.

Beantwoord

aanbieding? welke aanbieding?

  • 20 April 2014
  • 5 reacties
  • 1148 Bekeken

Badge
Beste Simyo en forum,

Ik kreeg vandaag bij het inloggen op mijn simyo te zien dat Simyo mij graag wilde houden als klant en dat ik een mooie korting zou krijgen bij verlenging.
Maar als ik dan kijk, zie ik helemaal geen korting.(zie bijlage) De oude en nieuwe prijzen zijn exact dezelfde.
Voor de duidelijkheid, ik heb op 'Bekijk je korting' geklikt en daardoor kreeg ik de lager gelegen bedragen op dezelfde pagina te zien.
Ik snap dit niet, maar voel me wel behoorlijk in het ootje genomen.

Hebben nog meer mensen dit soort misleidende informatie gekregen, of ben ik de enige.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet, Robin
icon

Beste antwoord door Charlene 22 April 2014, 17:26

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Onderaan bij: Mijn abonnement aanpassen kun je kiezen voor: "Nog een jaar". Je jaarabonnement loopt inmiddels al een jaar en is maandelijks opzegbaar geworden.

Door nog een keer je bundel voor een jaar vast te zetten kun je bepaalde bundels goedkoper afsluiten. Daar proberen ze je over te informeren. Helaas zijn niet alle bundels nog goedkoper te krijgen. Jouw 100 minuten bundel gaat geloof ik niet meer goedkoper worden.
Badge
Onderaan bij: Mijn abonnement aanpassen kun je kiezen voor: "Nog een jaar". Je jaarabonnement loopt inmiddels al een jaar en is maandelijks opzegbaar geworden.

Door nog een keer je bundel voor een jaar vast te zetten kun je bepaalde bundels goedkoper afsluiten. Daar proberen ze je over te informeren. Helaas zijn niet alle bundels nog goedkoper te krijgen. Jouw 100 minuten bundel gaat geloof ik niet meer goedkoper worden.


Hallo Groentjuh,

Dank voor je reactie, alleen gaat je argument mank.
Als ik namelijk een andere bundel kies, word de prijs ook niet minder dan als ik als nieuwe klant kijk.
Het is en blijft dus misleidende reclame.
Het wordt pas een aanbieding als de prijzen ook echt GOEDKOPER zijn dan wat ik nu betaal.
Het heeft dus niks met "mijn 100 minuten" te maken want ook de rest is niet goedkoper.

En nog even voor de duidelijkheid, ik heb niks gevraagd aan Simyo, ze komen zelf met deze banner op de pagina waar ik mijn verbruik bekijk.
Dus als ze dat doen en dan in zo een banner zeggen dat ze me een mooie korting geven en vervolgens alles net zo duur is als voorheen of voor een nieuwe klant, dan is dat misleidend.

En dat mijn abbonement maandelijks opzegbaar is heeft er ook niks mee te maken.
Wellicht kun je eerst even afwachten wat mensen van Simyo te zeggen hebben voordat je je 'vermoedens' gaat spuien.
Ik ben namelijk nieuwsgierig wat Simyo te zeggen heeft. Daarnaast vraag ik of ik de enige ben die misleidende informatie ontvangt op deze wijze.
Dus als jij ook een soortgelijke ervaring hebt, dan hoor ik dat graag, maar als je excuses gaat verzinnen voor Simyo, heb ik liever dat je niet reageerd.

Met vriendelijke groet,
Robin
Badge +8
Hoi rdewarm,

Welkom op het forum :)

Als je je jaarcontract verlengt, hebben we inderdaad een aantal bundels met nog meer korting.
Die prijs is zeker wel lager dan voor nieuwe klanten, €1 lager om precies te zijn. Dit kun je zien als je klikt op Nog een jaar, zoals Groentjuh je al uit heeft gelegd, en dan weer wisselt naar 1 jaar. Die korting is er echter niet op de Simyo 100. Die kost met een jaarcontract maar €3, nog een euro korting daarop is niet haalbaar.
In de banner staat: "Daarom hebben we speciale bundels met korting voor je klaar staan als je nog een jaar bij ons blijft."
Niet alle bundels: speciale bundels. En eigenlijk zijn dat ook bijna alle bundels, behalve de Simyo 100 en de Simyo XXL.

Het is geenszins de bedoeling geweest om jou daar mee te "misleiden". Ik vind het ook jammer dat je denkt dat we zo onze centen moeten verdienen.
En als ik het antwoord van Groentjuh lees, probeert die je ook alleen maar op weg te helpen. Hij wijst je erop dat je op "Nog een jaar" dient te klikken om de speciale prijzen te zien, zodat jij ook kon zien dat de prijzen wel degelijk goedkoper zijn dan voor nieuwe klanten. Dan was je verwarring over de eventuele "misleiding" misschien al weggenomen.

Je bent ook helemaal niet verplicht om ervoor te kiezen om je contract nog een jaar vast te zetten. Als je dat niet doet, houd je gewoon het gunstige tarief dat je nu hebt, en kun je na de einddatum van je contract maandelijks opzeggen.

Is het je duidelijker nu?

Groetjes,
Charlene
Badge
Beste Charlene,

Dank voor je antwoord.

Het is mij duidelijker, maar ik vind het niet goed te zien omdat de link 'Nog een jaar' op de plek waar normaal '1 jaar' staat. '1 jaar' staat plots op de plek waar normaal '1 maand' staat.
Hierdoor verandert er aan de layout niks en is bij mij niet in het oog geschoten dat er andere zaken stonden
.
Ik heb in de afgelopen 6 maanden meerdere mensen aan een Simyo abbonnement geholpen waaronder mijn schoonmoeder en vrouw en voor mijn dochter een prepaid kaart aangeschaft. Hierdoor ken ik de pagina van Simyo en verwacht ik op de aangegeven locatie op de pagina niet plots een andere tekst.

Wellicht is het mogelijk om de knop 'Nog een jaar' een andere en meer prominente plaats te geven, waarbij de normale knoppen van '1 jaar' en '1 maand' gewoon intact blijven. Hierrdoor ziet de klant deze link eerder en heeft mogelijk ook meer het gevoel dat er echt een duidelijke aanbieding is.
Ook kan Simyo dan misschien, waar nu alleen maar de nieuwe prijs van 1 euro minder staat, ook de oude prijs laten zien.
Iets in de trant van: "was € 5,00 wordt € 4,00".
Dit is ook weer een mannier om duidelijker aan de klant te laten zien dat hij/zij echt goedkoper uit is door te verlengen.

Ik hoop dat jullie met deze suggestie iets kunnen.

Met vriendelijke groet,
Robin
Reputatie 5
Badge +11
Hi rdewarm,

Ik denk dat je hele goede ideeën hebt om de prijzen voor nog een jaarcontract duidelijker te laten zien.
Mijn Simyo is alleen volgens een bepaald stramien opgebouwd. Daardoor is het niet mogelijk om na een bepaalde periode een extra button te laten verschijnen.
Ook is er door dat stramien geen ruimte om iets in de trant van "was € 5,00 wordt € 4,00" te plaatsen. Om dit te doen zou de volledige lay out van die pagina aangepast moeten worden, en dat is iets dat we niet zomaar doen.

Nogmaals; je hebt een goed idee, maar het is niet uit te werken.

Als je trouwens zoveel mensen aandraagt bij Simyo, heb ik wél een goede tip voor je:
De Vriendendeal! Zo kun je nóg meer korting krijgen en mensen die klant worden via jou ook!

Reageer