.

Beantwoord

Heeft Simyo acties op basis van ontwikkelingen?

  • 12 November 2015
  • 9 reacties
  • 250 Bekeken

Badge +2
Een hele goedendag,

In telecom land staat er weinig stil en veranderen structureel gelukkig nieuwe dingen waar wij als
gebruiker en klant niet ontevreden mee zijn.

Door een nieuwe aanbieding/wijziging van 1 van de spelers in de markt bestaat er nu een zeer
aantrekkelijk aanbod, wat niet in de buurt komt van het Simyo pakket.

Gaat Simyo hier op korte termijn wat mee doen, zodat dit reden is om klant te blijven? Mocht dit niet
het geval zijn, dan acht ik de kans van een overstap voor alle nummers binnen het gezin reëel.

Ik kijk vol belangstelling uit naar de informatie van Simyo hieromtrent.

Vriendelijke groet,

Steven
icon

Beste antwoord door Tiury 13 November 2015, 12:28

Bekijk originele reactie

9 reacties

Mag ik vragen over welke speler je het hebt? Ik vermoed T-Mobile, wil gaag een kijkje nemen zodat ik een eventueel passen antwoord kan geven. Niet namens Simyo maar wel uit eigen beleving 🙂
Badge +2
Het gaat in dit geval om TELE2, mobiel, sim only.
https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only/
Tja Tele 2 is dan wel goedkoper.. Maar de dekking is niet echt top bij ze. Vind het zelfs dramatisch en dat is iets wat ik persoonlijk ook belangrijk vind.



Daarbij is 4G voor mij geen must aangezien ik geen dingen doe op mijn telefoon die 4G behoeven.

Ook vind ik het voordeel dat je bij Simyo 4G uit kan zetten en zo minder betaald per maand. Handig als je het tijdelijk wat krapper hebt.

Het is misschien wat persoonlijk. Echter mijn advies is niet alleen te kijken naar de prijs maar ook wat je er voor krijgt in z'n totaliteit gezien.
Reputatie 1
Badge +5
Hoi sschot,

Wat raytje hier zegt klopt ook, heb zelf bij tele2 gezeten 5 maanden terug de dekking en de belabberde internet op dat moment heeft mij doen overstappen.

Maat van me heeft nu 4g van tele2 en nog is op veel plekken zegt tie best slecht bereik, alleen als tie 4g heeft is het ook gelijk goed dat moet ik wel zeggen.
Maar weet wel dat 3g op het tele2 netwerk kwalitatief minder is.

De keuze ligt echt aan jou zelf sschot zou jammer zijn Als je weg zou gaan.

Mvg,

Simnlru
Badge +2
Hoi Raytje,
Hartelijk dank voor jouw feedback en informatie. De dekking is inderdaad nog niet optimaal op dit moment. Dat is zeker een goed punt om in de overweging mee te nemen. Aan de andere kant leef ik 90% van de tijd in de randstad en daar lijkt de dekking wel prima.

Beste Simnlru, ook bedankt voor je ervaring en informatie aangaande Tele2.

Tuurlijk is geld niet alles, maar:
Tele2 10,00 euro 100 min/sms en 1GB 4G, daarna lage snelheid
Simyo 15 euro 100 min/sms en 750MB 4G, extra kosten buiten bundel
Simyo 17 euro 100 min/sms en 1500MB 4G, extra kosten buiten bundel

Een prijs verschil van 50% tot 70% (vanaf 10 euro gerekend) vind ik toch aanzienlijk, waarbij er qua producten geen verschillen inzitten. Dekking is wel een punt.

Ik ben ontzettend content en tevreden met Simyo en heb in basis helemaal geen behoefte om te gaan kijken bij een ander, echter ik ben wel benieuwd wat Simyo gaat doen om bestaande klanten te behouden, gezien dit significante verschil.

Ben daarom heel benieuwd wat er gaat gebeuren bij Simyo.

Groet,

Steven
Beste sschot.

Ik was ook een klant van Tele2, al lijken de produkten hetzelfde er zijn nog meer verschillen.
Het is niet mijn stijl om te zeggen een provider is goed of slecht maar ik raad je wel aan om je goed te informeren en te kijken naar zowel de pros en cons.
Ik weet van een muziek/dancefestival bij mij in de gemeente dat KPN, en daar profiteert Simyo dus o.a. ook van, een mast extra zet om de dekking te garanderen.

Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi sschot,

We vinden het heel goed van je dat je navraag doet over de veranderingen op de telefonie markt. Natuurlijk is een speler zoals Tele2 eentje om in de gaten te houden voor Simyo. Alleen is het erg moeilijk om deze twee providers met elkaar te vergelijken 🙂.

Zoals je hierboven al leest, zijn de verschillen nog groot. Omdat wij over het algemeen niet negatief zijn over andere providers, ben ik blij dat andere forumgebruikers je al wijst op puntjes waar je rekening mee moet houden. Zo lees ik netwerkdekking en de service van de klantenservice. Dit zijn voor mij persoonlijk ook de belangrijkste zaken om rekening mee te houden. Hier zou ik zelfs een aantal euro per maand extra voor betalen.

Daarnaast wil ik je ook wijzen op de flexibiliteit die je bij Simyo hebt. Je kunt per je verbruik inschatten voor een andere bel of internetbundel kiezen. Daarnaast heeft Simyo geen meerjarige contracten, waar ze je natuurlijk langer mee proberen te binden.

Wat we daar tegenover zetten is een cadeau voor de vaste klanten. Zo krijgen ze bij het verlengen een heel jaar lang +50% extra MB's, ongeacht welke bundel en scherpere tarieven 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie reacties en het delen van jullie ervaringen, Raytje, simnlru en Friesian 🙂.
Badge +1
Behalve TELE2 is er nog een belangrijke speler op de markt die een scherp tarief aanbied.
Namelijk ZIGGO, voor €15 krijg je daar 300 min en 1500 Mb 4 G internet (geen jaar contract per maand opzegbaar), deze concurrent lijkt me veel serieuzer voor Simyo. Ikzelf ben ook al stiekem hiernaar aan het kijken voor een overstap.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Karin69,

Slim dat je je ogen openhoudt. Wij zouden het natuurlijk jammer vinden als je zou overstappen. Ik begrijp wel dat je kijkt naar datgene wat voor jou belangrijk is. Hopelijk gebruik je de tips van andere gebruikers in dit topic ook en kijk je daarbij naar de klantenservice van de provider en andere punten die ook meespelen bij een overstap.

Als je aan ons vragen hebt, dan weet je ons te vinden.

Reageer