.

Beantwoord

Moet ik mijn pakket met telefoon en abonnement annuleren en via Mijn Simyo overstappen naar Sim-Only?

  • 7 September 2015
  • 9 reacties
  • 474 Bekeken

Goedendag,

Momenteel heb ik Simyo Prepaid.

Vorige week heb ik bij belsimpel.nl een pakket besteld met een telefoon en een Simyo Sim-Only abonnement, omdat ik dan korting kreeg op de telefoon. Daarbij heb ik ook nummerbehoud aangevraagd. De telefoon heb ik vandaag afgehaald.

Van jullie heb ik afgelopen zaterdag twee mails ontvangen. In de eerste staat dat mijn nieuwe Simyo startpakket binnen drie werkdagen in mijn brievenbus valt. In de tweede email staat dat jullie mijn aanvraag voor nummerbehoud hebben ontvangen.

In de tweede mail staat echter ook dat als ik overstap van Simyo Prepaid naar Simyo Sim-Only dat ik dan mijn aanvraag voor nummerbehoud moet annuleren en dat ik via Mijn Simyo kan overstappen naar Sim-Only.

Moet ik dan ook het Sim-Only abonnement dat ik via belsimpel heb besteld annuleren? In dat geval moet ik namelijk, zo werd mij bij belsimpel verteld, ook even mijn telefoon weer terugbrengen en een nieuwe bestelling voor een telefoon plaatsen. Ik had het abonnement en de telefoon immers als pakket gekocht. Als dat de snelste optie is vind ik dat op zich niet zo'n probleem, want ik begreep van belsimpel dat mijn nummer anders pas op 21 september overgezet zal worden.

Wat is het snelst/handigst?

En hoe kan ik eventueel de aanvraag voor nummerbehoud annuleren?

Ik zal het forum in de gaten houden, dus als jullie nog een vraag aan mij hebben kan ik snel reageren.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Tiury 8 September 2015, 11:33

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hild, welkom op het Simyo forum 🙂.

Het klopt inderdaad dat je normaal gesproken niet kunt overstappen naar een Sim Only, door een nieuwe bestelling te plaatsen. Maar, omdat jij het via Belsimpel hebt gedaan en hierbij een telefoon hebt aangeschaft, maken we een uitzondering.

Ik zie dat we je aanvraag nummerbehoud nog moeten verwerken. Zodra dit is gedaan krijg je een goedkeuring of afwijzing. Krijg je een afwijzing? Stuur dan een e-mail terug met de uitleg die je hierboven hebt gegeven. Onze nummerbehoud afdeling zal de aanvraag aanpassen en alsnog goedkeuren!

Denk je dat dat gaat lukken?

Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,

Bedankt voor je reactie en ook hartelijk dank dat dit zo geregeld kan worden.

Ik zal de beoordeling van de aanvraag nummerbehoud afwachten en dan kom ik er vast wel uit!

Groeten,
Hild
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Hild,

Top! Ik zie dat er een afwijzing was gekomen. Ik heb het daarom doorgestuurd en mijn collega Verly van nummerbehoud heeft het voor je goedgekeurd. Je nummer wordt op 14 september overgezet naar je nieuwe Sim Only simkaart :D

Heb je hierover nog vragen? 🙂
Hoi Naomi,

Super, dankjewel! Ik heb inderdaad een e-mail met de goedkeuring ontvangen en heb net mijn nieuwe simkaart geactiveerd.

En nee, er schieten mij zo geen vragen meer te binnen...

Groeten,
Hild
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hild,

Helemaal goed! Fijn dat het op deze manier geregeld en ook helemaal duidelijk is 🙂 Mocht er nog een vraag te binnen schieten, laat het dan weten! We helpen je graag verder.

Groetjes,
Angela
Hallo,

Gisteren is mijn nummer overgezet (nieuwe simkaart, nieuwe forumnaam). Ik kan sindsdien wel gebeld worden en sms'jes ontvangen, maar zelf geen berichten versturen of bellen (dan krijg ik het bericht "uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld"). Ook kan ik niet op internet komen.

Hoe kan dit (verholpen worden)?

Groeten,
Hild2 (voorheen Hild)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Hild2, er van uit gaande dat je je nieuwe simkaart nu gebruikt, en niet je oude (;)) heb ik je simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk.
Kun jij je telefoon uit- en aanzetten en me laten weten of dit geholpen heeft?
Hoi Ernst,

Yes, dit heeft geholpen! Bedankt!

Groeten,
Hild2
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hild2,

Goed dat het heeft geholpen! Bedankt dat je ons hiervan op de hoogte hebt gehouden 🙂. Kunnen wij weer met een gerust hart aan het werk. We zien je weer terug op het Simyo forum als er iets is!

Groetjes, Tiury

Reageer