Skip to main content
Beantwoord

Waarom lukt het niet om verbinding te maken met Telekom.de?


Forum|alt.badge.img+1
Goedemidddag!

Al enige tijd merk ik als ik in Duitsland ben dat ik niet kan verbindingen met het netwerk Telekom.de, ik heb laatst bij jullie al mijn Sim laten resetten maar helaas is dit niet de oplossing geweest.
Het lijkt op een probleem die KPN-klanten ook hebben of hebben gehad:
https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/geen-verbinding-meer-met-telekom-de-453548

Zouden jullie willen proberen om dit probleem op te lossen?
Hier in de grensstreek is Telekom.de een goed en stabiel netwerk 🙂 Althans, dat was het! Haha

Beste antwoord door Niels

Hi Musicboyjur,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreemd dat je geen verbinding kan maken met Telekom.de. Dit is wel een netwerk waar afspraken mee zijn gemaakt. Wat voor melding krijg je precies als dit netwerk selecteert? Je hebt het ook over de grens, betekent dit dat je dichtbij Duitsland woont? En is er dan wat mis met het KPN netwerk dat je kiest voor een Duits netwerk? Ik hoor het graag!

Bedankt voor jullie reacties, Ray en Scotsman :)

Groetjes,
Niels
Bekijk originele reactie

52 reacties

  • 9787 reacties
  • 19 augustus 2018
Is er een reden dat je voor Telekom.de kiest? Ik ben meestal verbonden met E-plus en laatst ook met O2, maar die is niet zo goed.

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Super active
  • 39 reacties
  • 19 augustus 2018
Omdat hier aan de grens Telekom.de best stabiel is, sinds ongeveer juni is verbinding maken met het netwerk helaas niet meer mogelijk. Meer mensen die dit probleem ervaren?

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • 4233 reacties
  • 19 augustus 2018
Of je verbinding kunt maken met een buitenlands netwerk of niet hangt af van de afspraken die er tussen KPN/Simyo en die provider gemaakt zijn. Als er geen afspraken zijn dan kun je van dat netwerk geen gebruik maken. Misschien is de overeenkomst met Telecom.de in juni beëindigd.

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Super active
  • 39 reacties
  • 19 augustus 2018
Bij KPN-klanten lijkt het probleem wel verholpen te zijn, er zijn dus wel contracten met Telekom.de.
Wellicht dat dit bij Simyo weer apart geregeld is? (Ondanks dat we allemaal hetzelfde netwerk gebruiken)

Niels
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • 1127 reacties
  • antwoord
  • 20 augustus 2018
Hi Musicboyjur,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreemd dat je geen verbinding kan maken met Telekom.de. Dit is wel een netwerk waar afspraken mee zijn gemaakt. Wat voor melding krijg je precies als dit netwerk selecteert? Je hebt het ook over de grens, betekent dit dat je dichtbij Duitsland woont? En is er dan wat mis met het KPN netwerk dat je kiest voor een Duits netwerk? Ik hoor het graag!

Bedankt voor jullie reacties, Ray en Scotsman :)

Groetjes,
Niels

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Super active
  • 39 reacties
  • 20 augustus 2018
Het KPN-netwerk in Nederland werkt verder prima, als ik in NL zit vlak bij de grens gebruik ik deze uiteraard ook, het is puur dat ik bij voorkeur Telekom.de selecteer omdat dit een goed netwerk is hier zo over de grens. Als ik verbind krijg ik de melding dat ik niet wordt toegelaten op het netwerk. Heel vaag, andere netwerken in Duitsland werken wel alleen Telekom.de niet.

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Super active
  • 39 reacties
  • 20 augustus 2018
Dit dus:


Els
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • 931 reacties
  • 21 augustus 2018
Hoi Musicboyjur,

Bedankt voor de voorbeelden! Vreemd dat je die melding steeds krijgt. 😞

Misschien heeft het te maken met de locatie in Duitsland waar je dit netwerk selecteert. Zit je steeds in een bepaald gebied waar je deze problemen ondervind, of heb je op meerdere plekken in Duitsland dit netwerk geprobeerd te selecteren?

Groetjes,
Els

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Super active
  • 39 reacties
  • 21 augustus 2018
@Els
Ik heb dit al op meerdere plekken in Duitsland geprobeerd en overal krijg ik hetzelfde resultaat.
Het heeft dus niet met de locatie te maken maar met name met het netwerk. :)
Dit probleem hebben de KPN-klanten ook gehad, wellicht dat dit voor ons nog niet is opgelost?
Zie link naar Forum in mijn eerste bericht.

Thomas
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-moderator
  • 883 reacties
  • 22 augustus 2018
Hi Musicboyjur,

Vreemd zeg dat je dus geen verbinding tot stand kan brengen met Telekom.de. Op de buitenlandse netwerken hebben we geen invloed ben ik bang, laten we hopen dat het inderdaad opgelost gaat worden. Voor nu is het dan nog even 'behelpen' met de andere beschikbare netwerken. Ik zie dat je daar in ieder geval goed gebruik van hebt kunnen maken. :)

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Thomas

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Super active
  • 39 reacties
  • 27 augustus 2018
Hopelijk komt er snel een oplossing voor! 🙂

Els
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • 931 reacties
  • 28 augustus 2018
Dat hoop ik ook! 🙂

  • 9787 reacties
  • 26 oktober 2018
Even dit topic een schopje geven. Verbinden met Telekom.de is nog steeds niet mogelijk.

De telefoon kiest in mijn geval voor o2 maar dat netwerk is slecht. Niet eens overal 4g.

Handmatig voor Vodafone.de gekozen maar Telekom is gewoon het beste hier in Berlijn.

Dus waarom kan dat nog steeds niet?

  • 9787 reacties
  • 26 oktober 2018
Ray schreef:
Even dit topic een schopje geven. Verbinden met Telekom.de is nog steeds niet mogelijk.

De telefoon kiest in mijn geval voor o2 maar dat netwerk is slecht. Niet eens overal 4g.

Handmatig voor Vodafone.de gekozen maar Telekom is gewoon het beste hier in Berlijn.

Dus waarom kan dat nog steeds niet?


Update 19:00 uur. Vanaf dit tijdstip is het ook niet meer mogelijk te verbinden met Vodafone.de.

Ik ben dus afhankelijk van o2.. 😞

Sarah
Forum|alt.badge.img+1
  • Oud-moderator
  • 93 reacties
  • 27 oktober 2018
Hoi Ray,

Pff, ik snap dat je liever gewoon een beter netwerk wilt hebben in het buitenland. Helaas hebben we echt geen invloed op buitenlandse netwerken. :(

Ik had je graag een andere oplossing gegeven, maar ik raad je toch aan om het te blijven proberen. Ik hoop dat het alsnog beter zal gaan werken. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Sarah

  • 9787 reacties
  • 27 oktober 2018
Ik ben inmiddels weer in ons kikkerlandje.

Ik snap best dat Simyo daar geen invloed op heeft. Maar is het dan teveel gevraagd om het na te gaan bij KPN aangezien dit al een tijd speelt, ook bij hun klanten?

Want wat is het nut als je kan kiezen uit 3 netwerken maar je mag er op 1 na niet mee verbinden. En die je wel kan kiezen is het slechtste.

Roam like home is het toch?

Jihane
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud community manager
  • 4797 reacties
  • 29 oktober 2018
Welkom terug, Ray!

Ja, dat is inderdaad niet prettig! Je kon eerst wel ook verbinden met Vodafone toch? En daarna alleen maar met o2?

Groetjes,
Jihane

  • 9787 reacties
  • 29 oktober 2018
Ja klopt. Maar Telekom.de is de beste maar al maanden niet te registreren. De telefoon verbindt automatisch met o2 zodra je de grens over gaat.

  • 0 reacties
  • 29 oktober 2018
Jihane schreef:
Welkom terug, Ray!

Ja, dat is inderdaad niet prettig! Je kon eerst wel ook verbinden met Vodafone toch? En daarna alleen maar met o2?

Groetjes,
Jihane

Maar is het mogelijk om dit eens te bespreken met KPN wat gevraagd wordt? ☺

Jihane
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud community manager
  • 4797 reacties
  • 30 oktober 2018
Zeker weten! Ik heb het op mijn to-do gezet om contact op te nemen met KPN om te vragen wat er aan de hand is. Ik laat het je snel weten!

Groetjes,
Jihane

  • 9787 reacties
  • 30 oktober 2018
@Jihane

Indien nodig kun je mij als voorbeeld nemen. Weet niet of zulks is te herleiden?

Thomas
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-moderator
  • 883 reacties
  • 31 oktober 2018
Hoi Ray,

Zonet even KPN gebeld en zij geven aan dat er geen probleem is met roamingpartners in Duitsland. Ze gaan nu een onderzoekje starten hiernaar of er een blokkade zou staan op jouw nummer. Binnen twee weken krijg ik reactie van ze, we wachten het even af. :)

Groetjes,
Thomas

  • 9787 reacties
  • 31 oktober 2018
Dat afwachten met KPN ken ik onderhand wel.. Maar we houden goede hoop 😉

Thomas
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-moderator
  • 883 reacties
  • 31 oktober 2018
Ray schreef:
Dat afwachten met KPN ken ik onderhand wel.. Maar we houden goede hoop ;)


🙂 Ik hou ook goede hoop, ze waren in ieder geval lang aan het zoeken naar problemen met netwerken in Duitsland maar konden daarover dus niets vinden gelukkig.

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Super active
  • 39 reacties
  • 4 november 2018
Ik herken mij ook nog steeds in bovenstaande probleem, O2-de en Vodafone.de verbinden bij mij moeiteloos, alleen Telekom.de maakt geen verbinding in Duitsland terwijl deze bij ons over de grens ook de beste is, hopelijk wordt bekend waaraan het ligt. Overgens had ik dit probleem ook in Kroatië bij T-Mobile dus het lijkt eerder dat roaming gebruikers van Simyo niet in het buitenland mogen verbinden met netwerken van T-Mobile, maar hopelijk kan KPN de oplossing vinden 🙃

Reageer