige provider, dan zul je hier geen last van hebben. Kun je laten weten of het allemaal is gelukt?
Hallo Ruud,

Dit is wat er komt te staan: Bij het veld 'Nummer dat je wilt behouden', heb je een Simyo nummer opgegeven. Je moet hier het nummer opgeven wat je wilt meenemen van je huidige service provider.

Dus het is nog niet gelukt ook al geef ik Simyo aan.

Groeten,

Liesbeth
Reputatie 6
Badge +10
Hoi liesaa1,

Ik heb het idee dat je dit via Mijn Simyo probeert te doen. Ik heb het zojuist via de normale bestelstraat geprobeerd, maar krijg geen foutmelding. Je moet echt een hele nieuwe Sim Only bestellen. Mocht je dit al via pagina doen (of via een vriendendeal shop, hint! hint!), dan adviseer ik je om het via een andere browser te proberen.
Ja klopt Tiury, want ik heb via mailcontact te horen gekregen van jullie dat ik dat moest regelen via Mijn Simyo. Maar nu via Sim Only gedaan en gelukt. Dank.

En een laatste vraagje, ik heb een mail gehad dat mijn profielnaam verandert zou worden, maar dat is nog niet gedaan. Zou dat nog gedaan kunnen worden?

Groeten

Liesbeth
Toch nog een tweede vraagje, mijn aansluitkosten worden gewoon vergoed of moet ik daar toch nog een aanvraag voor indienen? Er staat hierover wat wisselende info op site en forum. 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi liesaa1,


Bij een interne overstap hoef je geen aansluitkosten te betalen.

Het vervelende is dat je van Tringg/ Lowcall niet direct kan overstappen naar een Sim Only abonnement. Dit kan alleen door een nieuwe bestelling te doen.

Omdat aansluitkosten altijd in rekening worden gebracht op het moment dat je de nieuwe simkaart hebt geactiveerd, komen de kosten op je eerste factuur. Verrekening vindt niet automatisch plaats, vandaar het advies om een berichtje te sturen nadat je de simkaart hebt geactiveerd.

Je kan een bericht op het forum plaatsen of een e-mail sturen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] om de kosten vergoed te krijgen.
Nog niet alles is gelukt, als ik nu inlog dan kom ik in mijn oude account terecht, want er staat nog steeds simyo tringg abonnement en mijn nieuwe gegevens zie ik nergens staan. 

En mijn andere vraag is of de aansluitkosten teruggestort kunnen worden, dat zou ik via dit forum kunnen aanvragen. Dank.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi liesaa1,

Goed dat je het aangeeft! Waarschijnlijk log je nog in met je oude wachtwoord van je oude Tringg abonnement.

Voor je nieuwe Sim Only abonnement heb je een nieuw wachtwoord ontvangen per e-mail. Deze heb je gekregen in je welkomstmail. Ik heb voor de volledigheid even een nieuwe wachtwoord aangemaakt.

Deze heb ik net per e-mail naar je gestuurd. Je kunt met deze en je eigen 06-nummer inloggen. Daarna komen je nieuwe gegevens tevoorschijn van je Sim Only abonnement 😮 Geef je even door of het hiermee lukt?

Ik zie daarnaast dat je je simkaart hebt geactiveerd. Je aansluitkosten zijn op je eerste factuur vergoed. Deze zullen dus niet in rekening worden gebracht.

Je eerste factuur ontvang je eind maart. Online kun je hem inzien op Mijn Simyo. Als je hier op kijkt, zul je ook zien dat er geen aansluitkosten worden geïncasseerd.

Laat je even weten of het inloggen is lukt? En of je nog andere vragen hebt? 🙂
Heel vreemd, ik kwam ook met het nieuwe wachtwoord nog steeds uit op mijn oude account. Even een dag gewacht en nu is het in orde. Dank!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi liesaa1,

Ik denk dat de website wat tijd nodig had om je nieuwe wachtwoord te verwerken. Gelukkig kun je nu inloggen op het juiste account! Mocht er nog iets zijn, laat je het ons dan weten? 😃

Reageer