.

Ik snap het niet..

  • 31 August 2023
  • 26 reacties
  • 704 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste mensen.

Ik ga het nogeens proberen…

Ik zie dat er vooral 2 dingen als een rode draad door het forum lopen en ga ervan uit dat dat het tipje van de ijsberg is omdat er meerdere contact kanalen zijn.

Er zijn problemen met Esim en buitenbundelkosten die mij steeds opvallen. In het weekend is de service wat minder maar jullie, de medewerkers werken keihard, dat weet ik.

Maar na het weekend liggen veel van deze zaken dus te wachten. Ook telefonisch en via WhatsApp zijn er problemen met terugbellen en dergelijk.

Ik snap niet echt het gevoerde beleid.

Waarom niet ff een rem op Esim om dat beter werkzaam te maken?

Waarom geen betere bescherming tegen buitenbundelkosten? Ook al zijn de voorwaarden er dan nog zou het mijns inziens nogal wat verschil maken om het voor jullie, de medewerkers en ook voor de klanten om het beter, werkbaar, praktisch te maken.

Ik zie gewoon na het weekend vaak hetzelfde klaarliggen wat met een betere aanpak minder kan zijn, logisch geredeneerd.

Maarja, misschien zeg ik nu wel iets heel geks. 😉😀

 


Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

26 reacties

Maarja, misschien zeg ik nu wel iets heel geks. 😉😀

Ik weet het wel zeker, zoiets heet je gezonde verstand gebruiken en dat schijnt tegenwoordig nog al ouderwets te zijn 😎😉

 

Volgens mij zeg ik niks geks maar eerder realistisch als ik kijk wat er wekelijks afspeelt., 🤫😎

Reputatie 7

@Friesian Ik waardeer je poging om zo met een andere insteek die lui die Simyo besturen nu eens uit die ivoren toren te halen.

Man-o-man, wat kijk ik uit naar de volgende meeting, waarbij, net als vroeger, de ‘lui uit de ivoren toren’ gewoon bij onze meeting kwamen zitten en met ons en wij met hun/hem konden praten. Those were the days! Die lui moeten dan nu wel met een héél goed verhaal komen eer ze bij ons durven te gaan zitten. En aangezien dat goede verhaal er domweg niet is, zal een volgende meeting niet met de lui uit de ivoren toren er bij gaan plaats vinden…… 😡😢

Thanks @RicoK .

Tis gewoon jammer dat die mensen in hum toren dit niet in willen zien. Het loopt voor geen meter en dan willen ze zich ook nog de beste provider noemen. Ik geloof dat ze misschien bang, zijn Rico. 😀😉 Bang om de waarheid onder ogen te zien. 😇

@abjJij ziet toch ook wel dat er veel problemen zijn als je wat door het forum leest? Mijns inziens moet voor Simyo ook kunnen wat andere providers wel kunnen wat bijvoorbeeld betreft een betere bescherming. Tis toch van den zotte dat andere FE als advies geven neem een andere provider want die bieden wel een goede bescherming? Terugbellen als beloofd is een regelrechte puinhoop. Dat kun je echt niet maken. Daar is geen excuus voor. Een woord is een woord gegeven.

Ook even dit om mijn gedachte te onderbouwen.

@JanDschreef het volgende wat ik ook begrijp en met hem wel eens ben…

Linkje

Hallo@Friesian ik zou die coulance niet meer propageren, maar eerder schrijven of een betalingsregeling mogelijk is.

Ik ben fel tegen het standaard verlenden van coulance, daar betalen wij als mede klanten indirect aan mee en heb daar geen zin in.

Als de 80 en 100% real time zijn dan zou het bijvoorbeeld toch mogelijk moeten zijn om de data te stoppen. Gewoon een stop in kunnen stellen op je mijn Simyo voor de €0,50 kosten die andere providers ook rekenen.

Een coulance is dan niet nodig door een betere aanpak.

En de Esim werking, activering beter maken. Maakt me niet uit waar de oorzaak van het probleem ligt maar een upgrade kan verschil maken, een time out om het goed te krijgen.

Simyo zegt zelf al eerder….

Jij bij wij blij.

Ik geloof echt oprecht dat je daarmee voor de medewerkers de hoeveelheid werk een groot stuk kunt inperken en dat er niet wekelijks problemen zijn met hoge data kosten en telefonische klachten.

En ook denk ik het aantal kanalen wat inperken. En waar je wel actief bent je focussen als bedrijf op een goede service.

Dat is juist hetgene waar men zich in het verleden ook altijd op gericht heeft.

 

Mooier kan ik het niet maken.

🙂

@Simyo

Het zullen misschien stalorders zijn (klinkt gek voor.mij als oud agrariër 😉), maar het is jammer dat niemand vanuit Simyo reageert, dit topic negeert. Ik weet dat ik kritisch kan zijn maar ben wel altijd eerlijk. Ik doe mijn best althans. Ik snap het echt niet, erg spijtig... Eerlijke communicatie is de basis voor elk forum. 

Reputatie 7

@Friesian Zoals ik aangaf, ik waardeer je poging vanuit een andere insteek.

Het is erg jammer dat @Seren@Amy en/of @Roeqajja zich namens Simyo nog niet heeft laten horen.

Of, en dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn, de bestuurders uit, ja, ik verval in herhalingen, de ivoren toren zijn zich aan het beraden hoe zij jouw nieuwe insteek nu eens zullen moeten gaan aanvliegen. Ik hoop echt dat jouw bericht nu eens wél bij de bestuurders is aan gekomen, zonder dat het welbekende riedeltje op voorhand al wordt opgerakeld.

De hoop/wens is de vader van de gedachte…..

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Friesian, @RicoK en @abj,

Bedankt voor je bericht. Excuses dat er nu pas op dit topic word gereageerd, het heeft even geduurd om alles goed te kunnen verwoorden. Negeren was dus absoluut niet mijn (of onze) intentie. In dit topic zal ik spreken over jullie (de community en de forum experts).

Uiteraard waarderen wij jullie input, kritisch zijn kan en mag op dit forum. Maar zoals je zelf ook weet zijn de moderators op het Simyo slechts een doorgeefluik. Wij weten dat jullie het anders hadden gezien als het komt op de bescherming van de buitenbundel kosten. Wij, moderators, hebben hier ook een sterke mening over. Het is echter zo dat Simyo transparant is over het feit dat wij geen dataplafond hebben en het tarief die hoort bij de buitenbundel kosten Jullie weten dat er waarschijnlijk in de nabije toekomst ook geen dataplafond geïmplementeerd zal worden. Dit is een onderwerp wat al vaker is aangehaald door jullie en waar wij inderdaad altijd hetzelfde antwoord op hebben. Niet omdat wij dit niet communiceren aan de desbetreffende afdelingen, maar omdat het gewoon duidelijk is dat Simyo hier zelf ook een mening over heeft. Ik weet verder niet zo goed wat ik hier nog over kan zeggen. Wij proberen in ieder geval vanuit Simyo op tijd klanten te waarschuwen wanneer de bundel op is door bijvoorbeeld de waarschuwing sms'jes bij 80% en 100% en natuurlijk de blokkade op de simkaart bij €100 of €250 buiten de bundel. 

Om terug te komen op jouw punten over de eSIM. Het is niet zo dat eSIM '’slecht'’ werkzaam is. Het komt inderdaad voor dat sommige klanten vast lopen bij het installeren van de eSIM. Dit kan lijken op een hele grote groep mensen omdat dit op het forum komt te staan maar in werkelijkheid valt dit heel erg mee. Het is dus niet nodig om een rem te zetten op de eSIM om het '’beter werkzaam te maken'’. 

Tot slot wil ik nog even reageren op het stukje service. Het is inderdaad de afgelopen (zomer) maanden erg druk geweest voor onze klantenservice. Hierdoor waren er inderdaad wat achterstanden en was onze responstijd langer dan jullie van ons gewend zijn. Onze klantenservice heeft erg zijn best gedaan om alles zo goed en snel mogelijk af te handelen, dit lukte niet altijd. Gelukkig is het de afgelopen twee weken weer terug gegaan naar hoe het was en loopt alles weer soepel 😊. Ik hoop dat ik zo al jouw punten heb beantwoord. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dit graag @Friesian. Je weet dat mijn privé berichten ook altijd voor je open staan. Nogmaals excuus voor deze late reactie.

Om nog even op in te gaan wat @RicoK  zei. Een tijd geleden heb ik veel moeite gedaan om een meeting te organiseren op ons kantoor met verschillende collega's van verschillende afdelingen waarbij jullie, de forum experts, de kans hadden om zulke dingen aan te kaarten. Helaas is het na meerdere pogingen mislukt i.v.m andere verplichtingen. Dit is natuurlijk heel erg jammer. Ik heb jullie toen ook aangegeven om onderling een datum uit te kiezen, zodat deze vooralsnog plaats kon vinden. Helaas heb ik daar niks meer over gehoord. Mochten jullie hier nog behoefte aan hebben kunnen we altijd nog een keer kijken naar een meeting. Wat ik alleen niet helemaal begrijp, is wat je bedoelt met dat ze met een '’goed verhaal'’ moeten komen? Heb je het dan over het dataplafond of bedoel je iets anders? Ik hoor het graag van je. Uiteraard staan mijn privé berichten ook altijd voor jou open @RicoK


Groetjes,
Seren

Hoi @Seren 

Goed dat je eindelijk in de pen bent geschoten. Mijn laatste zin in mijn reactie is denk ik heel erg goed to the point van hoe een forum het beste werkt. Open staan voor elkaars mening. Je hoeft het niet met elkaar altijd eens te zijn maar luisteren naar elkaar, delen van meningen is gewoon  het beste. Dat hoort ook bij gezond verstand waar @abj  het over heeft. Dat je als klant, oud Forum expert, het beste voor hebt met Simyo, de werkdruk minder wilt maken voor de mensen die er werken en daarbij, naar mijn mening, goede argumenten gebruikt is wel degelijk je gezonde verstand gebruiken. Al heb je er een hard hoofd in.

Wanneer ik het vanuit mijn perspectief benader dan denk ik dat ik @RicoK  begrijp wat betreft een goed verhaal dat er niet is.

Andere partijen bieden wel een goede bescherming waar ik en andere forum experts al jaren voor pleiten. Een goed verhaal daarvoor is er niet. Het is idd steeds hetzelfde verhaal, hetzelfde riedeltje wat wordt afgespeeld. Behalve de waarschuwingsberichten komen de gegevens van het dataverbruik veel te laat binnen bij jullie waardoor de blokkade bij €100,- /dag -  €€250,-/week tot veel hogere bedragen kunnen oplopen. Dit kan vel beter dan de 4 uur alleen al in Nederland.

Met een goede, betere bescherming zou er geen coulance, afbetalingsregeling hoeven te zijn. In ieder geval minder vaak daarop teruggegrepen moeten worden. Een goed verhaal waarom het bij Simyo niet kan is er gewoon niet t.o.v. de andere providers. Een betere bescherming tegen een bedrag, een keuze optie in Mijn Simyo zou veel mensen, niet alleen jullie, forum experts en mij een beter gevoel geven. We hebben in al die jaren als (oud) forum experts veel reacties gelezen, ook verdrietige reacties. Als er in het weekend ook iemand zoals in het verleden even op de laptop mee zou kijken van jullie, de moderators, dan zouden de enkele belangrijke punten verholpen kunnen worden. Dat zou ook een goede zet zijn.

Ook bij de Simyaardag heb ik m'n bedenkingen. Ik geloof dat je niks krijgt voor niks. Uiteindelijk zal het linksom of rechtsom betaald worden.

Simyo is een merknaam,  Simyo heeft geen mening. Een mening wordt gevormd door mensen die er werken, ook de mensen in de ivoren toren die niet willen luisteren naar onze goede argumenten en betere keuzes maken, beter naar de feedback luisteren.

Hopelijk doen ze het wel voordat het te laat is al heb ik er een hard hoofd in en vertrouwen dat het dus gebeurt heb ik niet. Simyo is een goed bedrijf maar er kunnen nog wat puntjes op de ‘i’.

Een merknaam stelt eigenlijk niet veel voor. Eerst had je Lowcall, debitel, Hi en Telfort.

Zoals er nu bij T-mobile de naam Odido is. Misschien ben ik wat ouderwets maar de eerdere naam is voor mij vertrouwder. Er kan gewoon veel gebeuren.

 

Groetjes,

Friesian

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Goed verhaal @Friesian. Helemaal mee eens!

Ik mag hopen dat @Seren wederom haar rol pakt en dit voor de zoveelste keer gaat aankaarten bij haar meerderen. En als het goed is gaan die meerderen dat weer in een vergadering bespreken met hun meerderen. Etc. 

Reputatie 7

@Seren Bedankt voor je reactie. Ik wilde even wachten met het schrijven van een reactie om e.e.a. te laten bezinken, maar aangezien @Friesian nu ook (al) in de pen was geklommen wil ik niet achterblijven.

Zoals ik meerdere malen heb aangegeven, ik waardeer @Friesian zijn pogingen om ‘de zaak’ eens van uit een andere hoek te benaderen. Ik kan Friesian hierin enorm bijstaan. Waarom? Omdat wat wij al enige jaren aangeven erg steekhoudend is. Het kan toch niet zo zijn, dat het bestuur, ja, ik weet/besef, ik heb het bestuur ‘de lui’ genoemd, hier domweg ongevoelig voor is? Omdat ik al weer wat jaren meeloop met Simyo en wij FE's vroeger, lang voor de huidige lichting bestuur en moderators, met de moderators én het bestuur aan tafel mochten en konden zitten vraag ik mij werkelijk af welke visie, welk beleidsplan, het huidige bestuur heeft. Is het gemakzucht? Kunnen zij het niet aan? Weten/kunnen ze het niet? Willen ze ook wel, maar mogen ze niet vanwege KPN (iets met in elkaars vaarwater zitten)? Of is het toch om de pure extra winst te doen? Verschuilt Simyo zich werkelijk achter de nog altijd ‘Beste Provider'-beoordeling van de Consumentenbond? Zoals je terug kunt lezen, heb ik mijn nadrukkelijke twijfels over deze jaarlijkse beoordeling, want iets gaat er niet goed. Nou ja, ik merk dat ik erg lang van stof ga worden, ik kan wel blijven schrijven.

Seren, wat ik bedoelde met mijn reactie, waar jij over valt, is exact dat, zoals je nu reageert. Ik heb een reactie willen uitlokken, waarbij ik de hoop heb dat mijn reactie 1-op-1 bij het Bestuur belandt waarbij hij/zij, net als jij, ook zo reageert/reageren. Er is gewoon geen goed verhaal meer voor zoals Simyo de eSim (ja, inmiddels gaat het beter), de simkaart in het buitenland, het sowieso vele malen moeten resetten van een simkaart, de buiten-de-bundel-kosten/het dataplafond en dus de bescherming van de klanten, het ontbreken van 5G (want hoe frustrerend is het, dat je zodra je België binnen rijdt je wel op eens 5G hebt?), het (telefonisch) afsluiten van de Klantenservice, etc etc aanvliegt. 

Ja, jullie zijn doorgeefluik, maar hebben jullie regelmatige overleg met het bestuur? Simyo is toch een platte organisatie zonder drempels?

Ik draag Simyo een erg warm hart toe. ik zit al weer een erg lange tijd bij de club, maar de laatste jaren staat Simyo domweg stil en wat er wordt gedaan aan enige vooruitgang loopt helemaal mis, zoals de eSim. Het enige waar Simyo nog een beetje in uitblonk waren de (gunstige) tarieven, maar ook daarin is zij ingehaald en gaat Simyo, oke, wel begrijpelijk, ook mee in/met de ‘inflatiecorrecties’.

Ik hoop (verwacht?), dat Simyo de koe nu eens bij de hoorns gaat vatten en werk gaat maken van datgene wat er nu speelt.

@Friesian Bedankt voor je post!

Reputatie 7

@abj Wat je zegt klopt helemaal, maar misschien moet je @Friesian zijn en mijn reacties nog eens op je gemakje rustig én goed doorlezen. Dan begrijp je dat jij wat jij nu zegt, waar jij nu op reageert, de lading niet dekt.

Reputatie 7
Badge +9

Het goede verhaal is heel simpel. Centjes! Simyo maakt voor van alles een business case met uiteraard: Wat gaat een wijziging kosten om te maken en wat levert het op.

De wijziging dataplafond komt daar waarschijnlijk niet lekker door. 0,15€ per MB of bij extra bundels 5€/500MB(=0,01€/MB) kunnen afrekenen is uiteraard veel meer winstgevend dan 3€/10000MB(=0,0003€/MB) in het voor de consument huidige gunstigste geval. Over consumenten, die buiten de bundel gaan, wordt waarschijnlijk DIK winst gemaakt.

Daarnaast heb je diverse consumenten, die daarom een grotere bundel hebben dan eigenlijk nodig, om te voorkomen dat ze buiten de bundel gaan. Ook de MBs, die daar overblijven, maakt Simyo natuurlijk eigenlijk ook weer winst op (en kunnen ze daarna duur doorschuiven naar klanten buiten de bundel).

Ja, er zullen klanten daardoor weggaan bij Simyo na het betalen van soms wel jaren aan abonnementsgeld nadat ze buiten de bundel raakte. Simyo zal ook wel enkele klanten niet krijgen door dit beleid (veel mensen kijken hier niet naar!)

Financieel is het blijkbaar aantrekkelijker om op de huidige wijze door te gaan. De mensen, die weggaan hierdoor, worden waarschijnlijk goed gecompenseerd door mensen die wel gewoon betalen en mogelijk is zelfs na coulance er ook nog wel winst over voor Simyo.

De coulance is er waarschijnlijk voornamelijk, omdat er anders echt te veel mensen weglopen bij Simyo. Klanten binnenhalen kost immers ook geld.

Zoals we allemaal weten, we hebben allemaal de voorwaarden geaccepteerd en we weten hoe Simyo werkt en zijn er nog.

Het enige dat bij echter verbaast is hoe vele andere providers het inmiddels wel bieden. Eerst was Simyo een van vele met deze voorwaarden. Inmiddels zijn ze redelijk uniek in negative zin. Ik ben benieuwd had die business case bij al die andere providers wel rond kwam en hoe dat afwijkt hoe Simyo dat ziet.

Hoe dan ook: Het is wat het is.

Ik zou me wel 2 x bedenken als het gaat om op te komen voor bijvoorbeeld ook de klanten met wensen te kwalificeren als mekkeren. Het gaat ook niet om centjes maar om forse bedragen.

We hebben als (oud) forum experts veel verdrietige reacties gelezen. Wat mij daarin erg is bijgebleven was een topic, vraag me niet welke TS. Dat ging over mensen die met de kinderen tijdens de kerstdagen op bezoek waren geweest bij opa en oma. Hoge kosten waren gemaakt en Simyo was gesloten. Dat topic heeft heel veel indruk op me gemaakt.

Het gaat niet om centjes, daarvoor zijn er voorbeelden van zeer hoge kosten. Van centjes kan men al lang niet meer spreken.

Ook al zijn er voorwaarden waarmee men akkoord is gegaan wil dat nog niet zeggen dat een bedrijf geen verbeteringen kan doorvoeren. Ook de Esim zouden klanten op het verlanglijstje hebben staan als Simyo dat niet had. Ook dat is er gekomen ondanks de voorwaarden. Vastlopen in het systeem betekent ook dat er problemen zijn. Even een rem om het systeem beter op de rails te zetten zou in mijn ogen zéker goed zijn. In 1 x doorpakken, verbeteren zou het aantal meldingen aanzienlijk verminderen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Friesian, @RicoK, @Groentjuh en @abj,

Wederom bedankt voor jullie mening. Voor mijn gevoel ben ik in mijn reactie op jullie heel duidelijk geweest over alle punten die jullie hebben aangekaart. Nogmaals kan ik niet meer dan dit zeggen. Ik denk dat het voor ons allemaal vermoeiend is om constant in herhaling te vallen. Ik snap heel goed dat jullie bepaalde zaken anders hadden willen zien, geloof mij, dat zou ik ook graag willen. Maar op dit moment kan ik niet meer zeggen (of doen) dan dat ik al heb gezegd. 

Ja, jullie zijn doorgeefluik, maar hebben jullie regelmatige overleg met het bestuur? Simyo is toch een platte organisatie zonder drempels?

Ik mag hopen dat @Seren wederom haar rol pakt en dit voor de zoveelste keer gaat aankaarten bij haar meerderen. En als het goed is gaan die meerderen dat weer in een vergadering bespreken met hun meerderen. Etc. 

Ik denk dat ik heel erg duidelijk ben geweest over het feit dat er jullie feedback altijd word doorgezet naar desbetreffende afdelingen. Ik snap daarom jullie reactie niet zo goed? Simyo is zeker geen platte organisatie zonder drempels, ik kan als community manager niet zomaar afstappen op het bestuur en jullie feedback direct aan hun doorgeven. Zoals elk bedrijf heeft Simyo ook schakels binnen een organisatie. Wij, moderators, doen ons best om alle feedback door te geven aan desbetreffende afdelingen zodat dit uiteindelijk boven op wordt besproken. Dus om je vraag te beantwoorden; nee ik heb geen regelmatig overleg met het bestuur. Ook vind ik het jammer dat je niet ingaat op mijn stukje over de FE meeting. Dit lijkt compleet genegeerd terwijl dit wel een belangrijk deel is. Uit jouw berichten haal ik dat je hier wel behoefte voor hebt. Nogmaals, als jullie (FE's) hier behoefte aan hebben kan dit geregeld worden. Ik zal dan verschillende collega's van verschillende afdelingen uitnodigen, zodat zij al jouw/ jullie vragen kunnen beantwoorden. 

Voor nu wens ik jullie een hele fijne weekend toe. 

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb begrip voor de reactie van @Seren. Er is nu eenmaal een beleid wat ergens in de top van Simyo
(en wellicht aangestuurd door KPN) wordt bedacht en uitgevoerd.

Het is te simpel om te zeggen dat je als Simyo medewerker even een kamer met het bordje “directie”
binnen loopt en dan de zaak geregeld hebt. Ik denk dat iedereen die in loondienst is bij een
bedrijf weet dat er gewoon zaken zijn die je niet kan beinvloeden.

@Seren ik wil je complimenteren voor de vriendelijke en geduldige manier waarop je keer op keer
ingaat op de reacties van een deel van de Forum Experts. Ik weet inmiddels het standpunt van Simyo,
en sta dus niet achter deze continue herhalende berichtenstroom over ESim, belplafonds en 5G.

Voorlopig is Simyo voor mij veruit de goedkoopste provider, dus ik blijf.

Nogmaals complimenten voor de manier waarop je de zaak verwoordt,  @Seren 

Hoi @Seren   @wimj12  en alle andere lezers. 

 

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren maar doe het nu toch. Op de hoofdpunten ben ik het met je eens wimj12. 

Ja, ook ik snap @Seren haar reactie en waardeer haar eerlijke reactie(s). Wat ik als kernpunt in mijn openingspost zei over eerlijke communicatie omvat in een zin alles waar ik voor sta. Ook de bedrijfsmethodiek, niet zomaar overal binnen kunnen stappen, heb ook ik moeten leren. Al denk ik wel dat er een grote winst gehaald kan worden als men beter luistert/wil luisteren naar de mensen 'in het veld' met de ervaringen uit de praktijk i.p.v. naar wat in algemene zin managers achter het bureau verzinnen.

Ik zie dat in mijn werk als postbezorger maar ook op verschillende fora. Wat resulteert in het behoud van juist die mensen, mensen met ervaring. Om wat voorbeelden te geven, ik ken enkele namen van mensen, zowel bij het KPN forum als dat van Odido die er al langer werken. Misschien ben ik ouderwets maar ik moet wennen aan de nieuwe naam van T-Mobile wat iets anders is qua gebeurtenis dan bij Insided wat voor Seren wat moeilijker schijnt te zijn om te vergeten dan Gainsight. 🙃

Ik begrijp ook je gedachten wat betreft de berichtenstroom, eigenlijk ben ik het wel met je eens maar kan idd vertellen dat wat we zeggen ook al heel lang speelt en erg frustrerend is dat, in mijn optiek, een goede bescherming erg belangrijk is, misschien wel het allerbelangrijkste en het lijkt alsof dat te weinig doorkomt bij de luitjes, mensen (in de ivoren toren), het bestuur. 

Dus @Seren ook namens mij complimenten voor hoe je ons, zoals wij dat ook doen, een rustige en eerlijke reactie terug geeft. Vertrouwen en eerlijkheid gaan bij mij hand in hand. Mist het één kan van het ander geen sprake zijn. 

Jij @wimj12 hebt ook al vaker gereageerd met dat je voor kinderen geen abonnement /sim only van Simyo zou adviseren te nemen vanwege de bescherming die bij andere providers beter is geregeld. Anderen, wij, jij kennen ook de voordelen van een goede bescherming. 

Een betere bescherming geeft meer veiligheid, een beter gevoel. Ook voor datagebruik buiten de EU. Denk maar eens aan onderweg als het bijna donker is. Hoevaak heb ik geen mensen gezien onderweg op skeelers, op de fiets, mensen die te voet onderweg zijn omdat ze net als ik een hond hebben die tegen mij zegt van: ik wil je uitgebreid uitlaten en ik accepteer geen nee. #ietsmeteeningebouwdeklok.  

Ik heb al enkele keren tegen mensen in mijn loopwijk gezegd... Als uw hond een beetje lijkt op die van ons, dan wordt u net als ik elke dag uitgelaten. 😇

Mensen die amper nog zichtbaar zijn, verlichting reflecterende kleding.   Beschermende kleding voor motorrijders.....anders loop je het risico dat je huid een keer op het asfalt ligt aldus een motoragent en wij de mensen thuis spreken met de nodige zorgen. 

 

Er is in mijn ogen altijd ruimte voor verbetering. Ik ben naar mezelf ook erg kritisch. Bij het eten bereiden, bij het onderweg zijn op de fiets, eigenlijk altijd in het verkeer. 

Je wilt niet weten hoeveel ik heb lopen zoeken naar veilig onderweg zijn ook met dat ik problemen heb gehad qua gezondheid, veel later links mijn gehoor in grote mate plotseling ben verloren. Oriëntatie van waar het geluid vandaan komt heb ik niet om maar te zwijgen over het andere.. Oordopjes, koptelefoons zijn prima maar onderweg wil ik EN de muziek horen En kunnen bellen EN bereikbaar zijn als mantelzorger. Persoonsalarm geeft een goed gevoel.

Eigenlijk wilde ik kort van stof zijn maar dat lukt me niet. Soms heb je van die dagen. 😉🙂

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb begrip voor de reactie van @Seren. Er is nu eenmaal een beleid wat ergens in de top van Simyo
(en wellicht aangestuurd door KPN) wordt bedacht en uitgevoerd.

Het is te simpel om te zeggen dat je als Simyo medewerker even een kamer met het bordje “directie”
binnen loopt en dan de zaak geregeld hebt. Ik denk dat iedereen die in loondienst is bij een
bedrijf weet dat er gewoon zaken zijn die je niet kan beinvloeden.

@Seren ik wil je complimenteren voor de vriendelijke en geduldige manier waarop je keer op keer
ingaat op de reacties van een deel van de Forum Experts. Ik weet inmiddels het standpunt van Simyo,
en sta dus niet achter deze continue herhalende berichtenstroom over ESim, belplafonds en 5G.

Voorlopig is Simyo voor mij veruit de goedkoopste provider, dus ik blijf.

Nogmaals complimenten voor de manier waarop je de zaak verwoordt,  @Seren 

Dankjewel @wimj12 voor deze reactie, dat waardeer ik heel erg 😊.

 

Ja, ook ik snap @Seren haar reactie en waardeer haar eerlijke reactie(s). Dus @Seren ook namens mij complimenten voor hoe je ons, zoals wij dat ook doen, een rustige en eerlijke reactie terug geeft. Vertrouwen en eerlijkheid gaan bij mij hand in hand. Mist het één kan van het ander geen sprake zijn. 

Jij ook heel erg bedankt @Friesian voor je compliment.

Weet je wat het is @Seren ?

Je manier van reageren staat helemaal niet ter discussie in dit topic.

Het gaat om iets wat de Forum experts, alle forum experts al heel lang wensen, kenbaar maken, hebben gemaakt. En de problemen die ik lees met Esim. En ik snap niet dat de mensen dat niet willen horen in de hogere rangen. Dat is waar het mij om ging en waar @RicoK ook op reageerde. Niet meer en niet minder. 

Keuzes. Simyo naar een hoger level laten klimmen... Het beste willen voor Simyo. 

De term mekkeren is weinig respectvol. Het zijn argumenten die heel erg leven in de groep, met name de bescherming.... 

 

Reputatie 7

Ik kan me helemaal aansluiten bij @Friesian

Hoe doe je dat? +1? 😊

Reputatie 3
Badge +1

Maarja, misschien zeg ik nu wel iets heel geks. 😉😀

Ik weet het wel zeker, zoiets heet je gezonde verstand gebruiken en dat schijnt tegenwoordig nog al ouderwets te zijn 😎😉

 

Volgens mij zeg ik niks geks maar eerder realistisch als ik kijk wat er wekelijks afspeelt., 🤫😎

Is de post van abj verwijderd? Ik zie de reactie van Friesian als eerste reactie?

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Friesian@RicoK@Groentjuh en @abj,
 

Ik denk dat ik heel erg duidelijk ben geweest over het feit dat er jullie feedback altijd word doorgezet naar desbetreffende afdelingen. Ik snap daarom jullie reactie niet zo goed? Simyo is zeker geen platte organisatie zonder drempels, ik kan als community manager niet zomaar afstappen op het bestuur en jullie feedback direct aan hun doorgeven. Zoals elk bedrijf heeft Simyo ook schakels binnen een organisatie.

Hoeveel medewerkers werken er eigenlijk bij Simyo? 68 volgens Linkedin.. zijn de drempels bij Simyo dan zo hoog?

Dat er ‘schakels’ zijn zou niet heel veel uit mogen maken toch? 

Het ‘doorzetten’ naar ‘desbetreffende afdelingen’ lijkt momenteel vooral eenrichtingsverkeer. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik werk bij een klein bedrijf en kan gewoon bij de directie binnen stappen, maar dat wil niet zeggen dat ze doen wat ik wil.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @XTF,

Klopt, de gebruiker heeft verzocht zijn reacties en account verwijderen, vandaar dat je de reactie niet meer ziet. Het doorzetten naar desbetreffende afdelingen is zeker geen eenrichtingsverkeer. Het wilt niet zeggen dat wanneer ik/wij iets doorzetten dit ook gelijk word doorgevoerd. 

Groetjes,
Seren

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb vanmiddag de mobiele-providermonitor van de consumentenbond ingevuld. Ik denk dat ik nu weet waarom Simyo elke keer zo hoog uit die monitor rolt. De vragen gaan namelijk alleen over kwaliteit, storingen en service. En daar is (ook voor mij) niets mis mee.

De vragen gaan dus niet over mogelijke andere problemen zoals het ontbreken van het dataplafond. Gelukkig kon ik dat wel als aanvullende opmerking bij de laatste vraag toevoegen. Hopelijk gaat er bij de consumentenbond nu een belletje rinkelen.

Vandaag heb ik nog eens gekeken wat de mogelijkheden voor mij en mijn gezin zijn. Wij hebben nog iets meer dan een jaar te gaan bij Simyo, maar dan gaan wij overstappen naar een provider die voor 50 eurocent wél een dataplafond aanbiedt.

    

Mochten nog meer mensen de mobiele-providermonitor willen invullen, zie hier:
https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/mobiele-providermonitor

Reputatie 7

@Katana Mooie post.

Het bevreemdt mij echt al jaren dat Simyo het predikaat Beste Provider blijft krijgen. Er zijn zoveel issues. 
Het predikaat geeft wat mij betreft een sterk vertekend beeld.