.

Beantwoord

Kosten opzeggen binnen abbonnement?

  • 19 May 2014
  • 5 reacties
  • 588 Bekeken

Hallo,

als ik kies voor een abbonnement van een jaar. Maar ik wil toch eerder opzeggen. Wat zijn dan de consequenties en voorwaarden?

Alvast bedankt!

groet,

Een tevreden Simyo gebruiker!
icon

Beste antwoord door Dries 20 May 2014, 10:47

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Robertos!,

Wat leuk dat je je vraag op het forum stelt 🙂 Welkom!

Als je een jaarabonnement hebt en wilt afzien van je contract, dan kun je je abonnement afkopen. Dat betekent dat je al je abonnementskosten tot je einde contractdatum in één keer betaalt.

Omdat je maandelijks je bundels kunt wijzigen, kun je je afvragen welke abonnementskosten je dan moet afbetalen. Je krijgt de afkoopsom over de bundels die hebt aangeschaft toen je je bestelling hebt afgesloten.

Als je akkoord bent gegaan met de afkoopsom, kun je direct een bestelling plaatsen bij een andere provider. Je moet dan wel bij de aanvraag voor nummerbehoud een ; (puntkomma) doorgeven i.v.m. afkoop. Anders wordt je aanvraag afgewezen, omdat je nog een 'lopend contract' hebt.

Dit zijn alle zaken m.b.t. afkopen, heb ik dat zo goed uitgelegd of roept het nog meer vragen op?
Hoi Dries,

Wat bedoel je precies met die puntkomma? Betekend dat dat ik bij mijn volgende provider mijn 06-nummer in moet voeren en moet afsluiten met een puntkomma? Dus zo:

0612345678;

Zo ja, geldt dit dan voor elke Nederlandse provider?

Met vriendelijke groet,
Marc
Badge +8
Hoi xavorithre,

Dries bedoelt dat de nieuwe provider een opmerking moet plaatsen bij de aanvraag en die opmerking moet zijn: ;ivm afkoop
Dat moet er komen te staan :)

Maar dat ligt wel een beetje aan de situatie, of die opmerking erbij moet. Wilde jij ook gaan afkopen? En wat bedoel je met elke Nederlandse provider?

Groetjes,
Charlene
Ik zit er inderdaad wel aan te denken om binnenkort af te kopen, maar ik weet het nog niet zeker. Ik dacht dat ik zelf die puntkomma en zo moest invoeren op de site bij het aanschaffen van een nieuw abonnement, maar dat doet de provider dus bij de aanvraag als ik het goed begrijp?
Ik denk sowieso dat het het handigst is als ik het abonnement afsluit via de telefoon, dan weet ik zeker dat er niks verkeerd kan gaan.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Xavorithre,

Wat jammer dat je er aan denkt om op korte termijn al weg wil bij Simyo. Die ; melding moet inderdaad door de andere provider worden gedaan bij de aanvraag voor nummerbehoud. Alleen die ; is naar mijn idee een beetje op de zaken vooruitlopen, het is eerst zaak dat je de afkoopsom hebt geregeld bij Simyo, voordat je een bestelling met nummerbehoud kunt plaatsen bij een nieuwe provider. :)

Als je dit graag wil, dan is het verstandig om dit verzoek te plaatsen per e-mail. Je kunt dit sturen naar [email]Klantenservice@simyo.nl[/email]. Dit doen we graag per e-mail, omdat dit een overeenkomst moet zijn wat op papier aan te tonen is.

Heb ik je zo goed geholpen? 🙂

Reageer