.

Beantwoord

Ik ga 5 maanden weg. Kan ik mijn abonnement pauzeren?

  • 23 August 2015
  • 6 reacties
  • 218 Bekeken

Beste Simyo,

Ik verhuis binnenkort 5 maanden naar het buitenland maar wil wel graag mijn nummer behouden. Is het mogelijk om mijn abonnment te pauzeren of te blokkeren voor een korte periode?
icon

Beste antwoord door Scotsman 23 August 2015, 12:01

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Pauzeren of blokkeren is niet mogelijk. Wat je wel kunt doen is gedurende die 5 maanden je abonnement terug te zetten naar de goedkoopste bundel (100 min/sms) en alle extra bundels zoals internet uitzetten. Dit is wat ikzelf zou doen. Je kunt ook overgaan op een prepaid aansluiting met nummerbehoud en na 5 maanden weer terug gaan naar een abonnement. Dat heeft iets meer voeten in de aarde, en omdat het maar om 5 maanden gaat zou ik daar niet voor kiezen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi dbossy, welkom op het Simyo forum 🙂.

Zo te zien heb je al een heel uitgebreid antwoord gekregen van Scotsman (waarvoor dank!). Ik ben het met Scotsman eens, vandaar dat ik zijn reactie als antwoord heb gemarkeerd. Als je er voor kiest om over te stappen naar Prepaid, dan dien je hier een nieuwe aansluiting voor te bestellen en daarop nummerbehoud aan te vragen. Hier moet je zelf dus wel het een en ander voor doen. Ga je een jaar weg, dan is dat vaak goedkoper, maar in dit geval zou ik die moeite niet doen.

Heb je zo antwoord gekregen op je vraag?

Groetjes, Tiury
Badge
Super fijn om dit te lezen! Ik was echt net opzoek naar het antwoord, omdat ik ook voor meerdere maanden het land uit ga. (: Abonnement dus qua belminuten op zijn laagst en internet uit. Thanks!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marwelling,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat goed om te zien dat je iets hebt aan deze oplossing 🙂 Dit is precies waar het forum voor bedoeld is! Als je jouw simkaart wel meeneemt naar het buitenland, raad ik je aan de optie voor internet helemaal uit te zetten via Mijn Simyo. Je kunt zelf bellen in het buitenland uitschakelen. Zo maak je helemaal geen extra kosten buiten de kosten voor de belbundel. Wil je wel gewoon bellen? Dat kan! Let er dan wel op dat alle kosten tegen het buitenlandse tarief berekend worden. Meer informatie hierover vind je hier. Heb je verder nog vragen hierover?

Groetjes,
Angela
Bedankt voor het antwoord! Ik denk dat ik mijn abonnement inderdaad gewoon terugschroef naar de goedkoopste versie tijdelijk.

Groeten,

Daan
Reputatie 5
Badge +11
Super, dbossy! Veel plezier 🙂

Reageer